Printre altele, finalul lunii februarie aduce obligația depunerii formularului 207 - Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți. Concret, declarația se transmite în cazul în care nerezidenții au obținut, în 2017, anumite categorii de venituri de la firme rezidente în România. Spre exemplu, printre contribuabilii ce trebuie să depună declarația până cel târziu astăzi se regăsesc persoanele rezidente ce au achitat dobânzi din redevențe către un nerezident sau persoanele rezidente ce au achitat nerezidențelor dividende și comisioane. Citește articolul
Într-un dosar soluționat recent, Judecătoria Sectorului 1 București a desființat urmărirea silită a unui mare contribuabil și a adus mai multe reproșuri Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC). Astfel, instituția Fiscului ar trebui să nu se mai grăbească să demareze acțiuni de executare silită, mai ales atunci când în joc sunt creanțe fiscale cu o valoare ridicată, iar executarea lor silită ar putea perturba activitatea economică a contribuabilului. Citește articolul
Ca regulă, obligația declarării și achitării impozitului pe profit aferent anului 2017 intervine în luna martie, însă organizațiile nonprofit sunt obligate să declare și să achite impozitul pe profit aferent anului 2017 cu o lună mai devreme, mai exact până azi, inclusiv. În caz contrar, amenzile pe care le riscă acești contribuabili sunt de până la 5.000 de lei. Citește articolul
Procedura de înregistrare/ modificare a domiciliului fiscal a cunoscut mai multe modificări spre final de 2017, atunci când au fost stabilite și reguli pentru modificarea domiciliului fiscal al contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social. Tocmai de aceea, vă spunem în cele ce urmează cum se înregistrează un domiciliu fiscal în 2018, în condițiile în care Fiscul comunică orice act administrativ fiscal la această adresă. Citește articolul
Codul de procedură fiscală urmează să cunoască mai multe modificări, potrivit declarațiilor lui Daniel Tudor, vicepreședinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Printre altele, se dorește introducerea a noi reguli în materie de inspecție fiscală și control antifraudă, acolo unde se caută o mai mare transparență. Citește articolul
Schimbările în materie de legislație fiscală, adoptate de Guvern în ultimele luni, îi pun pe gânduri pe specialiștii în fiscalitate, care văd practic o creștere a costurilor pentru un business corect, coroborat cu o scădere a numărului de contracte de muncă. Citește articolul
Termenul legal până la care marii contribuabili sunt obligați să întocmească dosarul prețurilor de transfer ar urma să fie amânat, conform declarațiilor lui Daniel Tudor, vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta a indicat marți, la un eveniment de fiscalitate, că autoritățile ar vrea ca termenul să fie cel puțin identic cu cel al depunerii situațiilor financiare anuale. În prezent, dosarul prețurilor de transfer trebuie să fie gata până la data raportării impozitului pe profit pe anul anterior. Citește articolul
Potrivit legislației în vigoare, inspectorii Fiscului utilizează, în activitățile specifice, o serie de documente și formulare. Astăzi prezentăm cele mai importante documente utilizate în controlul antifraudă fiscală și ce trebuie acestea să conțină. Citește articolul
Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice (MFP) au anunțat recent că vor să reducă numărul de declarații pe care trebuie să le depună anual persoanele fizice. Astfel, a apărut varianta ca formularul 600, folosit în vederea stabilirii contribuției la pensii (CAS) și a celei la sănătate (CASS), alături de alte declarații, să fie comasate, iar persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce obțin venituri din activități independente să depună un singur formular. Până atunci, autoritățile trebuie să găsească o rezolvare pentru problemele practice întâlnite în depunerea declarației 600 și să introducă unele măsuri tranzitorii pentru 2018. Citește articolul
De ce avem nevoie de un proces de bugetare? Ați întâlnit firme care nu au o viziune clară unde vor să ajungă din perspectiva profitabilității și care sunt pașii și resursele necesare pentru a reuși? Ele nu își planifică obiectivele financiare pe termen mediu și lung, iar activitatea este desfășurată în baza deciziilor de moment. Inevitabil, în acest caz, atât riscurile cât și oportunitățile nu vor fi detectate sau vor fi detectate foarte târziu, costurile de corecție în acest caz vor fi foarte mari, uneori prea târziu pentru a fi corectate. Profitabilitatea și continuitatea firmei vor fi afectate în sens negativ. Dar nu trebuie să fie așa. Soluția în acest sens o reprezintă planificarea financiară, iar instrumentul folosit este bugetul companiei. Citește articolul