În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice. Citește articolul
Lista documentelor financiar-contabile ce trebuie păstrate timp de cinci ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, a fost actualizată la startul lui 2016 şi cuprinde în prezent un număr de 25 de astfel de acte, pe care le vom prezenta în articolul de faţă. De altfel, nerespectarea obligaţiei de a păstra aceste documente se sancţionează cu amendă, care diferă în funcţie de tipul contribuabilului şi mărimea sa. Citește articolul
Dispoziţiile în vigoare oferă unei entităţi din România posibilitatea să ţină contabilitatea în două feluri: în partidă simplă sau dublă. Principalele diferenţe dintre cele două variante sunt legate de numărul şi structura registrelor folosite la înregistrarea datelor contabile şi tehnica de înregistrare a acestora. De altfel, în materialul de faţă vă prezentăm registrele de contabilitate obligatorii pentru entităţile, inclusiv persoane fizice autorizate (PFA), ce conduc evidenţa contabilă în partidă dublă. Citește articolul
Toate operațiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale pentru a putea fi înregistrate în contabilitatea firmei. Ce trebuie făcut, însă, în cazul în care un document sau chiar mai multe au fost distruse sau pierdute? Potrivit normelor legale, ele pot fi reconstituite, dar numai urmând o anumită procedură, descrisă în cele ce urmează. Citește articolul
Orice persoană fizică autorizată trebuie să întocmească anumite registre în care să evidențieze operațiunile contabile efectuate începând de la înființare. În cele ce urmează vom inventaria principalele registre care nu pot lipsi unui PFA, indiferent de activitatea pe care acesta o desfășoară. Citește articolul
Regulile de înregistrare în contabilitate s-au schimbat începând din 2016, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului MFP nr. 2634/2015, act normativ care a înlocuit vechea reglementare (Ordinul MFP nr. 3512/2008). În materialul de astăzi ne propunem să analizăm care sunt formele de înregistrare în contabilitate aduse de acest nou ordin al Finanțelor. Citește articolul
Regulile privind documentele financiar-contabile vor fi modificate de la 1 ianuarie 2016, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. În actul normativ sunt prevăzute mai multe schimbări, printre care posibilitatea de a păstra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic și eliminarea obligației ca actele să fie întocmite într-un număr minim de exemplare. Citește articolul
Registrul jurnal de încasări și plăți va fi eliminat din nomenclatorul documentelor financiar-contabile prevăzut în Ordinul MFP nr. 3512/2008, potrivit unui proiect de ordin publicat recent pe site-ul Ministerului Finanțelor, care ar urma să se aplice din 2016. Cu toate acestea, documentul va continua să fie reglementat de Ordinul MFP nr. 170/2015, în vigoare de la 1 martie 2015. Recentul proiect de ordin al Finanțelor mai prevede eliminarea unor formulare. Citește articolul
ISU poate să sigileze restaurantele și cluburile, printre altele, care nu respectă siguranţa la incendiu, noua modificare a Codului fiscal și stimulentul financiar primit de familiile defavorizate pentru a-și duce copiii zilnic la grădiniță sunt doar câteva dintre subiectele dezbătute de AvocatNet.ro în această săptămână. Detalii despre acestea, precum și despre alte teme de actualitate puteți citi în materialul următor. Citește articolul
Atat factura, cat si celelalte documente financiar-contabile sunt formulare cu regim intern de numerotare. Va prezentam astazi toate informatiile relevante despre cum trebuie numerotate aceste formulare. Citește articolul