Acordul-cadru este, potrivit OUG nr. 34/2006, actul normativ care il reglementeaza “intelegerea scrisa intervenita intre una sau mai multe autoritati contractante si unul sau mai multi operatori economici, al carei scop este stabilirea elementelor/conditiilor esentiale care vor guverna contractele de achizitie publica ce urmeaza a fi atribuite intr-o perioada data, in mod special in ceea ce priveste pretul si, dupa caz, cantitatile avute in vedere”. Desi s-ar putea dovedi un instrument extrem de valoros si util in activitatea multor autoritati contractante, aceasta modalitate speciala de atribuire a contractului de achizitie publica (ori vreun beneficiu/caracteristica al/a acesteia) nu este evidentiata de legiuitor in vreun fel aparte astfel incat sa se determine utilizarea sa pe scara larga. Citește articolul
Subcontractarea este facilitatea oferita de lege ofertantilor de a indeplini o parte din obligatiile asumate prin contractul de achizitie publica sau o parte din proiect prin intermediul unui tert numit subcontractant, in cazul in care oferta respectiva va fi declarata castigatoare de catre autoritatea contractanta. Citește articolul
O problema punctuala pare sa genereze anumite dificultati de interpretare la nivelul unor autoritati contractante, si anume daca membrii comisiei de evaluare ar trebui sa fie inclusi sau nu in categoria ”persoanelor cu functie de decizie”, astfel cum sunt acestea definite la art 3 lit. s^2 ) din ultima modificare a OUG 34/2006. Citește articolul
Pragul de la care institutiile publice vor putea cumpara direct produse, servicii sau lucrari, fara a fi obligate sa initieze licitatii publice a ramas neschimbat, desi Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice a propus acum cateva luni dublarea lui la 30.000 euro. Totusi, Guvernul a adus cateva modificari in legislatia achizitiilor publice printr-o ordonanta de urgenta publicata luni. Citește articolul
Cititi o analiza a masurilor pe care le poate lua Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) in cadrul procedurilor de achizitii publice in urma unei contestatii impotriva raportului de atribuire, descrierea practicii autoritatilor contractante in procedurile de reevaluare a ofertelor, precum si detalii privind sanctiunile ce pot fi aplicate pentru comportamentul nelegal al autoritatilor contractante. Citește articolul
Experienta similara este un subiect sensibil care a dat curs unor numeroase discutii atat din partea autoritatilor contracte, cat si din partea ofertantilor participanti la procedurile de achizitii publice. Ne punem intrebarea: este chiar atat de relevanta experienta similara pentru realizarea unui contract de achizitie publica? Cum poate accede la un proiect un ofertant fara experienta similara chiar daca are toate resursele necesare pentru executarea in conditii foarte bune a contractului respectiv? Citește articolul
Exista numeroase situatii in care accesul operatorilor economici la procedurile de achizitii publice este restrictionat, chiar daca documentatiile beneficiaza de o verificare prealabila din partea ANRMAP, spun avocatii de la Zamfirescu Racoti Predoiu. In 2011, 32% din totalul contestaþiilor formulate impotriva unor proceduri de achizitie publica au fost admise de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Citește articolul
Reprezentantii Comisiei Europene (CE) au atentionat Guvernul ca modificarile legii achizitiilor publice sunt prea frecvente si ca acest fapt poate sa constituie un motiv de declansare a procedurii de infringement, deoarece denota lipsa unei stabilitati legislative si afecteaza mediul de afaceri, transmite agentia de presa Mediafax. Citește articolul
Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nu va mai elabora puncte de vedere la solicitarile de clarificare pe care autoritatile contractante le transmit cu privire la modul de interpretare a prevederilor legislatiei in domeniul achizitiilor publice, se arata intr-o hotarare de guvern publicata recent in Monitorul Oficial. Actul normativ va intra in vigoare la 15 zile de la publicare, data pana la care ANRMAP va solutiona toate cererile de elaborare a punctelor de vedere inregistrate deja. Citește articolul
Pragul de la care institutiile publice vor putea cumpara direct produse, servicii sau lucrari, fara a fi obligate sa initieze licitatii publice va fi dublat, de la 15.000 euro la 30.000 euro, iar pentru achizitiile sub acest plafon va fi eliminata si garantia de participare. Prevederile sunt incluse intr-un proiect de OUG lansat saptamana trecuta in dezbatere publica. Citește articolul