Contabil și fiscal
ACCES PREMIUM
Verificările pe care firmele ar trebui să le facă la orice final de an
Mai sunt câteva zile și vom intra în ultimele două luni ale anului 2019. Din acest motiv, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să facă anumite verificări (cel puțin preliminare) înainte de sfârșitul exercițiului financiar. Deși majoritatea țin de domeniul TVA-ului, există și alte chestiuni ce trebuie avute în vedere. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Aplicația e-Popriri e gata și o să fie activată până la finalul anului 2019
Aplicația e-Popriri este pregătită deja și urmează să fie pusă în funcțiune în următoarele trei luni, a declarat joi ministrul finanțelor publice, Eugen Teodorovici. Practic, aplicația va automatiza înființarea și ridicarea popririlor bancare, astfel încât să se instituie și să se ridice mai ușor popririle, dar și să se evite situațiile în care din conturi sunt reținute sume mai mari decât cele ce trebuie recuperate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ghid oficial ANAF: Cum trebuie să depună declarația 112 angajatorii din domeniul construcțiilor
Pentru a veni în ajutorul angajatorilor din domeniul construcțiilor, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au făcut un ghid pentru depunerea declarației 112. Asta după ce condițiile pentru a beneficia de taxele salariale din construcții au fost modificate lunile trecute și formularul a fost adaptat la ele. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Până azi, impozitul micro și cel pe profit pentru T3 din 2019 trebuie declarate și plătite la Fisc
Luna octombrie este o lună în care trebuie declarate și achitate la Fisc impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din anul curent, potrivit legislației. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Analiză Două categorii noi de companii trebuie să se doteze cu case de marcat în următoarele luni
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Formularul, neadaptat la schimbările din construcții
Taxe salariale septembrie: Până mâine se depune declarația 112, dar ANAF n-a actualizat versiunea electronică
Problemele cu declarația 112, pe care angajatorii o depun lunar pentru a raporta taxele salariale la stat, continuă. Deși Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a actualizat oficial formularul în prima zi a lunii curente, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) încă n-a actualizat versiunea electronică a acestuia. Problemele vin în contextul în care condițiile taxelor salariale din domeniul construcțiilor au fost modificate în vară. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Schimbări la regimul TVA: Conformarea firmelor ar putea fi afectată de o modificare cu întârziere a Codului fiscal
Autoritățile de la noi ar trebui să transpună în Codul fiscal, până la finele anului, o serie de schimbări la regimul TVA. Totuși, este posibil ca aceste noutăți să fie implementate cu întârziere, astfel că firmele ar putea fi forțate să se conformeze într-un timp foarte scurt, conform specialiștilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Contabilii, consultanții fiscali și avocații vor trebui să raporteze la ANAF anumite tranzacții, care vor fi stabilite curând
Noile reguli europene referitoare la raportarea optimizărilor fiscale agresive, de către contabili, consultanți fiscali și avocați, trebuie introduse în legislația noastră până la finalul anului 2019. În acest context, specialiștii EY România estimează cam ce tranzacții ar putea fi raportate obligatoriu în țara noastră, de către fiscaliști, și ce măsuri de pregătire ar trebui să ia companiile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Soluții rapide pentru problemele actualului sistem de TVA: Pregătirea firmelor pentru noile reguli valabile din ianuarie
Încă de la momentul apariției lor, la începutul anului 2018, Regulamentul Consiliului UE nr. 2018/1912 și Directiva Consiliului UE nr. 2018/1910 au reprezentat un punct important pe agenda fiecărei conferințe de fiscalitate din mediul autohton. Acest lucru nu este de mirare deoarece cele două acte normative introduc modificări importante pentru tranzacțiile intracomunitare, așa-numitele „remedii rapide”, care vor schimba „regulile jocului” în ceea ce privește scutirile de TVA pentru livrările intracomunitare de bunuri, tranzacțiile în lanț și stocurile la dispoziția clientului. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Modificări la regimul TVA
Stocuri la dispoziția clientului: O să apară o simplificare majoră pentru cei care mută bunuri dintr-un stat în altul
Începând cu prima zi a anului 2020, o serie de măsuri de simplificare ce țin de regimul TVA se vor aplica la nivelul întregii Uniuni Europene, acestea urmând să apară în Codul fiscal până la finele anului curent. Citește articolul










