Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii octombrie 2018, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De reținut că luna asta trebuie făcute plățile pentru impozit pe profit și impozit micro aferente trimestrului al treilea pe 2018, plus că trebuie depuse, acolo unde se fac, bilanțurile interimare. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) comunică zilnic către Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) informații privind persoanele pentru care se plătește contribuție la sănătate și privind contribuabilii care depun declarația unică, potrivit unui act normativ recent intrat în vigoare. În special în ceea ce-i privește pe cei care au depus declarația unică, actul rezolvă problema intrării pe lista asiguraților a acestor contribuabili. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii august 2018 până pe 25 septembrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Dividendele repartizate și plătite în plus în cursul exercițiului financiar trebuie restituite de către asociați, într-un termen limită care, dacă este depășit, duce la obligația de a plăti firmei dobânzi, potrivit legii ce prevede posibilitatea de a repartiza trimestrial dividende asociaților. Citește articolul
Primul trimestru pentru care firmele pot împărți dividende interimare este al treilea din 2018, însă plata efectivă a banilor se poate face doar la o dată stabilită de adunarea generală a asociaților, conform legislației în vigoare. Recent, autoritățile au introdus în legislație posibilitatea de a împărți trimestrial dividende, nu doar o dată pe an. Citește articolul
Pentru a putea împărți trimestrial dividende, companiile sunt obligate să întocmească situații financiare interimare. Însă, pentru a putea întocmi acele bilanțuri, este obligatorie inventarierea patrimoniului companiei, conform unui act normativ recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul
Înregistrările contabile ce trebuie făcute de specialiști atunci când companiile împart trimestrial dividende sunt incluse într-un act normativ recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Începând cu al treilea trimestru al anului 2018, firmele pot împărți dividende și în timpul exercițiului financiar, nu doar la finele acestuia. Citește articolul
Situațiile financiare interimare, în baza cărora se pot împărți trimestrial dividende, trebuie semnate numai de către persoana care le întocmește, potrivit unui act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul
În esență, atunci când întocmesc situațiile financiare interimare, companiile trebuie să respecte regulile folosite la întocmirea situațiilor financiare anuale, se arată într-un act normativ recent publicat al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Bilanțurile interimare sunt cele în baza cărora o firmă poate decide să împartă trimestrial dividende. Citește articolul
Bilanțurile interimare, în baza cărora se pot împărți trimestrial dividende în timpul anului, au un termen variabil pentru depunerea lor la unitățile Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Mai exact, bilanțurile se depun după 30 de zile de la aprobarea acestora la nivel de firmă, conform unor noi reguli contabile aplicabile de luni. Din iulie 2018, retragerea de bani din companii a devenit mai ușoară, odată cu introducerea posibilității împărțirii trimestriale a dividendelor. Citește articolul