Mecanismul decontării directe în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA), ce este, în prezent, doar opțional, ar putea deveni curând obligatoriu, potrivit unui proiect de ordonanță repus joi în dezbatere la Ministerul Finanțelor. Totodată, proiectul care va permite ca victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător va introduce în legislația din domeniu noțiunea de prețuri de referință pentru reparațiile auto, prețuri de care se va ține seama la calcularea despăgubirilor. Citește articolul
Ținând cont de faptul că, de câțiva ani, asigurătorii ce încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) trebuie să țină seama, la stabilirea valorilor pe care trebuie să le plătească deținătorii de mașini pentru asigurările RCA, de niște tarife de referință, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat acum ceva vreme lista acestora. După cum apare în raportul ASF, tarifele de referință ce vor fi folosite până-n toamnă nu sunt cu mult diferite de cele publicate anterior. Citește articolul
Decontarea directă în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA - posibilitatea pentru victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător) va deveni o practică obișnuită, potrivit unui proiect de ordonanță pus în dezbatere la Ministerul Finanțelor în luna ianuarie. Apariția efectivă a polițelor RCA cu decontare directă obligatorie ar trebui să aibă loc în câteva săptămâni, așa cum a declarat luni Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, odată cu stabilirea unor prețuri de referință pentru reparațiile auto. La acest moment, decontarea directă este doar opțională pentru asigurați. Citește articolul
Amenda maximă care poate fi aplicată firmelor de asigurare care nu plătesc în termen de 10 zile de la notificarea cererii de rambursare prejudiciile datorate în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi majorată de până la zece ori, ajungând la 5 milioane lei, potrivit unui proiect de OUG aflat în dezbatere publică. Citește articolul
Persoanele care au o mașină înmatriculată sau care urmează să fie înmatriculată în România trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Scopul acesteia este de a acoperi eventualele pagube produse cu mașina - intenționat sau din cauza unui accident. Respectarea acestei obligații este foarte importantă, întrucât, pe lângă amenzi, sancțiunea pentru neîncheierea asigurării poate fi chiar reținerea certificatului de înmatriculare. De anul trecut însă, dovada RCA-ului se poate face și cu polița electronică. Citește articolul
Consumatorii care intră în litigii cu asigurătorii (inclusiv cei care oferă asigurări de răspundere civilă auto - RCA) nu trebuie să meargă, neapărat, în instanță, pentru a remedia problema. O opțiune alternativă este oferită de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Practic, discutăm de un proces de conciliere, care durează undeva între o lună și două luni, potrivit celor mai recente date puse la dispoziție de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vrea să modifice regulile pe baza cărora se calculează preţurile asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), prin aplicarea diferenţiată a malusului în funcţie de severitatea accidentului. Citește articolul
Pe perioada stării de alertă, dar și 90 de zile după încheierea ei, valabilitatea unor documente, inclusiv a permiselor auto sau autorizațiilor de circulație provizorie, se menține, fără ca deținătorii acestora să fie nevoiți să facă ceva în acest sens. Totuși, așa cum a transmis recent Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea se păstrează doar dacă pentru mașina respectivă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă. Citește articolul
În cazul în care vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. Citește articolul
Poate că în interiorul granițelor putem să arătăm polița de răspundere civilă auto (RCA) pe telefon - electronic, de principiu - dar, la ieșirea din țară, Cartea verde (care de la 1 august nu mai e propriu-zis pe culoare verde imprimată) trebuie să existe în format fizic în mașină, pentru a evita eventualele neplăceri în statele străine vizitate. Iar dacă vorbim de țări nemembre ale Uniunii Europene, atunci toate documentele, inclusiv polița RCA ar trebui să poată fi prezentate, la nevoie, în original, pe hârtie.
Citește articolul