Noua schemă de ajutor pentru clienții noncasnici, ce implică reducerea facturilor de energie prin plafonarea prețurilor aplicate de furnizori, va fi ajustată de parlamentari pentru a include și clienții noncasnici care sunt chiriași. Schema veche se aplica numai la cerere și numai titularilor contractelor de furnizare. Citește articolul
După trei luni de aplicare a schemei inițiale de reducere a facturilor la energie, Guvernul a schimbat regulile începând cu data de 1 februarie 2022, iar clienții noncasnici beneficiază din oficiu de noua schemă, fără să mai fie nevoie să depună cereri la furnizori. Acest lucru reiese indirect din noile norme procedurale oficializate marți de Ministerul Energiei. Concret, de la o schemă ce prevede exceptarea, la cerere, de la plata unor dări se trece la o schemă de plafonare a prețurilor, ce se aplică automat. Citește articolul
Începând cu 1 februarie se va aplica o nouă schemă de plafonare a tarifelor la gaze și electricitate, iar limita de consum de la care se va aplica aceasta va crește, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial. Schema se va aplica atât persoanelor fizice, cât și consumatorilor non-casnici. După cum a subliniat ministrul energiei, noua schemă de plafonare și compensare a facturilor la energie, mai avantajoasă pentru consumatori, nu se va putea aplica retroactiv, adică și pentru lunile anterioare intrării în vigoare a noilor reguli. Citește articolul
Debranșările de la rețea ca urmare a neachitării facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt interzise până-n vară, iar furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare sunt obligați ca, în termen de 15 zile, să refacă facturile emise deja. Acestea vor fi recalculate și retrimise fără niciun fel de penalități, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul
Legea furnizării de gaze naturale și energie electrică (123/2012) a fost modificată recent prin OUG pentru a introduce obligația furnizorilor de a emite facturi de regularizare cel puțin o dată la trei luni, dacă nu chiar mai des. Citește articolul
Clienților persoane fizice sau juridice li se poate impune de-acum plata unei taxe de reziliere atunci când renunță în avans la contractele de energie electrică încheiate pe o durată determinată și cu prețuri fixe. Măsura a fost introdusă printr-un act normativ oficializat recent, fiind vorba, mai precis, de un comision de încetare a contractului, care poate fi impus numai în anumite condiții. Citește articolul
Clienții casnici care nu-și pot plăti factura la energie electrică și riscă, din acest motiv, să fie debranșați trebuie să primească, mai nou, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea serviciilor, informații despre alternativele disponibile, potrivit unei ordonanțe care se aplică deja. Citește articolul
Unii dintre furnizorii de electricitate au preferat să amâne emiterea facturilor pentru luna noiembrie, deoarece normele legii privind compensarea facturilor la energie nu au apărut, iar în lipsa lor nu știu cum ar trebui aplicată, potrivit vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE). În esență, asta înseamnă că, dacă nu au primit facturile pe noiembrie, consumatorii de electricitate vor primi două facturi în decembrie, respectiv pentru ultimele două luni ale anului. Citește articolul
În sezonul rece 2021-2022, respectiv între noiembrie și martie, statul compensează facturile lunare la energie electrică și gaze naturale ale consumatorilor casnici, cu condiția ca aceștia să se încadreze în anumite limite de consum. Totodată, după ce cadrul legal al compensării a suferit recent o serie de modificări, prețurile la electricitate și gaze se plafonează pentru populație, ONG-uri, biserici, școli și spitale. Nu în ultimul rând, anumite categorii de consumatori vor putea suspenda plata facturilor timp de șase luni. În acest context, prezentăm astăzi cele mai importante 14 întrebări și răspunsuri ce vizează mecanismul de ajutor. Citește articolul