Declarația fiscală 101, prin intermediul căreia se raportează impozitul pe profit pentru anul 2018, se depune numai online din acest an, conform unor modificări legislative recente. Companiile mai au la dispoziție câteva săptămâni pentru a depune declarația de impozit pe profit, termenul-limită fiind data de 25 martie 2019. Citește articolul
Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu merge cum trebuie de câteva zile, perioadele în care funcționează alternând cu perioade în care nu funcționează deloc sau funcționează cu greutate. Citește articolul
Sfârșitul anului trecut a adus mari probleme pentru companiile care se ocupă cu distribuirea și comercializarea angro a carburanților, în condițiile în care acestea au fost obligate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să folosească depozite, indiferent dacă au nevoie de ele sau nu. Însă până la urmă Fiscul a cedat presiunilor venite dinspre companii și a decis să renunțe, începând de astăzi, la obligația de a deține depozit pentru a activa pe piață. Citește articolul
Companiile mai au la dispoziție fix trei săptămâni pentru a depune declarația de impozit pe profit pentru anul 2018, conform legislației în vigoare. În aceste condiții, explicăm astăzi, pe scurt, pentru cine intervine această obligație fiscală anuală, a cărei nerespectare poate însemna amenzi de până la 5.000 de lei. Citește articolul
Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii martie 2019, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De precizat că luna avem ca obligații majore declarația unică pentru persoanele fizice și declarația privind impozitul pe profit pentru anul 2018. Citește articolul
Societățile comerciale, organizațiile non-profit și celelalte entități care nu au desfășurat niciun fel de activitate de la înființare și până la încheierea exercițiului financiar nu întocmesc situații financiare anuale, ci trebuie sa depună o declarație de inactivitate. Pentru anul 2018, termenul de depunere al unei astfel de declarații este 1 martie 2019. Există, însă, o limită foarte fină între obligația depunerii declarației de inactivitate și obligația depunerii situațiilor financiare anuale, iar criteriul de delimitare poate fi dat de tipurile de cheltuieli inițiate imediat după înmatricularea la Oficiul Național al Registrului Comerțului. Citește articolul
Pentru a nu fi impozabilă din punct de vedere al impozitului pe venit și al contribuțiilor sociale obligatorii, diurna trebuie să fie acordată în condițiile prevăzute de legislația care reglementează diurna la instituțiile publice. Atenție, însă, căci un calcul inexact al perioadei de deplasare poate genera atât impozit pe venit, cât și taxe salariale suplimentare, dar și dobânzi și penalități de întârziere. Citește articolul
În forma în care a intrat în legislația fiscală, la începutul acestui an, medierea fiscală nu promite, în fapt, mai mult decât un dialog cu organele fiscale pe marginea datoriilor imputate. Principalul dezavantaj al acestei reglementări este că procedura nu poate conduce la micșorarea datoriilor pe care Fiscul le pretinde de la contribuabil, de exemplu, după cum sublinia recent un specialist. Citește articolul
Cei care obțin venituri nesalariale și nu mai sunt asigurați în vreun alt fel la sănătate nu sunt obligați să plătească contribuția la sănătate (CASS) dacă veniturile nesalariale pe care sunt obligați să le fiscalizeze prin declarația unică sunt sub plafonul de 12 salarii minime brute. Dar se pot trezi că ar avea nevoie de asigurarea la sănătate în timpul acestui an și decid să se asigure prin declarația unică. Cel mai bun moment pentru a face acest lucru este acum, până pe 15 martie, iar nu mai târziu, subliniază un contabil, pentru că altfel se poate ajunge la plata unei contribuții mai mari. Citește articolul
Zeci de angajatori ne-au informat zilele trecute că au primit în Spațiul privat virtual, în secțiunea de Mesaje, comunicări din partea ANAF prin care erau atenționați că există diferențe între numărul de salariați transmis în Revisal și cel declarat în formularul 112. Reprezentanții Fiscului au declarat pentru avocatnet.ro că aceste informări fac parte dintr-o procedură mai amplă inițiată recent de instituție, menită să crească gradul de conformare a contribuabililor. Potrivit ANAF, firmele au posibilitatea de a cere lista CNP-urilor problematice pentru a putea verifica situația lor și actualiza informațiile transmise, dacă este nevoie. Citește articolul