avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1152 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie crestere copil

am lucrat pana acum o luna si ma gandesc sa fac un copil. De care din situatiile urmatoare ma pot folosi pentru a beneficia de indemnizatie?

- sunt studenta in anul I, zi, la master, facultate de stat, cu plata

-am un apartament pe care sa-l inchiriez. Pot beneficia de indemnizatie pe baza unui contract de inchiriere? Exista o suma minima pentru acest contract?

-In cele 12 luni de pana la nastere intra si somajul?

Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: ch_mi , utilizator 16:06, 4 Aprilie 2008
Vin direct de la stat, cred ca am explicat acest lucru deja! Cand femeia e angajata, intre ea si statul platitor mai exista si angajatul, iar plata de catre acesta in prima faza e doar o masura de protectie. Daca femeia e PFA intre ea si stat nu mai e nimeni, deci se plateste direct. Evident ca niciun colaborator nu trebuie sa va dea vreun ban! Ce legatura are el cu sarcina dvs? Nu va e angajator!
Multumesc mult mult! Foarte rar gasesti oameni(cu adevarat) care sa te ajute fara sa ceara nimic in schimb. Va rog sa imi mai spuneti care este suma pe care o primesc pentru concediu de sarcina? Adica, cum se calculeaza...in functie de norma de venit?(sunt platitoare de impozit pe norma de venit). Si care este procedura prin care se obtine?
Pe perioada concediului de maternitate indemnizatia e 85% din media veniturilor lunare pe ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, până la limita a 12 salarii minime brute pe ţară lunar, pe baza cărora se calculează contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, iar pe perioada CIC pana la 2 ani e fix 600 de lei (plus 200 de lei alocatia copilului).
Ultima modificare: Vineri, 28 Martie 2008
ContSters20980, utilizator
Am gasit intamplator aceasta ordonanta:158 actualizata la 01.01.07. Mai e valabila?

ART. 1
(1) Persoanele asigurate pentru concedii si indemnizatii de asigurarisociale de sanatate in sistemul de asigurari sociale de sanatate,denumite in continuare asigurati, au dreptul, in conditiile prezenteiordonante de urgenta, pe perioada in care au domiciliul sau resedintape teritoriul Romaniei, la concedii medicale si indemnizatii deasigurari sociale de sanatate, daca:
A. desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca sau in baza raportului de serviciu;
B. desfasoara activitati in functii elective sau sunt numite in cadrulautoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe duratamandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie acooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii suntasimilate, in conditiile prezentei legi, cu ale persoanelor prevazutela lit. A;
C. beneficiaza de drepturi banesti lunare ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conditiile legii.
(2) De aceleasi drepturi beneficiaza si persoanele care nu se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (1), dar sunt:
a) asociati, comanditari sau actionari;
b) administratori sau manageri care au incheiat contract de administrare ori de management;
c) membri ai asociatiei familiale;
d) autorizate sa desfasoare activitati independente;

In situatia persoanelor prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) - d), cota de contributie pentru concedii si indemnizatii de 0,85% se datoreaza asupra veniturilor supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioar
e, sau asupra veniturilor declarate in contractele de asigurare sociala pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2) lit. e).
(3) In situatiile prevazute la alin. (2), baza de calcul a indemnizatiei de maternitate se constituie din media veniturilor lunare pe baza carora s-a calculat contributia pentru concedii si indemnizatii, din ultimele 6 luni anterioare datei pierderii calitatii de asigurat, cu respectarea prevederilor art. 10.
Asa e, uite ca ai observat o chestie care mi-a scapat! :">

Art. 4 - (1) La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, cotele de contribuţii de asigurări sociale stabilite prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat se diminuează cu 0,85 puncte procentuale, prin deducere din:

a) cota de contribuţie de asigurări sociale datorată de angajator, în cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;

b) cota de contribuţie de asigurări sociale datorată de instituţia care administrează bugetul asigurărilor pentru şomaj, în cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. C;

c) cota de contribuţie de asigurări sociale datorată de persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2).

(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2006, cota de contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii, destinată exclusiv finanţării cheltuielilor cu plata drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, este de 0,85%, aplicată la fondul de salarii sau, după caz, la drepturile reprezentând indemnizaţie de şomaj, asupra veniturilor supuse impozitului pe venit ori asupra veniturilor cuprinse în contractul de asigurări sociale încheiat de persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e), şi se achită la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

Art. 5 - Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, cota de contribuţie prevăzută la art. 4 alin. (2) se datorează şi se achită de către:

a) angajatori pentru asiguraţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;

b) instituţia care administrează bugetul asigurărilor pentru şomaj pentru asiguraţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) lit. C;

c) persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2).

In consecinta va trebui sa platesti acest 0,85% macar o luna:

Art. 7 - Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) - d) este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.
Ultima modificare: Vineri, 28 Martie 2008
ContSters20980, utilizator

Alte discuții în legătură

Pfa - indemnizatie crestere copil. makro makro Daca sotia mea este PFA, isi poate trece cartea de munca pe PFA? PFA ce contributii trebuie sa plateasca la stat pentru asigurati (angajati cu CIM)? De fapt ma ... (vezi toată discuția)
Legea mamelor : indemnizatia de maternitate 85% din salariu sau minim 6 mil suteacriss suteacriss As vrea sa stiu noua lege aprobata miercuri ,15 octombrie 2008 , se aplica si pt angajatele care nu platesc impozit la stat (sunt informaticiana ) ? (vezi toată discuția)
Cum se calculeaza corect valoarea aferenta concediului de maternitate tatuoana tatuoana Buna ziua sunt angajata cu contract si carte de munca la o societate. In acelasi timp am si un PFA pe care am inregistrat venituri in 2009. Am platit la ... (vezi toată discuția)