avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 703 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara !
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara !

Sunt o adolescenta ce primesc pensie alimentara de la ambii parinti. Ei au divortat cand eu aveam doi ani, eu am fost incredintata spre crestere tatalui dar practic am fost crescuta si educata de bunicii din partea tatalui pana la decesul acestora in anul 1998. Am fost preluata de mama pana la terminarea liceului, apoi nici aceasta nu m-a mai gazduit, eu fiind nevoita sa apelez la instanta pentru a obtine pensie alimentara de la ambii parinti. Sunt studenta, pensia alimentara cumulata nu este suficienta pentru a ma intretine . Sunt ajutata acum finnciar de familia bunicilor, dar as vrea sa ma angajez part-time pentru a-mi suplimenta veniturile si a ma putea intretine singura. In acest caz eu mai primesc pensie alimentara? Care este legislatia in vigoare?
Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 21 Decembrie 2005
ligiamirica, utilizator
In primul rand aveti dreptul la plata pensiei pentru ultimii 3 ani.
In al doilea rand, daca nu va aflati in continuarea studiilor superiare nu mai beneficiati in viitor de pensie.
In opinia mea pana terminati liceul mai veti dreptul la pensie.

Parerea mea este sa va ocupati in primul rand de pensia restanta.Vedeti daca puteti obtine efectiv banii de la el.
Trebuie sa mergeti la un executor judecatoresc.

avocat Claudiu Lascoschi
Buna ziua tuturor,

Sunt un tanar de 19 ani care am terminat liceul acum.
Pana anul trecut am primit pensie alimentara 1/4 din pensia bunicului patern, care este in Romania, pentru ca tata e in America si el nu a putut fi gasit.
Dupa ce am implinit 18 ani pensia de la bunic s-a sistat.

Acum vreau sa merg la facultate.

Daca de la bunic nu mai pot primi pensie ce e de facut?

1. tatal nu poate fi gasit.

2. nu putem (mama si eu) afla veniturile tatalui.