avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Sunt obligată să platesc fondul de reparații ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Sunt obligată să platesc fondul de reparații înainte de a vinde un apartament?

Bună ziua,

Doresc să vând un apartament și asociația de proprietari a repartizat suma de aprox 2500 lei pentru apartamentul respectiv ca fond de reparații, în vederea efectuării în viitor a unei lucrări de reamenajare a scării. Cumpărătorul (cu care am semnat deja o promisiune de vânzare) nu dorește să preia cheltuiala respectivă și îmi impune să o achit înainte de semnarea contractului de vânzare. Menționez că nici măcar nu a fost ales furnizorul pentru realizarea lucrării și evident nu există factură emisă pentru o astfel de lucrare.

Am posibilitatea să evit efectuarea acestei plăți (pentru o lucrare de care eu nu am beneficiat și nici nu voi mai beneficia)? Și dacă da, cum pot proceda?

Mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 19:02, 2 August 2023
In fond si la urma urmei, din ce cauza se fac aceste reparatii?
Daca totul ar ramane nou si varuiala si vopseaua si conductele - absolut totul, ar mai fi nevoie de vreo reparatie?
Asa ca dvs. o sa vindeti ceva ce dvs. ati utilizat deja, pana la momentul vanzarii iar noului proprietar i se vor repartiza cheltuieli cu fd. de reparatii, undeva in viitor.
Asa cum a mentionat @w_v_w_v, daca suma este deja repartizata pe LP, dvs. trebuie sa achitati, macar ce este afisat acum. Daca reparatia ne se efectuiaza imediat, probabil ca noului proprietar i se vor repartiza costuri cu Fd. de reparatii.
Eu banuiesc ca totusi pe lista de plata nu vi s-a repartizat suma de 2500 lei, asa dintr-o data. La noi in asociatie, daca este vorba de o investitie mai mare, suma preconizata a fi costul total al lucrarii, se repartizeaza proprietarilor in mod esalonat (3-4-5 rate), dar daca este o lucrare f. urgenta, atunci lucrurile se schimba.
Succes!
Ba da, suma mi s a repartizat dintr-o dată. Și eu mă gândeam că ar fi trebuit măcar ca plata să se poată face eșalonat. Și nu, nu este vorba despre o lucrare urgentă. Oare măcar lucrul acesta il pot solicita asociației de proprietari, ca plata să se facă eșalonat? Și este preconizat ca acesta să fie costul lucrării (pe baza unui deviz), deci nu doar partea mea.
S-a bagat la toata lumea la fel pe lista nu?
Pai nu va dau domnii adeverinta decat dupa ce se achita suma doamna. Odata ce elibereaza adeverinta nu mai pot recupera ca au scris aca datorii ZERO.
Ce sa mai esaloneze cand aveti nevoie acum de adeverinta.
Anuntati cumparatorul ca nu aveti bani sa achitati si prin urmare nu se poate elibera adeverinta si nu mai am cum sa vand. Vedeti ce zice, poate achita el si ii scadeti a notar din pret sau cum va intelegeti.
Ultima modificare: Joi, 27 Iulie 2023
w_v_w_v, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din moment ce nu s-a realizat nici o lucrare, înseamnă că nu e nici o datorie. Datoria la zi este ZERO. Celelalte cheltuieli din lista lunara sunt datorii, pentru ca au în spate costul plătit pentru niște servicii: apa consumată, salarii, mentenanță lift, servicii de salubritate, etc. Iar termenul scadent este de 30 de zile, abia după aia e datorie.
Articolul 77 din legea 196/2018
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, afișate pe lista lunară de plată, este de maximum 30 de zile calendaristice de la data afișării.

Iar dacă lucrarea se face peste 2-3 luni de exemplu, ce treaba are fostul proprietar ?

În plus, o astfel de suma, pentru o lucrare probabila, trebuie afișată la avizier cu toate detaliile, inclusiv cum s-a aprobat în AG. Chiar are importantă acea suma, dacă în loc de 2500 ar fi 10000, sau 25000, i se pare oricui normal asa ceva ?

Are importantă cum se aduna acești bani, dl. Grecu nu întreba degeaba. 500 de euro sunt bani, poate ca pentru cei din Cex n-or fi.

La înstrăinarea proprietății ești pus sa faci dovada ca ești la zi cu plata contribuției la cheltuielile asociației. Ce cheltuieli a avut asociația în acest caz ?
Ultima modificare: Joi, 27 Iulie 2023
latka, utilizator
@BiancaP.
Spuneți dvs :
Doresc să vând un apartament și asociația de proprietari a repartizat suma de aprox 2500 lei pentru apartamentul respectiv ca fond de reparații, în vederea efectuării în viitor a unei lucrări de reamenajare a scării. Cumpărătorul (cu care am semnat deja o promisiune de vânzare) nu dorește să preia cheltuiala respectivă și îmi impune să o achit înainte de semnarea contractului de vânzare..


Suma este prevăzută în lista cărei luni ?

Vedeți dispozițiile art. 33 alin. 2 lit. a și lit. b din legea 196/2018.
Ultima modificare: Joi, 27 Iulie 2023
robert1958, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am o intrebare legata de un act, pe care eu nu l-am ... celtix25 celtix25 Buna ziua, Am o intrebare legata de un act, pe care eu nu l-am semnat, dar conform caruia am preluat de la fostul proprietar al apartamentului pe care l-am ... (vezi toată discuția)
Nelamurire achitare debit in cazul executarii silite daan08 daan08 Buna ziua, ma numesc Daniel si doresc daca imi puteti furniza un raspuns referitor la urmatoarea problema: in blocul in care locuiesc un apartament a fost ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii imputat ilegal pentru perioada anterioara incheierii contract cumparare AuroraSt AuroraSt Este legal sa fiu obligata la plata fondului de reparatii pe perioada iunie-septembrie 2018 in conditiile in care am incheiat Contractul de cumparare in ... (vezi toată discuția)