avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1152 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie crestere copil

am lucrat pana acum o luna si ma gandesc sa fac un copil. De care din situatiile urmatoare ma pot folosi pentru a beneficia de indemnizatie?

- sunt studenta in anul I, zi, la master, facultate de stat, cu plata

-am un apartament pe care sa-l inchiriez. Pot beneficia de indemnizatie pe baza unui contract de inchiriere? Exista o suma minima pentru acest contract?

-In cele 12 luni de pana la nastere intra si somajul?

Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: ch_mi , utilizator 16:06, 4 Aprilie 2008
Vin direct de la stat, cred ca am explicat acest lucru deja! Cand femeia e angajata, intre ea si statul platitor mai exista si angajatul, iar plata de catre acesta in prima faza e doar o masura de protectie. Daca femeia e PFA intre ea si stat nu mai e nimeni, deci se plateste direct. Evident ca niciun colaborator nu trebuie sa va dea vreun ban! Ce legatura are el cu sarcina dvs? Nu va e angajator!
Multumesc mult mult! Foarte rar gasesti oameni(cu adevarat) care sa te ajute fara sa ceara nimic in schimb. Va rog sa imi mai spuneti care este suma pe care o primesc pentru concediu de sarcina? Adica, cum se calculeaza...in functie de norma de venit?(sunt platitoare de impozit pe norma de venit). Si care este procedura prin care se obtine?
Pe perioada concediului de maternitate indemnizatia e 85% din media veniturilor lunare pe ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, până la limita a 12 salarii minime brute pe ţară lunar, pe baza cărora se calculează contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, iar pe perioada CIC pana la 2 ani e fix 600 de lei (plus 200 de lei alocatia copilului).
Ultima modificare: Vineri, 28 Martie 2008
ContSters20980, utilizator