avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Persoane trecute la intretinere datorita renovarilor in apartament

De o luna de zile am inceput renovariile intr-un apartament situat in Pantelimon. Am inceput lucrariile anuntand in prealabil vecinul de sub noi ca il vom deranja in urmatoarea luna.
Lucrariile dureaza de aproximativ 30 de zile ( spart gresie, turnat sapa, montat parchet) , timp in care am lucrat in intervalul orar de liniste: 17.00-21.00 si 08.00-14.00.
Toate lucrariile au fost efectuate de noi ( 2 ingineri) , drept urmare curatenia a fost pastrata in bloc.
Dupa o luna , ne-am trezit la intretinere ca din 2 am ajuns 3, si am fost obligati sa platim inca o persoana pentru ca avem santier in casa , si nu am anuntat administratia blocului de lucrari ( mentionez ca nu am efectuat lucrarii care sa afecteze structura de rezistenta a blocului si geometria apartamentului). Decizia s-a luat de catre presedintele blocului pe baza unei Hotarari interne aprobata in 2014, cu precizarea faptului ca ei isi fac propriul regulament intern la care noi trebuie sa ne supunem. Cum aceasta situatie ni se pare absurda si ilegala, va rugam sa ne precizati daca exista un cadru legal in care administatorul de bloc poate sa isi creeze propriul regulament intern ( hotararii) care sa ni se impuna.
Exista o institutie unde sa fie reclamata aceasta persoana, exista temei legal pentru deciziile luate prin sedinta de comitet si impuse ca si lege?
Mentionez ca in aceasta hotarare a lor, este mentionat chiar si faptul ca persoanele care vin in vizita in bloc nu au voie cu animale de companie!!! Pentru a va forma o idee mai concreta de ce inseamna regulamentul lor intern.

I
Cel mai recent răspuns: G_ALINA , utilizator 21:32, 20 Septembrie 2015
S-a plecat de la o persoana trecuta in plus la RENOVARE apartament si dv CYAN ati ajuns la REABILITARE a blocului si un paznic si un catel.

cum am spus mai sus articolul 34 din HG si
art 17 litera R
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, conform hotararii adunarii generale.


Deci proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire temporar minim 15 zile.

In cazul unei reabilitari sau zugravire scara sau orice activitate de care beneficiaza toti locatarii intrucat priveste partile comune este clar ca beneficiaza toti si nu se trec ca nu aveti unde si la cine si de ce sa cresteti costurile (la GUNOI).

Ganditi-va ca sunt firme la diferite etaje in unele blocuri unde vin zilnic multe persoane:cabiente medicale, vanzari AVON etc.
E clar si logic ca acolo sa nu se treca doar persoanele care locuiesc ci si un nr vizitatori.

Pentru persoanele ca dumneavoadtea care nu gasesc legatura intre articolul 34 si 17 au facut si articolul 37 unde precizeaza ca
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
.

Deci daca aveti in bloc o firma cu multi vizitatori , un spatiu comercial la parter , un apartament ce se renoveaza cu multi muncitori asta faceti ii treceti la persoane.
Ar fi frumos sa conveniti numarul dar daca ei nu vor deloc sau nu sunt de acord cu numarul nu ramane decat sa faceti ca dumneavoastra.(gandindu-ne ca sunteti admin sau presedinte)


Apropo era pe aici un domn care lucra zilnic de la 18-8 si el nu dormea acasa deloc.
Ajungea acasa pe la 10 si il suspectau vecinii ca ar fi amantul .
Oare sa il scoata de la intretinere ca el sta ca si muncitorii doar ziua in apartament?
Muncitorii nu consuma curent cu liftul?
Nu consuma apa (cazul cind nu are blocul apometre)?
Nu aprind lumina pe scara?
Nu produc deloc gunoi ?
Ultima modificare: Marți, 25 August 2015
w_v_w_v, utilizator
Stimata @w_v_w_v dvoastra interpretati in stil propriu prevederile legii tot asa cum administratorii si presedintii de asociatii interpreteaza in acelasi mod propriu legea.

Citati prevederile art. 17 lit. r), respectiv "pentru persoanele care locuiesc temporar minimum 15 zile pe luna" si interpretati "persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire temporar minim 15 zile."

Unde apare in cuprinsul art. 17 lit. r) textul "sau desfasoara activitati"??

Sa inteleg ca pentru cei mai greu de cap (cazul meu) si care nu inteleg legatura intre articolele 34 si 17 legiuitorul a adaugat art. 37? In art. 37 nu se face trimitere la celelalte articole!

Introducerea la plata a unui numar suplimentar de persoane pe motiv de "renovare" nu este
precizata in legislatia specifica AP astfel ca este lasata la libera interpretare a administratorilor si presedintilor uzura liftului si consumul specific de energie electrica pe tip de worker (instalator, zugrav, electrician, faiantator, catel, ...)

"In cazul unei reabilitari sau zugravire scara sau orice activitate de care beneficiaza toti locatarii intrucat priveste partile comune este clar ca beneficiaza toti si nu se trec ca nu aveti unde si la cine si de ce sa cresteti costurile (la GUNOI)."

De ce sa nu se treaca aceste cheltuieli la toti locatarii daca au beneficiat toti de reabilitare? Se pot trece pe cota parte indiviza!

"Ganditi-va ca sunt firme la diferite etaje in unele blocuri unde vin zilnic multe persoane:cabiente medicale, vanzari AVON etc.
E clar si logic ca acolo sa nu se treca doar persoanele care locuiesc ci si un nr vizitatori."

Acele firme au activitate PERMANENTA pe cand activitatea de renovare este TEMPORARA.

"Muncitorii nu consuma curent cu liftul?"
Cei care vin in vizita nu consuma curent cu liftul?

"Nu consuma apa (cazul cind nu are blocul apometre)?"
Si vizitatorii consuma apa!

"Nu aprind lumina pe scara?"
Idem.

Eu nu vad de ce sa platesc 1 leu si nu 10 lei asociatiei doar pentru ca asa este frumos!
Citind tot topicul si facand abstractie de faptul ca sunt administrator, deci ma pun in locul unui locatar oarecare care ar putea sa fie criminalul care renoveaza apartamentul si produce deranj, dar si victima chinuita o luna de zile de bormasina, flexul, dezordinea si murdaria de pe holuri provocata de vecinul criminal, ..... am ajuns la concluzia rabinica ca au dreptate si criminalul, dar si victima.
Amandoi se supun judecatii absolute a vecinilor care, daca sunt oameni rationali, s-ar putea imagina fiecare in postura celor doua personaje - criminal si victima - si, ca atare, sa emita un decret intern sub forma unei hotarari a AG sau, daca accepta dictatura unui comitet executiv care are in frunte un presedinte genul cerber al asociatiei, si deci se poate emite si o decizie a acestui comitet, difuzata cu goarna sau, mai modern, cu scrisul pe afis, ca orice persoana-potential criminala, din dorinta de a-si face vecinii sa crape de necaz ca el isi face casa frumoasa, iar ei stau in aceeasi vechitura de ani de zile, sa plateasca un fishic de X lei drept compensatie pentru necazul si deranjul victimelor. Acest fishic poate fi sub forma maririi numarului de persoane la intretinere, ceea ce ar insemna vreo 10 - 15 lei in luna respectiva sau o plata fixa intru intretinerea si repararea ascensorului.

Criminalul care isi renoveaza casa ar avea dreptate sa se considere nevinovat, proband ca pe timpul renovarii nu a gatit la aragaz, deci nu are de ce sa plateasca gazele, ca nu a mers cu liftul mai mult decat vecinii sai care se fatzaie cu liftul toata ziua buna ziua, ba ducandu-si catelul afara, ba plimbandu-si bebelusul, ba la cumparaturi, ba primind vizitatori cu nemiluita, deci nu are de ce sa plateasca curentul liftului mai mult decat altii, nu a folosit ghena gunoiului pentru moloz si alte deseuri rezultate din prestatie, deci n-ar avea de ce sa plateasca in plus la gunoi.

Si victima are dreptate pentru ca vrea sa fie razbunata pentru zgomotul si mizeria suportate atata amar de timp. Victima nu se gandeste, in mod clar, la gaze, la gunoi,la electricitate, ci vrea dreptate cu orice pret pentru ce indura din chinurile pricinuite de criminal.

Nu se poate spune cine are dreptate si cine nu.
Problema se transeaza prin emiterea unui edict si afisarea lui spre luare la cunostinta.
Sau, mai pe sest, prin interpretarea exhaustiva a articolelor de lege existente deja.

Serios vorbind, @G_ALINA, din cauza unui fishic de 10-15 lei vreti sa porniti un razboi prea mare pe care in final il veti pierde.
Oamenii au regulament, il aplica. Mai bine ati discuta amical cu administratorul si i-ati spune ca in apartament au lucrat numai 2 oameni. Poate veti castiga aceasta batalie si, cu ea, razboiul.
Altfel .... chestiunile de principiu nu se rezolva la nivelul asociatiilor de proprietari. Nu acum si nu in a dv.


Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2015
elga50, moderator
@cyan,
E in regula. Faceti cum vreti dumneavoastra in asociatia dumneavoastra atat timp cat membrii asociatiei dumneavoastra sunt de acord cu ceea ce faceti.
In asociatia noastra si in multe alte asociatii incercam sa aplicam legislatia, fiecare articol din lege si norme, sa repartizam cheltuieli si celor care permanent sau temporar desfasoara activitati in asociatie. Aceste cheltuieli se pot repartiza pe lista de plata prin trecerea suplimentara a unui numar de persoane, prin afisarea pe lista a alttor categorii de cheltuieli (de ex. energie electrica, lift, curatenie.. ) sau fara a fi trecut pe lista doar prin eliberarea unei chitante insotita de factura. Oricum aceste sume intra legal in casieria asociatiei si pot fi folosite conform legii.
Poate discutia s-a "aprins" inutil pentru 10 lei iar suma nu merita un razboi atat de mare, de altfel, ce poate face asociatia cu 10 lei? Doar sa schimbe un bec, maximum doua.
Asa ca ramane la latitudinea proprietarului daca accepta sau nu hotatarea AG de suplimentare a numarului de persoane si a fondului de reparatii al asociatiei.

Alte discuții în legătură

Renovare apartament-reglementari Michaela2014 Michaela2014 Buna ziua, Doresc sa stiu obligatiile care se cuvin in relatia cu asociatia de bloc sau proprietarii sau terti, proprietarului care doreste sa isi aduca ... (vezi toată discuția)
Renovare apartament, crestere cheltuieli de intretinere ContSters400341 ContSters400341 Buna Ziua, Am cumparat un apartament si am purces la renovarea lui, caci era intr-o stare deplorabila. Am instiintat toti vecini, si seful de scara, cu toti ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - renovare apartament, trecere la intretinere o persoana in plus Adina1977 Adina1977 Timp de aprox. 45 zile am zugravit( polistiren pe interior, glet, lavabila) si am pus parchet in cele 2 camere ale apart. In acest timp nu am locuit acolo, iar ... (vezi toată discuția)