avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1160 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie crestere copil

am lucrat pana acum o luna si ma gandesc sa fac un copil. De care din situatiile urmatoare ma pot folosi pentru a beneficia de indemnizatie?

- sunt studenta in anul I, zi, la master, facultate de stat, cu plata

-am un apartament pe care sa-l inchiriez. Pot beneficia de indemnizatie pe baza unui contract de inchiriere? Exista o suma minima pentru acest contract?

-In cele 12 luni de pana la nastere intra si somajul?

Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: ch_mi , utilizator 16:06, 4 Aprilie 2008
buna ziua .numele meu este MADALINA si vreau sa aflu niste raspunsuri.am nascut in luna septembrie 2007 iar cartea de munca o am din luna mai 2007 ,si as dori sa stiu daca in momentul in care fac un an de zile pe cartea de munca beneficiez de indemnizatie?
fannybalan a scris:

beneficiez de indemnizatie crestere copil pe baza functiei mele de baza. sunt profesor. poate fi suspendata aceasta indemnizatie in cazul in care as lucra ca si traducator colaborator (fara a incheia un contract de vreun fel)?

In cazul in care obtineti veniturile la negru ramaneti cu indemnizatia, dar va asumati riscurile aferente.
dr81md a scris:

buna ziua .numele meu este MADALINA si vreau sa aflu niste raspunsuri.am nascut in luna septembrie 2007 iar cartea de munca o am din luna mai 2007 ,si as dori sa stiu daca in momentul in care fac un an de zile pe cartea de munca beneficiez de indemnizatie?

Raspunsul este NU. Conditia de vechime ceruta de lege trebuia indeplinita la momentul nasterii.
Pentru CIC nu trebuie vechime. trebuie platit impozit. 12 luni anterioare nasterii, cu perioade asimilate (concediu prenatal).