avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 578 soluții astăzi
Acasă Subiect: soferi
Subiect: soferi
ACCES PREMIUM

UPDATE Liber la transferul primei de casare în Rabla Clasic: Aceasta poate ajunge de la persoane fizice la firme și invers sau de la firmă la firmă

Dragos Niculescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2020 | 1 | 12269 | Timp de citire: 2 min.

De-acum, toți cei care vor să cumpere mașini noi prin intermediul programului Rabla Clasic, fie persoane fizice, firme, instituții publice, fie alte entități, pot cere bani de la stat chiar dacă nu dau la casat o mașină veche. Asta pentru că, potrivit unui act normativ oficializat luni, primele de casare se pot transfera, mai nou, între toate tipurile de participanți la program. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Anvelopele de iarnă: De când trebuie să le ai la maşină şi ce amendă rişti pentru neconformare

Lucia Tozaru în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2020 | 1 | 9688 | Timp de citire: 2 min.

Vremea rece atrage atenţia şoferilor că este timpul schimbării anvelopelor de vară cu cele de iarnă, însă trebuie menţionat că în Codul Rutier din România nu este specificată o dată de la care acestea ar fi obligatorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE De joi, asigurarea RCA poate fi dovedită, la controlul rutier, și prin prezentarea ei pe telefon

Dragos Niculescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
8 Septembrie 2020 | 6 | 16997 | Timp de citire: 2 min.

Existența asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi demonstrată cu mai multe documente și în mai multe feluri, conform unui act normativ al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care se va aplica de joi. Această schimbare vine în contextul în care, până acum, dovada asigurării se putea face numai prin prezentarea în format tipărit a poliței RCA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 2392 | Timp de citire: 4 min.

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 5132 | Timp de citire: 4 min.

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Senatorii au votat: Vor apărea facilități fiscale și un salariu minim diferențiat în domeniul transporturilor

Dragos Niculescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2020 | 0 | 7645 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Mai multe taxe precum cele pentru pașaport sau permis auto se pot plăti prin platforma ghiseul.ro

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2020 | 0 | 5227 | Timp de citire: 2 min.

Mai multe taxe precum cele de permis sau de pașaport pot fi plătite online, prin platforma ghiseul.ro, după ce ordonanța de urgență a Guvernului ce conține măsura a fost oficializată marți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De astăzi, au fost puse în funcțiune încă două camere fixe pentru controlul rovinietelor

avocatnet.ro în Ghid auto
25 August 2020 | 0 | 10140 | Timp de citire: 2 min.

De astăzi, încă două camere fixe au fost puse în funcțiune pentru a depista autovehiculele care circulă fără rovinietă valabilă, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, în momentul de față există 108 puncte fixe de control valabilitate rovinietă la nivel național. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din februarie 2022, se schimbă regulile de control la transportatorii rutieri care detașează șoferi

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 2118 | Timp de citire: 4 min.

O directivă a Uniunii Europene (UE) ce va trebui transpusă de statul român până în 2 februarie 2022 urmărește să modifice regulile aplicabile controalelor (atât în trafic, cât și la sediile firmelor de transport), în privința detașării transnaționale a șoferilor, pentru a se facilita verificarea conformării firmei de transport cu normele europene privind detașarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, unii transportatori rutieri n-au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 1471 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul