am lucrat pana acum o luna si ma gandesc sa fac un copil. De care din situatiile urmatoare ma pot folosi pentru a beneficia de indemnizatie?
- sunt studenta in anul I, zi, la master, facultate de stat, cu plata
-am un apartament pe care sa-l inchiriez. Pot beneficia de indemnizatie pe baza unui contract de inchiriere? Exista o suma minima pentru acest contract?
-In cele 12 luni de pana la nastere intra si somajul?
cineva ar dori sa stie daca dupa ce isi da demisia de la firma (dupa 6 luni de lucru) exista vreo posibilitate de a primi indemnizatia pentru cresterea copilului peste 10 luni cand se va naste copilul (inca nu e insarcianata)?
BUNA ZIUA! Vreau sa prezint 2 situatii:
1. Am lucrat 2 ani,urmatorii 2 am fost in concediu pentru cresterea copilului pana la 2 ani, apoi m-am reangajat o luna si s-ar putea sa intru in somaj. INTREBARE:cat timp s-ar acorda acest somaj si daca in acest timp as mai face un copil as mai beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului?
2. Aceiasi ani lucrati +concediu,insa de data asta m-am reangajat pe perioada nedeterminata.Sa presupunem ca raman insarcinata.Beneficiez de indemnizatie pentru cresterea copllului pana la 2 ani daca nu realizez 12 luni de munca? Sau indiferent de perioada pe care o voi lucra beneficiez?
Persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara.
Cele 12 luni pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
- au beneficiat de indemnizatie de somaj, stabilita conform legii;