În octombrie 2024 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
În februarie 2024 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
În octombrie 2023 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
În februarie 2023 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
În octombrie 2022 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Noutățile produc efecte, însă, abia în 2023. Citește articolul
Recent au apărut schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
Cu toate că informația propagată în spațiul public pe final de 2021 era că declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor dispare, acest lucru nu este tocmai corect. Declarația anuală este păstrată în continuare, însă numai pentru acele firme care au în acționariat entități stabilite în țări riscante din punct de vedere al prevenirii spălării banilor. Listele țărilor riscante au fost publicate recent de autorități, iar firmele le pot verifica deja (orientativ, momentan) pentru a afla dacă trebuie să depună declarația anuală (cândva) în 2022. Citește articolul
Din acest an, cheltuielile din tranzacțiile cu entități din țările considerate necooperante din punct de vedere fiscal (doar anexa 1) sunt nedeductibile la stabilirea impozitului pe profit. Asta în măsura în care tranzacțiile n-au un scop economic. În acest context, e important de știut că lista țărilor necooperante a fost modificată recent pentru a doua oară în 2021. Citește articolul
O recentă lege de modificare a Codului fiscal a condus la încadrarea cheltuielilor din tranzacțiile cu Turcia ca nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Pentru a corecta situația, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a modificat noțiunea de jurisdicție necooperantă din legea fiscală și a rezolvat, totodată, problemele apărute de la 1 ianuarie și până pe 26 februarie, când modificările adoptate au ajuns la Monitorul Oficial. Citește articolul
Între numeroasele modificări la Codul fiscal venite la final de 2020, Parlamentul a strecurat și o nouă categorie de cheltuieli nedeductibile fiscal la impozitul pe profit, care a condus la încadrarea cheltuielilor din tranzacțiile cu Turcia ca nedeductibile, indiferent care ar fi acestea. Modificarea, o posibilă eroare de reglementare, este dezavantajoasă având în vedere volumul tranzacțiilor cu entitățile turce. Citește articolul