avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente financiar contabile
Subiect: documente financiar contabile
ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2017: Ce acte ale firmei păstrezi, în ce condiţii şi pentru cât timp?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2017 | 2 | 69414 | Timp de citire: 3 min.

În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2016, 25 de documente contabile trebuie păstrate pentru cinci ani. Care sunt acestea şi ce amenzi riscă cei ce nu respectă termenul?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Octombrie 2016 | 3 | 41941 | Timp de citire: 4 min.

Lista documentelor financiar-contabile ce trebuie păstrate timp de cinci ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, a fost actualizată la startul lui 2016 şi cuprinde în prezent un număr de 25 de astfel de acte, pe care le vom prezenta în articolul de faţă. De altfel, nerespectarea obligaţiei de a păstra aceste documente se sancţionează cu amendă, care diferă în funcţie de tipul contribuabilului şi mărimea sa.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile trebuie să ai dacă entitatea ta ține contabilitatea în partidă dublă

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
6 Octombrie 2016 | 0 | 10728 | Timp de citire: 7 min.

Dispoziţiile în vigoare oferă unei entităţi din România posibilitatea să ţină contabilitatea în două feluri: în partidă simplă sau dublă. Principalele diferenţe dintre cele două variante sunt legate de numărul şi structura registrelor folosite la înregistrarea datelor contabile şi tehnica de înregistrare a acestora. De altfel, în materialul de faţă vă prezentăm registrele de contabilitate obligatorii pentru entităţile, inclusiv persoane fizice autorizate (PFA), ce conduc evidenţa contabilă în partidă dublă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documentele contabile ale firmei tale au fost distruse? Iată cum le poți reconstitui

Andra Stana în Contabil și fiscal
28 Iulie 2016 | 0 | 9068 | Timp de citire: 5 min.

Toate operațiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale pentru a putea fi înregistrate în contabilitatea firmei. Ce trebuie făcut, însă, în cazul în care un document sau chiar mai multe au fost distruse sau pierdute? Potrivit normelor legale, ele pot fi reconstituite, dar numai urmând o anumită procedură, descrisă în cele ce urmează. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile trebuie să întocmească un PFA în 2016. Le ai pe toate?

Andra Stana în Contabil și fiscal
26 Mai 2016 | 6 | 66792 | Timp de citire: 12 min.

Orice persoană fizică autorizată trebuie să întocmească anumite registre în care să evidențieze operațiunile contabile efectuate începând de la înființare. În cele ce urmează vom inventaria principalele registre care nu pot lipsi unui PFA, indiferent de activitatea pe care acesta o desfășoară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea în contabilitate: de ce registre, formulare și documente ai nevoie pentru afacerea ta

Adrian Benta în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar,
14 Martie 2016 | 2 | 25589 | Timp de citire: 3 min.

Regulile de înregistrare în contabilitate s-au schimbat începând din 2016, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului MFP nr. 2634/2015, act normativ care a înlocuit vechea reglementare (Ordinul MFP nr. 3512/2008). În materialul de astăzi ne propunem să analizăm care sunt formele de înregistrare în contabilitate aduse de acest nou ordin al Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Arhivarea electronică a documentelor financiar-contabile, posibilă din 2016. Arhiva de hârtie nu mai este obligatorie

Andra Stana în Contabil și fiscal
11 Decembrie 2015 | 3 | 53510 | Timp de citire: 7 min.

Regulile privind documentele financiar-contabile vor fi modificate de la 1 ianuarie 2016, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. În actul normativ sunt prevăzute mai multe schimbări, printre care posibilitatea de a păstra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic și eliminarea obligației ca actele să fie întocmite într-un număr minim de exemplare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Registrul de încasări și plăți în 2016: cum se va completa documentul

Andra Stana în Contabil și fiscal
9 Noiembrie 2015 | 0 | 59676 | Timp de citire: 5 min.

Registrul jurnal de încasări și plăți va fi eliminat din nomenclatorul documentelor financiar-contabile prevăzut în Ordinul MFP nr. 3512/2008, potrivit unui proiect de ordin publicat recent pe site-ul Ministerului Finanțelor, care ar urma să se aplice din 2016. Cu toate acestea, documentul va continua să fie reglementat de Ordinul MFP nr. 170/2015, în vigoare de la 1 martie 2015. Recentul proiect de ordin al Finanțelor mai prevede eliminarea unor formulare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ştirile săptămânii: Dacă le-ai ratat, citeşte-le acum!

Andra Stana în Weekend
7 Noiembrie 2015 | 0 | 3076 | Timp de citire: 5 min.

ISU poate să sigileze restaurantele și cluburile, printre altele, care nu respectă siguranţa la incendiu, noua modificare a Codului fiscal și stimulentul financiar primit de familiile defavorizate pentru a-și duce copiii zilnic la grădiniță sunt doar câteva dintre subiectele dezbătute de AvocatNet.ro în această săptămână. Detalii despre acestea, precum și despre alte teme de actualitate puteți citi în materialul următor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum numerotam facturile si celelalte documente financiar-contabile

Roxana Neagu în IMM-uri
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2011 | 21 | 44878 | Timp de citire: 2 min.

Atat factura, cat si celelalte documente financiar-contabile sunt formulare cu regim intern de numerotare. Va prezentam astazi toate informatiile relevante despre cum trebuie numerotate aceste formulare. Citește articolul