Contabil și fiscal
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
12 Decembrie 2019 | 1784 | Timp de citire: 4 min.
Ordonanța Amnistiei
Sub 300 de mari datornici și-au arătat interesul pentru restructurarea financiară a datoriilor
12 Decembrie 2019 | 1784 | Timp de citire: 4 min.
Cu un număr estimat de beneficiari de aproape 2.700 de contribuabili (cu datorii bugetare de peste un milion de lei), Fiscul ne spune că s-au adunat puțin sub 300 de notificări de intrare în mecanismul de restructurare pus la dispoziție anul acesta prin "Ordonanța Amnistiei". Așa cum estimau și specialiștii, companiile private, cele mai multe la numărul de potențial beneficiari, nu s-au înscris pentru mecanism. Iar dintre companiile de stat și mixte, jumătate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Dacă o firmă nu se înregistrează fiscal la timp, ANAF o ia în evidență din oficiu
Contribuabilii ce nu depun, în termenele prevăzute de legislația în vigoare, declarația de înregistrare fiscală ca plătitor de salarii sunt înregistraţi fiscal din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, potrivit unui ordin al Fiscului. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
10 Decembrie 2019 | 1367 | Timp de citire: 6 min.
Pentru afaceri la început de drum
Te înregistrezi sau nu în scopuri de TVA? Ce evidențe ești obligat să ții
10 Decembrie 2019 | 1367 | Timp de citire: 6 min.
Taxarea consumului se face prin taxa pe valoarea adăugată (TVA). Firmele tinere pot alege să se înregistreze în scopuri de TVA chiar de la început, deoarece situația lor financiară va arăta mai bine așa, spun contabilii. Înregistrarea în scopuri de TVA devine obligatorie peste un anumit plafon al cifrei de afaceri, dar se poate face și opțional. Oricum ar fi, legislația fiscală impune ținerea unor evidențe obligatorii ale operațiunilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Șapte operațiuni contabile de făcut pe final de an, pentru închiderea exercițiului financiar
Companiile ar trebui să se pregătească pentru închiderea exercițiului financiar curent, motiv pentru care am vorbit cu expertul contabil Roxana Ene despre ce operațiuni contabile ar fi de rezolvat pe final de an. Printre acestea se numără, de exemplu, inventarierea patrimoniului sau confirmările de sold cu partenerii. Însă companiile ar trebui să acorde atenție și altor aspecte relevante. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Aproape 15% dintre beneficiarii amnistiei au cerut anularea accesoriilor la datorii. Mai sunt câteva zile pentru a depune cereri
Facilitatea pe care Guvernul le-a oferit-o contribuabililor cu datorii fiscale și anumite obligații bugetare restante la 31 decembrie 2018, de a scăpa de obligațiile accesorii acelor restanțe, a fost cerută până acum de un procent mic din potențialii beneficiari. Mai exact, dintr-un număr de peste 300.000 de potențiali beneficiari, au depus notificări sau cereri de anulare a obligațiilor accesorii peste 46.000 de contribuabili, până marți, conform unui comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ești angajator în construcții? Ce taxe se aplică dacă dai salariaților tichete cadou pentru Crăciun
Angajatorii pot să acorde salariaților tichete cadou, cu ocazia Crăciunului. Însă, în funcție de valoarea tichetelor, poate fi necesară plata unor taxe către stat, care sunt ușor diferite pentru angajatorii din domeniul construcțiilor - aceștia datorează numai contribuția redusă la pensii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce se poate schimba, în viitorul apropiat, pentru persoanele fizice care depun declarația unică
Anul 2019 a adus câteva modificări notabile în ceea ce privește declarația unică pentru persoanele fizice. Însă încă mai există discuții despre unele schimbări care urmează să fie operate până la termenul de raportare din 2020. Cu siguranță vom afla mai multe, despre ce se va concretiza și ce nu, până în luna martie a anului viitor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
3 Decembrie 2019 | 1 | 1665 | Timp de citire: 2 min.
Firmele se pot folosi de răspunsurile scrise, primite prin serviciul de asistență al Fiscului, pentru a se justifica în fața unui control
3 Decembrie 2019 | 1 | 1665 | Timp de citire: 2 min.
Organul fiscal e obligat prin Codul de procedură fiscală să țină cont de opinia emisă anterior, în scris, prin intermediul serviciului de asistență pentru contribuabili atunci când apreciază dacă legea fiscală a fost aplicată sau nu cum trebuie. Opiniile emise în acest fel trebuie să vină în scris pentru a putea fi probate și trebuie să fie cerute organului fiscal competent. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ordonanța Amnistiei
Ce trebuie să faci dacă vrei să scapi de accesoriile pentru datoriile la agențiile de muncă
Contribuabilii care au datorii la unitățile teritoriale subordonate Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) pot cere anularea accesoriilor pentru ele. În acest sens, companiile și persoanele fizice trebuie să urmeze anumiți pași procedurali. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Rambursările de TVA: Firmele își primesc banii luna asta, după ce rectificarea bugetară a fost oficializată
Cu ocazia ultimei rectificări bugetare din 2019, Guvernul Orban a alocat bani pentru reluarea rambursărilor de TVA către firme, astfel că sumele vor fi achitate luna asta. Cele două ordonanțe privind rectificarea bugetului pe anul 2019 au apărut vineri în Monitorul Oficial (OUG 71/2019 și OUG 72/2019). Citește articolul










