Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Contabil și fiscal

ACCES PREMIUM

Agenda fiscală pentru noiembrie: Ce obligații declarative au firmele

avocatnet.ro
1 Noiembrie 2018 | 2525 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii noiembrie 2018, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Ghid practic pentru cheltuielile de protocol: documente, regim fiscal, tratament contabil

Ioan Butariu, expert contabil & evaluator autorizat, B&B Consulting
29 Octombrie 2018 | 7991 | Timp de citire: 3 min.

O modalitate prin care banii din societate se pot folosi este cea pentru activitățile de protocol. Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii, societăți plătitoare de impozit pe profit (la microîntreprinderi neexistând o astfel de limitare), pot să deducă astfel de cheltuieli în limita unei cote de 2%, aplicată asupra bazei de calcul formată din profitul contabil la care se adaugă impozitul pe profit și cheltuiala de protocol. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Compania poate cheltui bani cu locuințele de serviciu, care se pot deduce din impozitul pe profit

Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Octombrie 2018 | 7396 | Timp de citire: 2 min.

Resursele financiare ale unei companii pot fi folosite, printre altele, pentru locuințele de serviciu în care stau salariații proprii, se arată în legislația în vigoare, aceste cheltuieli fiind deductibile din impozitul pe profit. Aceeași regulă se aplică și cheltuielilor făcute de firmă cu sediul pe care-l are într-o locuință a unei persoane fizice, care e folosită și în scopuri personale. Acestea sunt doar două dintre modalitățile legale de a scoate bani dintr-o firmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Impozitul micro și cel pe profit pentru trimestrul al treilea trebuie declarate și plătite până azi

avocatnet.ro
25 Octombrie 2018 | 3101 | Timp de citire: 1 min.

Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din 2018 trebuie declarate și achitate la autoritățile fiscale până pe 25 octombrie 2018, conform legislației în vigoare. Firmele micro sunt cele cu afaceri sub un milion de euro, iar plătitorii de impozit pe profit sunt cei cu afaceri peste un milion de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Angajatorii trebuie să achite taxele salariale pentru septembrie până azi

avocatnet.ro
25 Octombrie 2018 | 2283 | Timp de citire: 1 min.

Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii septembrie 2018 până pe 25 octombrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul executărilor silite pentru persoane fizice și companii

Eșalonarea la plată a datoriilor fiscale: Lămuriri utile de la Fisc

Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
24 Octombrie 2018 | 7262 | Timp de citire: 3 min.

În anumite condiții, contribuabilii pot cere ca datoriile pe care le au la Fisc, obligații principale, dar și accesorii, să le plătească în rate, într-un termen convenit. Procedura eșalonării la plată e prevăzută de procedura fiscală și presupune respectarea unui grafic de rambursare și neîntârzierea plății ratelor. Se pot face și modificări, astfel încât să fie incluse alte obligații fiscale, atâta timp cât se oferă garanții corespunzătoare. Pentru că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a făcut recent două sesiuni de lămuriri pentru contribuabili pe tema eșalonărilor, pe pagina de Facebook, am selectat trei lămuriri utile pentru toți cei interesați de această procedură și le-am redat mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

VIDEO Sponsorizare 2018: Ce ar trebui să știe atât cei ce fac, cât și cei ce primesc sponsorizări

Luiza Daneliuc , Expert Contabil
23 Octombrie 2018 | 1 | 4041 | Timp de citire: 1 min.

În 2018, atât legislația privind societățile, cât și cea privind organizațiile neguvernamentale au suferit modificări în ceea ce privește sponsorizările. De aceea, în acest material sunt prezentate noutățile din domeniul sponsorizărilor, dar și care sunt actele ce trebuie depuse în cazul acestor acțiuni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecții fiscale și controale antifraudă: Patru aspecte practice care ți-ar putea fi de folos

Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
15 Octombrie 2018 | 2592 | Timp de citire: 3 min.

Din practica inspecțiilor fiscale și controalelor antifraudă, avocații specializați în domeniul fiscal atrag atenția contribuabililor asupra unor aspecte practice pe care nu ar trebui să le (mai) scape din vedere, dacă vor să aibă o poziție cât mai favorabilă în raport cu Fiscul. De pildă, obiceiul de a da documentele la control fără a arunca o privire pe ele înainte, refuzul de a emite puncte de vedere, lucrurile trecute în notele explicative și care nu mai pot fi retractate și lipsa de insistență în a cere informații de la inspectori. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Dividendele interimare și impozitarea lor: Două probleme pe care autoritățile trebuie să le rezolve

Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Octombrie 2018 | 3697 | Timp de citire: 2 min.

Introducerea posibilității de a împărți trimestrial dividende implică o plată mai deasă către stat a impozitului aferent acestor venituri. Însă, din moment ce autoritățile nu se grăbesc să vină cu reglementări speciale pentru declararea și plata impozitului pe dividendele interimare, firmele care apelează la această variantă se pot lovi de două probleme. Prima este cum se face restituirea impozitului plătit în plus la stat, dacă dividendele interimare achitate au fost mai mari decât profitul anual de distribuit, iar a doua - la ce termen trebuie plătit impozitul pentru dividendele interimare distribuite, dar neplătite efectiv. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Impozitul pe dividende se declară prin declarația 100 și se plătește în luna de după distribuirea dividendelor

Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Octombrie 2018 | 9777 | Timp de citire: 2 min.

Impozitul pe veniturile din dividende trebuie declarat prin intermediul formularului fiscal 100, așa cum se arată în legislația în vigoare. Declarația se depune la Fisc până la data de 25 a lunii următoare distribuirii dividendelor, aceeași dată fiind și termenul-limită pentru plata impozitului. Citește articolul