avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 689 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor in apartament

De o luna de zile am inceput renovariile intr-un apartament situat in Pantelimon. Am inceput lucrariile anuntand in prealabil vecinul de sub noi ca il vom deranja in urmatoarea luna.
Lucrariile dureaza de aproximativ 30 de zile ( spart gresie, turnat sapa, montat parchet) , timp in care am lucrat in intervalul orar de liniste: 17.00-21.00 si 08.00-14.00.
Toate lucrariile au fost efectuate de noi ( 2 ingineri) , drept urmare curatenia a fost pastrata in bloc.
Dupa o luna , ne-am trezit la intretinere ca din 2 am ajuns 3, si am fost obligati sa platim inca o persoana pentru ca avem santier in casa , si nu am anuntat administratia blocului de lucrari ( mentionez ca nu am efectuat lucrarii care sa afecteze structura de rezistenta a blocului si geometria apartamentului). Decizia s-a luat de catre presedintele blocului pe baza unei Hotarari interne aprobata in 2014, cu precizarea faptului ca ei isi fac propriul regulament intern la care noi trebuie sa ne supunem. Cum aceasta situatie ni se pare absurda si ilegala, va rugam sa ne precizati daca exista un cadru legal in care administatorul de bloc poate sa isi creeze propriul regulament intern ( hotararii) care sa ni se impuna.
Exista o institutie unde sa fie reclamata aceasta persoana, exista temei legal pentru deciziile luate prin sedinta de comitet si impuse ca si lege?
Mentionez ca in aceasta hotarare a lor, este mentionat chiar si faptul ca persoanele care vin in vizita in bloc nu au voie cu animale de companie!!! Pentru a va forma o idee mai concreta de ce inseamna regulamentul lor intern.

I
Cel mai recent răspuns: G_ALINA , utilizator 21:32, 20 Septembrie 2015
@G_ALINA,
Ati dat multe explicatii si eu va cred ca spuneti adevarul si ca ati incercat sa respectati programul, ca nu ati facut mizerie s.a.m.d.
Dar va rog sa incecati sa intelegeti ca regulile intr-o asociatie se fac pentru toata lumea si nu numai pentru cei foarte corecti asa cum sunteti dumneavoastra. Asta inseamna ca adunarea generala poate hotari sau comitetul poate decide anumite masuri care se aplica de exemplu atunci cand cineva isi renoveaza apartamentul. Daca in asociatia dumneavoastra s-a hotarat sa se treaca una persoana in plus pentru oricine-si renoveaza apartamentul intr-o luna, oare e o crima sa fiti tratat la fel ca ceilalti vecini ai dumneavoastra? Acum aveti dumneavoastra o persoana in plus, luna viitoare altcineva,in vara urmatoare poate altcineva. Banii sunt ai asociatiei, ai dumneavoastra si nu ai altora. Nu-si ia administratorul salariu mai mare daca din camd in cand se trece cate o persoana in plus la intretinere.
Dar, in sfarsit, poate am explicat prea mult pe aceasta tema si-ar fi mai bine sa facetoi ceea ce va sfatuiesc altii: dati in judecata asociatia de proprietari daca aceasta cred unii ca e solutia cea mai buna pentru ca un nou proprietar sa se devina cunoscut in asociatie.
Cu toate ca eu nu ma pot abtine si va sugerez ca la urmatoarea adunare generala sa participati, sa candidati si sa-i convingeti pe vecini sa va aleaga presedinte. Din aceasta functie puteti face multe lucruri bune pentru asociatia dumneavoastra, puteti propune anularea unor decizii si luarea altora s.a.m.d.
Raman cu o nelamurire si va rog a doua oara: care este suma repartizata pe o persoana pe lista de plata? Sa vedem si noi pentru ce poate cineva sa ajunga in instanta asa cxum sustin unii.
Poate repet, in asociatia noastra (si in multe altele) cheltuiala lunara pe o persoana este de 10-15 lei.
Citind titlul postarii intelegem ca problema e legata de numarul de persoane pe perioada lucrarilor.

Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.


Cheltuielile cu nr. de persoane se fac cel putin cu:
- salubritatea;
- energia electrica;
Activitatea de renovare influenteaza clar cele 2 cheltuieli de mai sus.
In cazul dumneavoastra din 2 ingineri poate daca unul ar fi anuntat administratia ca va renovati apartamentul singuri si ca pe perioada lucrarilor scapati de moloz singuri, ati fi avut in minus 2 persoane plecate si ramanea doar persoana adaugata conform hotararii legale a asociatiei.

Va tot intreba domnul Adriantot despre ce suma e vorba si evitati sa ne spuneti si clar nu poate fi decat ~10 lei.
In mod clar ati folosit liftul pentru cararea deseurilor si molozului asa ca nu vad de ce va tot agitati pentru 10 lei.


Si ca sa intelegeti e acceasi dezbatere ca in cazul bebelusilor adusi se la maternitate care se trec imediat la persoane conform legii.
Si aici sunt cei care intreba de ce?Ca ei nu pasa pe buton sa aprinda lumina si nu merg sa arunce gunoiul.
Iar ceilalti le raspund:
Da dar mama cu copilul iese de mult mai multe ori din casa sa il plimbe si aprinde lumina si in plus arunca mult mai mult gunoi generat de pampers-uri si recipiente mancare de bebelus.


Vedeti si discutia: Asociatia de proprietari - renovare apartament, trecere la intretinere o persoana in plus
www.avocatnet.ro/content/for...
Art. 34 face referire la activitati cu caracter permanent si nu temporar.

Daca 4 persoane (workeri si/sau ingineri, nu conteaza) isi desfasoara activitatea in condominiu (renoveaza) timp de 3 zile, cat trebuie sa plateasca proprietarul pe luna respectiva? Pentru 4+1? Pentru toata luna? pentru 3 zile?

Apropo, bebelusul nu locuieste temporar ci permanent in locuinta! Adica peste 15 zile conform legii.
Si atunci este normal sa fie trecut la cheltuieli ca orice alta persoana.


@cyan
Nu integ ce niu intelgeti din articolul 34 din Hg 1588/2007

Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.


este pentu toti cei care locuiesc sau desfasoara activitati acolo mai mult de 15 zile.

De ex daca in bloc aveti o firma acolo nu locuieste nimeni doar desfasoara activitati.
Daca acolo in bloc lucreaza la renovare niste oameni ei nu locuiesc ci doar desfasoara activitati si prinurmare se trec la nr persoane.

Mai cititi cum procedeaza altii si poate nu va mai mirati atat.
1
www.avocatnet.ro/content/for...
2
www.avocatnet.ro/content/for...

Cat despre faptul ca aveti catel poate pune orice taxa doresc.
Cainele lasa par pe scara la coborare, latra deranjeaza si multe altele.
Daca ceilalt locatari care nu doresc asa ceva sunt mai multi pot adopta ce hotarare doresc.
Ii ramane proprietarului de caine sansa sa conteste la judecatorie acea hotarare dar o sa piarda cum au pierdut si la noi.
Si la noi taxa era de 1000 ron pe luna pentru caine.S-a plecat de la un proprietar de Cane Corso si au fost afectati si 2 detinatori de caini mici care ii luau in brate si nu generau probleme.
w_v_w_v a scris:

@cyan
Nu integ ce niu intelgeti din articolul 34 din Hg 1588/2007

este pentu toti cei care locuiesc sau desfasoara activitati acolo mai mult de 15 zile.


Va contraziceti. Din mesajul dvs. se intelege ca pentru activitati sub 15 zile nu trebuie bagati in listele de plata.

Cei care reabiliteaza blocul pot fi asimilati celor care renoveaza un apartament, nu locuiesc dar desfasoara activitati mai mult de 15 zile.

Trebuie trecuti la intretinere sau nu?

In art. 34 nu se precizeaza daca persoanele desfasoara activitati mai mult sau mai putin de 15 zile.

Daca echipa care se ocupa cu reabilitarea are si un catel in custodie sau paznicul care supravegheaza materialele pe timpul noptii are adjunct un catel, se trec si acestia la intretinere?
Ultima modificare: Marți, 25 August 2015
cyan, moderator

Alte discuții în legătură

Renovare apartament-reglementari Michaela2014 Michaela2014 Buna ziua, Doresc sa stiu obligatiile care se cuvin in relatia cu asociatia de bloc sau proprietarii sau terti, proprietarului care doreste sa isi aduca ... (vezi toată discuția)
Renovare apartament, crestere cheltuieli de intretinere ContSters400341 ContSters400341 Buna Ziua, Am cumparat un apartament si am purces la renovarea lui, caci era intr-o stare deplorabila. Am instiintat toti vecini, si seful de scara, cu toti ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - renovare apartament, trecere la intretinere o persoana in plus Adina1977 Adina1977 Timp de aprox. 45 zile am zugravit( polistiren pe interior, glet, lavabila) si am pus parchet in cele 2 camere ale apart. In acest timp nu am locuit acolo, iar ... (vezi toată discuția)