avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 619 soluții astăzi
Contabil și fiscal

Contabil și fiscal

ACCES PREMIUM

Cazier fiscal 2017: Peste 300 de fapte pot fi înscrise în el anul acesta

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2017 | 0 | 27953 | Timp de citire: 4 min.

Cazierul fiscal este documentul care urmăreşte respectarea disciplinei fiscale, contabile şi financiare a contribuabililor şi evidenţa acelora care au săvârşit fapte sancţionate de legile în vigoare. De altfel, acesta este necesar într-o multitudine de situaţii, iar în acest moment există peste 300 de fapte pentru care se înscriu informaţii în cazierul fiscal al persoanelor fizice ori firmelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care sunt implicațiile fiscale și contabile în cazul stornării facturilor neîncasate

CFO Network România în Contabil și fiscal
25 Ianuarie 2017 | 1 | 13590 | Timp de citire: 1 min.

Stornarea facturilor neîncasate poate genera cheltuieli deductibile sau nedeductibile pentru firma care le stornează. Implicațiile fiscale și contabile sunt diferite pentru companii, în funcție de situația juridică a clienților care nu au achitat facturile, astfel că se aplică tratamente contabile/fiscale diferențiate pentru facturile neîncasate de la clienți restanți comparativ cu facturile neîncasate de la clienți aflați în procedură de faliment sau insolvență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecţia fiscală la persoanele fizice: Ce drepturi şi obligaţii ai în 2017 în timpul verificărilor?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2017 | 1 | 15675 | Timp de citire: 6 min.

Drepturile şi obligaţiile persoanelor fizice supuse verificării fiscale sunt reglementate printr-un act normativ publicat anul trecut în Monitorul Oficial, care stabileşte practic ce nu pot face, dar şi ce le este permis contribuabililor controlaţi de inspectorii Fiscului pentru modul în care şi-au declarat şi plătit impozitul pentru veniturile obţinute.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controalele Fiscului: Până la finalul lunii, inspectorii verifică firmele care vând alcool şi ţigări

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2017 | 3 | 27614 | Timp de citire: 1 min.

Printr-un comunicat de presă remis astăzi, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat că desfăşoară, până la finele lunii, o operațiune de verificare a agenților economici care dețin atestate pentru comercializarea și distribuția produselor energetice, băuturilor alcoolice şi tutunului prelucrat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2017: Ce acte ale firmei păstrezi, în ce condiţii şi pentru cât timp?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2017 | 2 | 69426 | Timp de citire: 3 min.

În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vrei să devii inspector antifraudă? Opt aspecte de care să ții cont la concursul din februarie

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2017 | 20 | 26812 | Timp de citire: 5 min.

La începutul acestui an, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) organizează un concurs pentru ocuparea a 132 de posturi de inspector antifraudă în mai multe orașe ale țării. În contextul în care numărul persoanelor interesate de acest concurs este întotdeauna destul de mare, în cele ce urmează oferim câteva explicații la cele mai frecvente întrebări ale candidaților privitoare la organizarea și desfășurarea probelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai început deja să facturezi în 2017? Nu uita de numerotarea facturilor și alte aspecte esențiale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
12 Ianuarie 2017 | 1 | 55981 | Timp de citire: 4 min.

Înainte de a emite prima factură pe 2017, firmele trebuie să fie atente la câteva aspecte-cheie în privința acestora. Pe de-o parte, companiile sunt obligate să întocmească o decizie de numerotare a facturilor valabilă în acest an, dar și să numească o persoană care să gestioneze numerele aferente facturilor emise. Pe de altă parte, o atenție sporită trebuie acordată și noilor cote de TVA aplicabile din acest an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Intrastat 2017: Unul dintre pragurile valorice s-a schimbat. Cum se transmite declaraţia anul acesta?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2017 | 0 | 22354 | Timp de citire: 4 min.

Pragurile valorice în funcţie de care se stabilesc contribuabilii obligaţi să depună declaraţia statistică Instrastat în 2017 au fost modificate recent. Astfel, pragul valoric pentru introducerile intracomunitare de bunuri este de 900.000 de lei, la acelaşi nivel cu expedierile intracomunitare de bunuri. În plus, marţi au fost publicate şi normele pentru completarea documentului, fiind practic stabilit ce se declară şi ce nu, precum şi cum se completează şi se transmite formularul Intrastat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul anunţă: Depunerea declaraţiilor în format hârtie este încă permisă contribuabililor

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2017 | 6 | 31348 | Timp de citire: 3 min.

În luna octombrie, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin vocea şefului instituţiei de la acea vreme, anunţa că formularul 112, folosit pentru declararea contribuțiilor de asigurări sociale și impozitului pe venit, poate fi depus exclusiv online. În plus, de la 1 ianuarie 2017 ar fi trebuit să nu se mai accepte în format hârtie niciuna dintre declaraţiile care se poate depune online. Totuşi, în lipsa unui act normativ în acest sens, Fiscul încă primeşte la registratură, spre exemplu, formularele 100 sau 101.    Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendarul obligațiilor fiscale pe 2017 a fost publicat. Ce trebuie să transmiteţi în ianuarie la Fisc?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2017 | 2 | 21203 | Timp de citire: 13 min.

Calendarul obligațiilor fiscale pentru anul 2017 a fost publicat recent pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, în luna ianuarie, contribuabilii au de îndeplinit mai multe obligaţii fiscale decât într-o lună obişnuită, iar cea mai aglomerată zi la Fisc va fi cea de 25. În continuare, vă prezentăm toate raportările ce trebuie transmise la ANAF, dar şi plăţile de efectuat în această perioadă. Citește articolul