LocatarB a scris:
Katyb
In Norme la Sectiunea a 2 a Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane art.37 apare "colectarea deseurilor menajere". Eu inteleg ca acea colectare este facuta de firmele de salubrizare, deci costul colectarii, ridicarii gunoiului se repartizeaza pe numar de persoane. Deci daca ai fost prezent, ai avut gunoi menajer, platesti.
La Sectiunea a 4 a Repartizarea cheltuielilor pe cota parte indiviza de proprietate art.44 apare "personalul angajat....., cheltuieli pentru curatenie. Aici este vorba de spatiile comune, care chiar daca esti plecat iti sunt mentinute curate de persoana angajata de asociatie pentru curatenie.
Foarte corect . Firma care ridica gunoiul factureaza lunar si specifica si nr de persoane. Iar conform legii daca furnizorul factureaza pe persona si asociatia trebuie sa repartizeze pe nr de persoane.
Dar femeia care face curatenie pe casa scarii matura o suprafata, sterge geamurile, spala scarile si trotuarul din fata blocului, deci tot suprafete indiferent de nr de persoane si nu evacuiaza gunoiul. Munca ei este in functie de suprafat si este logic sa se repartizeze salariul pe cota indiviza.
Iar daca cineva , chiar si Opaina , propune alta modalitate de repartizare a cheltuielilor nu vad unde-i problema. Orice asociatie poate in adunarea generala sa ia hotarari conform vointei majoritatii. Si acestea se pot aplica . Necazul este ca tot legea spune ca orice hotarare.... poate fi contestata in instanta in termen de 45 de zile. Si-apoi chiar daca nu este atacata in acest termen, asociatia poate avea probleme mari si neacceptarea cheltuielilor restantierilor cand se ajunge in instanta.