avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente financiar contabile
Subiect: documente financiar contabile
ACCES PREMIUM

Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 6920 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele documente justificative în contabilitate: Elemente obligatorii la completarea lor și alte chestiuni importante

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Februarie 2021 | 0 | 5711 | Timp de citire: 6 min.

Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează într-un document ce stă la baza înregistrărilor în contabilitate, care dobândește calitatea de document justificativ. Pentru a deveni documente justificative, actele întocmite de companiile înregistrate în România trebuie să îndeplinească anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Corectarea documentelor financiar-contabile: Ce reguli trebuie să respecte firmele în 2021

Alexandros Bakos în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 Februarie 2021 | 0 | 1421 | Timp de citire: 4 min.

Având în vedere că o simplă ștersătură ori modificări făcute peste ce apare deja în documentele financiar-contabile sunt interzise, corectarea erorilor din documentele financiar-contabile nu este așa simplă. În esență, firmele trebuie să respecte niște reguli stricte, în 2021, dacă vor să facă asemenea corecturi, potrivit legislației financiar-contabile în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Cum se face numerotarea documentelor financiar-contabile în 2020

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2020 | 0 | 5908 | Timp de citire: 2 min.

Fiecare companie trebuie să își facă propriul regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, așa cum prevede legislația în vigoare. Concret, autoritățile au stabilit unele reguli generale succinte, însă restul depinde de organizarea internă a fiecărei firme. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Ce registre contabile e obligată firma ta să întocmească în 2020

Facturis Online în Știri & Revista presei
22 Ianuarie 2020 | 0 | 9002 | Timp de citire: 1 min.

Companiile sunt obligate să întocmească și să țină anumite registre, așa cum prevede legislația în vigoare. Cele mai importante dintre ele sunt registrele contabile, despre care scriem astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face corectarea documentelor financiar-contabile în 2020

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2020 | 0 | 5251 | Timp de citire: 4 min.

Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Cât ești obligat să păstrezi documentele financiar contabile ale companiei tale?

Facturis Online în Știri & Revista presei
20 Ianuarie 2020 | 1 | 27942 | Timp de citire: 1 min.

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face în 2020 conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. Arhivarea lor se poate face atât în format tipărit, cât şi în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate profita din plin de avantajele facturării electronice

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
29 August 2019 | 1 | 2493 | Timp de citire: 5 min.

O caracteristică distinctivă a facturării electronice este posibilitatea automatizării, mai ales în cazul în care factura este trimisă într-un format structurat. Astfel, facturile electronice pot fi generate și transferate automat și direct din sistemele de logistică financiară ale emitentului / furnizorului de servicii în cele ale beneficiarului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum ar trebui făcut managementul financiar al companiilor aflate în faza de start-up

PKF Finconta în Știri & Revista presei
18 Iulie 2019 | 0 | 1174 | Timp de citire: 3 min.

Mediul antreprenorial din România, chiar dacă încă fragil, este plasat de noua generație într-o lumină favorabilă. Cu toate acestea nu este ușor să conduci o companie nici în România, nici în altă parte din lume. Problemelor de dezvoltare li se adaugă cele adminstrative cu puternic accent financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnarea documentelor contabile este obligatorie, chiar dacă ștampilarea lor este opțională

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
22 Aprilie 2019 | 0 | 6894 | Timp de citire: 2 min.

După cum se știe, în prezent persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum și entitățile fără personalitate juridică nu mai au obligația de a aplica ștampila pe documente sau pe orice alte înscrisuri emise în relația dintre ele. Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește semnarea anumitor documente. Neîndeplinirea obligației de a semna poate atrage răspunderea persoanelor responsabile care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate.   Citește articolul