Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Resursele financiare ale unei companii pot fi folosite, printre altele, pentru locuințele de serviciu în care stau salariații proprii, se arată în legislația în vigoare, aceste cheltuieli fiind deductibile din impozitul pe profit. Aceeași regulă se aplică și cheltuielilor făcute de firmă cu sediul pe care-l are într-o locuință a unei persoane fizice, care e folosită și în scopuri personale. Acestea sunt doar două dintre modalitățile legale de a scoate bani dintr-o firmă. Citește articolul
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din 2018 trebuie declarate și achitate la autoritățile fiscale până pe 25 octombrie 2018, conform legislației în vigoare. Firmele micro sunt cele cu afaceri sub un milion de euro, iar plătitorii de impozit pe profit sunt cei cu afaceri peste un milion de euro. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii septembrie 2018 până pe 25 octombrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
În anumite condiții, contribuabilii pot cere ca datoriile pe care le au la Fisc, obligații principale, dar și accesorii, să le plătească în rate, într-un termen convenit. Procedura eșalonării la plată e prevăzută de procedura fiscală și presupune respectarea unui grafic de rambursare și neîntârzierea plății ratelor. Se pot face și modificări, astfel încât să fie incluse alte obligații fiscale, atâta timp cât se oferă garanții corespunzătoare. Pentru că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a făcut recent două sesiuni de lămuriri pentru contribuabili pe tema eșalonărilor, pe pagina de Facebook, am selectat trei lămuriri utile pentru toți cei interesați de această procedură și le-am redat mai jos. Citește articolul
În 2018, atât legislația privind societățile, cât și cea privind organizațiile neguvernamentale au suferit modificări în ceea ce privește sponsorizările. De aceea, în acest material sunt prezentate noutățile din domeniul sponsorizărilor, dar și care sunt actele ce trebuie depuse în cazul acestor acțiuni. Citește articolul
Din practica inspecțiilor fiscale și controalelor antifraudă, avocații specializați în domeniul fiscal atrag atenția contribuabililor asupra unor aspecte practice pe care nu ar trebui să le (mai) scape din vedere, dacă vor să aibă o poziție cât mai favorabilă în raport cu Fiscul. De pildă, obiceiul de a da documentele la control fără a arunca o privire pe ele înainte, refuzul de a emite puncte de vedere, lucrurile trecute în notele explicative și care nu mai pot fi retractate și lipsa de insistență în a cere informații de la inspectori. Citește articolul
Introducerea posibilității de a împărți trimestrial dividende implică o plată mai deasă către stat a impozitului aferent acestor venituri. Însă, din moment ce autoritățile nu se grăbesc să vină cu reglementări speciale pentru declararea și plata impozitului pe dividendele interimare, firmele care apelează la această variantă se pot lovi de două probleme. Prima este cum se face restituirea impozitului plătit în plus la stat, dacă dividendele interimare achitate au fost mai mari decât profitul anual de distribuit, iar a doua - la ce termen trebuie plătit impozitul pentru dividendele interimare distribuite, dar neplătite efectiv. Citește articolul
Impozitul pe veniturile din dividende trebuie declarat prin intermediul formularului fiscal 100, așa cum se arată în legislația în vigoare. Declarația se depune la Fisc până la data de 25 a lunii următoare distribuirii dividendelor, aceeași dată fiind și termenul-limită pentru plata impozitului. Citește articolul
Mâine are loc a doua probă scrisă din examenul pentru cei care vor să intre ca stagiari în profesia de expert contabil și cea de contabil autorizat, organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Citește articolul
Pe lângă dividende, Codul Fiscal în vigoare precizează mai multe modalități prin care se pot folosi banii din societățile comerciale. În accepțiunea legală, dividendele sunt distribuiri în bani sau în natură, efectuate de o persoană juridică unui participant, drept consecinţă a deţinerii unor titluri de participare la acea persoană juridică. Începând cu luna iulie a acestui an, retragerea de bani din companii a devenit, cel puțin teoretic, mai facilă, odată cu noile reguli care permit împărțirea trimestrială a dividendelor, și nu doar anuală. Citește articolul