Sunt o adolescenta ce primesc pensie alimentara de la ambii parinti. Ei au divortat cand eu aveam doi ani, eu am fost incredintata spre crestere tatalui dar practic am fost crescuta si educata de bunicii din partea tatalui pana la decesul acestora in anul 1998. Am fost preluata de mama pana la terminarea liceului, apoi nici aceasta nu m-a mai gazduit, eu fiind nevoita sa apelez la instanta pentru a obtine pensie alimentara de la ambii parinti. Sunt studenta, pensia alimentara cumulata nu este suficienta pentru a ma intretine . Sunt ajutata acum finnciar de familia bunicilor, dar as vrea sa ma angajez part-time pentru a-mi suplimenta veniturile si a ma putea intretine singura. In acest caz eu mai primesc pensie alimentara? Care este legislatia in vigoare?
Va multumesc!
Ella, ce legatura au prevederile din codul fiscal cu pensia de intretinere? Nu conteaza dacva evniturile sunt impozabile sau nu, conteaza daca exista si daca au un caracter permanent, constant si nu intamplator, vremelnic...
Anne, daca le dovedesti si au caracter de venituri constante, acele venituri se iau in calculul pensiei la fel ca salariul din tara.
Sa inteleg ca pe langa prejudiciul adus minorului in cauza, firma respectiva prejudiciaza si statul si asta nu deranjeaza pe nimeni, avand in vedere ca in Romania sunt multe astfel de firme????
Nu inteleg de unde ati desus ca prejudiciaza statul... :-/ Sunt venituri impozabile, venituri neimpozabile, conform legii...
Asta insa nu influienteaza pensia de intretinere.
NU am spus ca acele venituri nu platesc impozit ilegal... sau ca ocolesc plata impozitului nerespectand legea...
Nu conteaza ca acele venituri trec sau nu prin contabilitatea romana, sunt parinti care lucreaza in afara tarii, veniturile lor nu se regasesc in niciun ACT ROMAN SI TOTUSI ELE SUNT DOVEDITE, CAZ IN CARE ACELE persoane platesc pensie raportata la acele venituri.
Fara sa achite impozit in tara, fara sa existe vreo forma de contabilitate romana care sa le evidentieze...