În anul ce se va încheia în curând au apărut mai multe schimbări ce vizează asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). La modul concret, în acest an s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar limitele minime de despăgubire pentru polițele RCA să se majoreze pe viitor. Citește articolul
Limitele minime de despăgubire pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (asigurarea RCA) urmează a fi majorate, reiese dintr-o directivă europeană oficializată recent. Însă actul normativ vine și cu alte noutăți legate de asigurările RCA, toate urmând să fie transpuse în legislația României până în decembrie 2023. Citește articolul
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat solicitarea făcută recent de Uniqa Asigurări, respectiv de a ieși de pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA). Astfel, la puțin peste două luni de la intrarea în insolvență a City Insurance, piața asigurărilor RCA rămâne fără un alt asigurător. În acest context, prezentăm astăzi lista asigurătorilor la care se mai pot încheia polițe RCA. Citește articolul
Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
La încheierea unei asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în funcție de istoricul privind accidentele rutiere apărute din vina lor sau de lipsa lui, șoferii pot fi penalizați sau se pot bucura de o reducere a prețului acesteia (sistemul bonus-malus). Dar ce se-ntâmplă atunci când, pe o perioadă de câteva luni sau chiar ani, șoferii nu dețin și nu asigură nicio mașină? De principiu, ei nu sunt penalizați, așa cum se întâmplă în alte state, dar, dacă trec mai mult de cinci ani fără să asigure o mașină, vor fi considerați asigurați noi, iar asigurarea va porni de la clasa neutră B0. Citește articolul
Mai nou, în cazul în care un asigurător autorizat din România intră în insolvență, toate persoanele fizice și juridice care au încheiat cu acesta contracte de asigurare facultative și obligatorii conform legii pot obține, de la Fondul de garantare a asiguraților (FGA), mai mulți bani decât până acum, potrivit unui OUG publicat vineri în Monitorul Oficial. Vorbim de majorarea cuantumului plafonului de garantare, de la 450.000 de lei, cât era până acum, la 500.000 de lei, pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de firma de asigurări intrată în insolvență. Însă mai sunt și alte modificări. Prevederile acestui OUG se aplică deja, cu excepția celor referitoare la contravenții și sancțiuni, care vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, adică începând cu data de 24 octombrie 2021. Citește articolul
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a respins planurile de redresare a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., ceea înseamnă retragerea autorizației de funcționare și intrarea companiei în insolvență, ocazie cu care ASF a promovat cererea privind deschiderea procedurii falimentului City Insurance. Decizia ASF cu acest scop a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Noi reguli privind asigurarea auto obligatorie urmează să fie aplicate, pe viitor, în toate țările membre ale Uniunii Europene (UE), lucru care va însemna, printre altele, protecție mai bună pentru toate victimele accidentelor rutiere. Mai exact, cetățenii UE vor beneficia de tratament egal atunci când vine vorba despre asigurări și acoperirea daunelor, indiferent de țara de proveniență sau de cea în care are loc accidentul, vor avea la dispoziție un instrument de comparare a ofertelor de asigurare la nivel european, iar istoricul privind daunele provocate, pe baza căruia se stabilește coeficientul bonus-malus, va putea fi folosit în orice țară. Citește articolul
Atâta timp cât o mașină nefuncțională nu a fost retrasă din circulație, proprietarul acesteia trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru ea, potrivit unei decizii de joi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia recentă a CJUE e similară uneia din 2018, ce stabilește că cei care au mașini înmatriculate funcționale sunt obligați să încheie o asigurare RCA chiar dacă nu mai vor să le conducă și le țin parcate în curte sau în garaj. Citește articolul
Persoanele fizice își vor putea face asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) doar pe șase luni sau pe un an, potrivit unui proiect de OUG lansat recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. De asemenea, potrivit aceluiași document, RCA-ul cu decontare directă ar putea deveni obligatoriu. Citește articolul