Din 2 februarie, cu un amplu pachet de modificări legislative ce vizează transporturile transfrontaliere rutiere în Uniunea Europeană (UE) a venit și obligația șoferilor de a face o primă oprire obligatorie cât mai aproape de locul de trecere a frontierei pentru a introduce în tahografe simbolul țării în care tocmai au intrat. Citește articolul
Legea compostului a apărut în peisajul legislativ în 2020, însă autorităților, firmelor și cetățenilor de rând li s-a ceva timp la dispoziție pentru a se conforma prevederilor sale și pentru a o pune în aplicare. Astfel, legea a intrat în vigoare abia pe 20 februarie 2021 (deși autorităților li s-au impus obligații încă de la 1 ianuarie 2021). Un an mai târziu însă, legea este încă în așteptarea unor norme pentru a putea să fie aplicată efectiv în practică. Citește articolul
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Starea de alertă a fost prelungită de Guvern, printr-o hotărâte oficializată azi, pentru a acoperi perioada 7 februarie - 8 martie 2022. Schimbarea majoră față de regulile în vigoare acum este că restricțiile se raportează, începând de luni, numai la pragul de incidență locală de trei la mie, pragul de unu la mie urmând să dispară. Altă schimbare este că se va putea intra, fără certificat verde, la magazinele alimentare din mall-uri, dar numai dacă există culoare speciale de acces. Citește articolul
Companiile și PFA-urile au de a face, în februarie 2022, cu o serie de noutăți importante pentru afacerile lor. Printre altele, este vorba de modificări la codurile fiscale, schimbarea legislației aplicabile transportatorilor rutieri de persoane și mărfuri, precum și de reorganizarea schemei de reducere a facturilor de gaze și electricitate. Citește articolul
Cercetarea începută de Consiliul Concurenței (CC), prima de acest gen pe piața forței de muncă, vizează șapte companii din domeniul producției de autovehicule și a altor activități conexe. Înțelegerea pe care firmele au făcut-o vizează faptul că niciuna dintre ele nu vor angaja salariații, actuali sau foști, de la vreo altă companie care a luat parte la acest "pact", scăzând astfel mobilitatea forței de muncă în respectivul domeniu, și impunerea unui nivel minim al drepturilor salariale. Citește articolul
La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul
Ziua de 17 decembrie 2021 era data până la care România trebuia să transpună în legislația noastră Directiva europenă privind avertizorii de integritate (numiți și "whistleblowers"), ori prin OUG, ori printr-o lege, însă nici la această dată un act normativ cu aceste prevederi nu a fost oficializat. Totuși, în această săptămână, pe circuitul de avizare se află un proiect de lege inițiat de Guvern ce are ca termen de intrare în vigoare finalul lunii martie 2022. Citește articolul
În urmă cu aproape doi ani, la nivelul Uniunii Europene (UE) era adoptat un pachet legislativ ce cuprinde numeroase modificări în materia transporturilor rutiere transfrontaliere, iar cele mai multe dintre obligațiile impuse intră în vigoare în luna februarie și îi vizează direct pe transportatori. Concret, unul dintre aspectele vizate ține de domeniul detașărilor, firmelor impunându-li-se depunerea, pentru fiecare șofer, unde e cazul, a unor declarații de detașare. De obligații vor scăpa însă firmele în cazul șoferilor care fac, de exemplu, doar operațiuni bilaterale, dar nu și în cazul operațiunilor de cabotaj, care vor fi calificate întotdeauna ca detașări. Citește articolul
Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul