În fiecare zi de miercuri din această lună, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a organizat câte o sesiune de asistență și îndrumare online pentru contribuabili, în care a fost dezbătut același subiect, respectiv depunerea declarației de venit pentru anul trecut, mai pe scurt, formularul 200. Redăm în cele ce urmează cele mai interesante întrebări adresate pe parcursul acestor sesiuni, alături de răspunsurile oferite de reprezentanții Fiscului. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat, începând de astăzi, formularul 010, cel care cuprinde de-acum o secțiune dedicată unor informații despre organizarea și conducerea contabilității contribuabililor. În acest context, am cerut o părere atât Fiscului, cât și unui specialist din domeniu pentru a afla care sunt cu adevărat motivele pentru care instituția vrea să știe date despre persoanele ce conduc contabilitatea firmelor și de ce lipsa unor astfel de informații îngreunează procedura de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Întrucât la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu există informații cu privire la existența contractelor de prestări servicii de contabilitate, instituția a modificat, începând de astăzi, formularul 010, astfel încât documentul să cuprindă și o rubrică dedicată în acest sens. În plus, datele privind organizarea și conducerea contabilității contribuabililor, inclusiv datele de identificare, sunt solicitate de-acum și în cazul formularului 098, folosit de firmele care cer înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Astăzi este termenul-limită pentru depunerea a patru formulare, printre care se numără declarația 010 de înregistrare ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pentru firmele care au depășit plafonul legal de scutire în luna aprilie 2017. În afară de 010, contribuabilii mai trebuie să transmită până diseară formularele 020, 070 și 087. Citește articolul
O nouă procedură de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii a intrat joi în vigoare, odată cu publicarea unui act al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în Monitorul Oficial. Printre altele, noile prevederi stabilesc pașii de urmat în ceea ce privește înregistrarea fiscală, administrarea grupului fiscal unic, obligații declarative, solicitarea și comunicarea documentelor sau soluționarea deconturilor de TVA cu opțiune de rambursare. Spre exemplu, contribuabililor mijlocii le pot fi comunicate de-acum documentele solicitate, la cerere, și prin intermediul e-mailului, variantă deja posibilă, de luna trecută, pentru contribuabilii mari. Citește articolul
În urma numeroaselor modificări recente la Codul fiscal, normele acestuia au fost schimbate astfel încât să detalieze noutățile apărute în legislație, potrivit unui act normativ publicat astăzi în Monitorul Oficial. Concret, au apărut modificări în ceea ce privește impozitul pe profit, impozitul „micro”, impozitul pe venit, contribuțiile sociale obligatorii și taxa pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Cei care au obținut în 2016 venituri din străinătate sunt obligați să le declare Fiscului, pentru impozitare, până spre sfârșitul lunii mai 2017, prin intermediul formularului 201. În aceste condiții, mai mulți cititori ai publicației noastre au întrebat dacă obligația revine inclusiv persoanelor fizice autorizate (PFA), răspunsul fiind, de principiu, nu. Citește articolul
Soluționarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată (TVA) cu opțiune de rambursare se face acum după noi reguli, stabilite recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Practic, noua procedură reglementează un mecanism de verificare a fiecărui decont de TVA depus după data de 1 mai 2017, prin raportare la motivele care au stat la baza înscrierii sau menținerii persoanei impozabile într-o bază de date specială, acolo unde sunt înregistrate, după anumite criterii, firmele care prezintă risc fiscal pentru rambursarea de TVA. Aflați din cele ce urmează care sunt situațiile în care deconturile vor putea fi soluționate mai rapid, dar și cazurile în care o astfel de procedură ar putea fi întârziată, mai degrabă. Citește articolul
Situațiile financiare aferente anului 2016 trebuie depuse până spre finalul lunii în curs, iar pentru a fi siguri că întocmesc corect documentele, contribuabilii trebuie să fie atenți la mai mulți factori. Astfel, în articolul de astăzi prezentăm o serie de sfaturi și recomandări venite din partea specialiștilor, utile tuturor firmelor care pregătesc în această perioadă bilanțurile pentru anul trecut. Citește articolul
Fiscul continuă să ia măsuri pentru creșterea încasărilor la bugetul statului, astfel că ultimele modificări, aplicabile chiar de astăzi, vizează procedura de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată (TVA) cu opțiunea de rambursare. Printre altele, se urmărește reducerea numărului de contribuabili înscriși în baza specială, acolo unde vor fi înregistrate firmele care prezintă risc fiscal pentru rambursarea de TVA, în funcție de anumite criterii. Noile prevederi sunt incluse într-un act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul