Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale.
Mai exact, așa cum apare în
comunicatul ANPC de azi, a fost
„înființat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp”. Concret, de-acum se pot transmite mesaje către ANPC prin numărul de telefon
0790 219 551.
Aici pot fi transmise
doar mesaje scrise sau imagini către ANPC, adică nu se pot face apeluri video sau cu voce, prin care pot fi sesizate
„nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării”, după cum transmite instituția.
Concret, potrivit ANPC, în categoria neregulilor urgente poate intra
primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale,
debranșarea de la utilități pentru neplata unor facturi greșite la energie încă necorectate, dar și
situații în care sănătatea consumatorilor este pusă în pericol.
Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs. Totuși, după cum subliniază ANPC, mesajele transmise pe noul număr de telefon (prin WhatsApp)
nu înlocuiesc reclamațiile ce trebuie făcute în aceste situații.
Reclamațiile se pot face în scris, prin poșta clasică, în format electronic sau pot fi depuse personal la sediile județene ale comisariatelor ANPC, în funcție de județul în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.
Pentru transmiterea online a reclamațiilor, ANPC pune la dispoziția consumatorilor un
formular de sesizare. Reclamațiile sau sesizările către ANPC se pot face numai după ce se încearcă rezolvarea, în mod amiabil, a situației ivite.
Apoi, reclamațiile trebuie făcute în nume personal, cele transmise în mod anonim sau în care nu sunt trecute datele de identificare ale persoanei care reclamă
“nu se iau în considerare și se clasează”, conform
OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
Comentarii articol (0)