Acordarea serviciilor medicale și medicamentelor pentru tratarea cazurilor de COVID-19 pentru toate persoanele din România sau posibilitatea de a beneficia de consultații medicale la distanță fără validarea cardului de sănătate sunt doar câteva dintre măsurile care se vor aplica în continuare, chiar dacă ele au fost gândite, inițial, pentru a se aplica doar pe perioada stării de alertă, iar aceasta nu mai este valabilă în prezent, potrivit unei ordonanțe oficializate recent. Citește articolul
Vaccinarea împotriva COVID-19 doar la spital și, mai apoi, doar la medicii de familie, menținerea posibilității de a beneficia de consultații medicale la distanță sau acordarea serviciilor medicale și medicamentelor pentru tratarea cazurilor de COVID-19 în cazul tuturor persoanelor din România sunt doar o parte dintre măsurile din domeniul medical conținute de o ordonanță oficializată aseară. Practic, multe dintre aceste măsuri se vor aplica în continuare, deoarece ele au existat și înainte, dar au fost gândite să se aplice pe perioada stării de alertă, iar aceasta a fost eliminată. Citește articolul
Așa cum s-a stabilit acum aproape un an, pentru a preveni și a combate efectele pandemiei de coronavirus, instanțele de judecată au funcționat după reguli speciale în timpul stării de alertă. Regulile se aplică și timp de 30 de zile de la încetarea stării de alertă, adică până pe 7 aprilie 2022. Regulile de procedură amintite vizează atât cauzele civile, cât și cele penale. Citește articolul
Odată cu ridicarea stării de alertă și a tuturor restricțiilor legate de aceasta, firmele pot decide, pe cont propriu, să mențină mai departe anumite măsuri pentru a-și proteja afacerile? Potrivit specialiștilor consultați de avocatnet.ro, acest lucru este posibil, însă numai în anumite cazuri și după o analiză complexă a situației proprii. Păstrarea unor măsuri fără a avea o justificare solidă în spate poate expune companiile la anumite riscuri. Citește articolul
Deoarece Guvernul a stabilit să nu o mai prelungească, starea de alertă a fost ridicată începând din 9 martie. În acest context, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a stabilit, printr-o hotărâre oficializată pe 8 martie, ultima zi în care s-a aplicat starea de alertă, abrogarea actului normativ ce stabilea regulile de intrare în țară și ale carantinei. Apoi, vineri s-a stabilit și renunțarea la formularul de localizare a pasagerului (PLF). Citește articolul
Formularul de localizare a pasagerului (formularul PLF), care trebuia completat de toți cei care veneau în România din alte țări, a fost eliminat vineri seară, după ce ordonanța pentru abrogarea sa a fost oficializată. Citește articolul
Odată cu eliminarea stării de alertă, de miercuri, restricțiile și măsurile speciale aplicate în ultima perioadă în contextul pandemiei de COVID-19 au dispărut și ele. Astfel, ca efect al eliminării stării de alertă, printre altele, de-acum se pot organiza evenimente private, precum nunți, botezuri, mese festive ori altele similare, fără restricții privind numărul celor care participă la eveniment sau legate de ora la care trebuie încheiat acesta. Citește articolul
După eliminarea stării de alertă, restricțiile ce au venit odată cu ea au fost eliminate. Printre altele, au dispărut restricțiile privind organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, spectacole, cursuri de instruire, conferințe sau alte tipuri de întruniri, ceea ce înseamnă că se poate relua și organizarea ședințelor de bloc. Citește articolul
Unul dintre tipurile de sprijin oferite de Executiv pe perioada stării de alertă și, înainte de asta, pe perioada stării de urgență, a fost o indemnizație de sprijin (impozabilă, fiind acordată ca valoarea brută) care să acopere scăderea de venituri a profesioniștilor (lucrători independenți, profesii liberale etc.). Dată prin mai multe acte normative în ultimii doi ani, în condiții diferite și în cuantumuri diferite, doar un tip de indemnizație se mai acordă încă trei luni de la terminarea stării de alertă. Citește articolul
Odată cu ridicarea stării de alertă, restricțiile stabilite anterior pentru accesul în clădirile instituțiilor ori autorităților publice au fost eliminate. Astfel, cei care le trec pragul acum nu mai sunt obligați să poarte mască de protecție, să prezinte certificatul verde sau să treacă printr-un triaj epidemiologic. Totuși, e de amintit aici că unele dintre instituții vor păstra, cel puțin o perioadă, interacțiunea la distanță, în timp ce altele cer programare online. Citește articolul