avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 617 soluții astăzi
Acasă Subiect: pastrarea documentelor financiar contabile
Subiect: pastrarea documentelor financiar contabile
ACCES PREMIUM

Mai multe modificări la reglementările contabile, în dezbatere la Finanțe

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
24 Noiembrie 2022 | 0 | 664 | Timp de citire: 2 min.

Completarea reglementărilor contabile cu prevederi prin care se clarifică situația sumelor primite în avans de la clienți, prevederi explicite cu privire la tratamentul contabil aplicabil atunci când o entitate acordă unui client dreptul de a utiliza proprietatea sa intelectuală și clarificarea condițiilor de capitalizare a cheltuielilor efectuate pentru obținerea autorizațiilor sunt câteva dintre prevederile unui proiect de ordin pus în dezbatere miercuri seara la Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 10188 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2017: Ce acte ale firmei păstrezi, în ce condiţii şi pentru cât timp?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2017 | 2 | 68821 | Timp de citire: 3 min.

În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice.  Citește articolul