Pentru eliberarea diverselor categorii de documente sau emiterea autorizațiilor solicitate de contribuabilii persoane fizice, Fiscul cere completarea unor formulare și diferite acte justificative, în funcție de natura fiecărei solicitări. În total, 30 de operațiuni pot fi făcute de persoanele fizice la ANAF. Citește articolul
Contribuabilii trebuie sa depună, până diseară, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), mai multe formulare, astăzi fiind termenul-limită pentru acestea. De asemenea, doar azi mai poate fi plătită cota de contribuţii sociale pentru şomaj pentru luna trecută, dar şi impozitul pe spectacole datorat de persoanele care organizează manifestări artistice sau competiţii sportive. Citește articolul
Sediul Direcţiei Regionale Vamale Bucureşti se va muta de luni la o nouă adresă, mai precis în fostul sediu al Primăriei Sectorului 1 de pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti. Măsura este una temporară, iar instituţia îşi va desfăşura activitatea în noul sediu până la finalizarea lucrărilor de consolidare şi modernizare ale sediului din strada Alexandru Ivasiuc. Citește articolul
Pentru eliberarea diverselor categorii de documente, înscrisuri și pentru emiterea autorizațiilor solicitate de contribuabili, Fiscul cere completarea unor formulare și diverse acte justificative, diferite în funcție de fiecare solicitare în parte. În total, aproape 40 de operațiuni pot fi făcute de persoanele juridice la ANAF. Citește articolul
În actualul Cod fiscal, în vigoare până la finalul anului, sunt prevăzute unele reguli speciale pentru videotecile şi discotecile care organizează manifestări artistice sau distractive şi care trebuie să achite un impozit pe spectacole pentru fiecare zi de funcţionare. Concret, într-o astfel de situaţie, acest impozit se stabileşte prin înmulţirea numărului de metri pătraţi ai incintei în care se desfăşoară evenimentul cu suma stabilită de consiliile locale. Totuşi, aceste măsuri aparte, considerate absurde de majoritatea contribuabililor ce desfăşoară astfel de activităţi, vor dispărea de la 1 ianuarie 2016, odată cu aplicarea noului Cod fiscal. Citește articolul
O nouă sesiune de asistenţă şi îndrumare online pentru contribuabili, organizată pe pagina de Facebook a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), a avut loc miercuri, iar tema aleasă pentru această săptămână a fost Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI). Sesiunea în care contribuabilii au putut cere lămuriri specialiştilor instituţiei, exclusiv pe subiectul ales, s-a desfăşurat în intervalul orar 9.00-16.30. Redăm mai jos o listă cu cele mai interesante întrebări formulate şi răspunsurile aferente oferite de reprezentanţii Fiscului. Citește articolul
Fiscul va modifica Ordinul ANAF nr. 492/2012, care reglementează procedura de obținere a unui certificat de sediu social, astfel încât să elimine prevederea prin care se stabilește că, pentru eliberarea documentului, este necesar un timbru fiscal de 4 lei. Măsura este necesară pentru că, de aproape patru luni, certificatele fiscale, adeverințele si toate celelalte documente emise de Fisc sunt emise obligatoriu fără plata taxelor extrajudiciare de timbru. Citește articolul
Registrul Operatorilor Intracomunitari cuprinde toate persoanele impozabile şi persoanele juridice neimpozabile care efectuează operaţiuni intracomunitare şi a fost înfiinţat în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) în anul 2010. Astfel, în vederea înscrierii în Registrul Operatorilor Intracomunitari, persoanele juridice interesate trebuie sa depună la organul fiscal competent o serie de documente, pe care le vom prezenta în acest articol. Citește articolul
Camera Consultanților Fiscali (CCF) a stabilit cazurile clare în care un consultant fiscal și o societate de consultanță fiscală se pot afla într-o situație de incompatibilitate în efectuarea activității. Nerespectarea noilor prevederi deja aplicabile este considerată abatere disciplinară și este sancționată. Citește articolul
Registrul jurnal de încasări și plăți va fi eliminat din nomenclatorul documentelor financiar-contabile prevăzut în Ordinul MFP nr. 3512/2008, potrivit unui proiect de ordin publicat recent pe site-ul Ministerului Finanțelor, care ar urma să se aplice din 2016. Cu toate acestea, documentul va continua să fie reglementat de Ordinul MFP nr. 170/2015, în vigoare de la 1 martie 2015. Recentul proiect de ordin al Finanțelor mai prevede eliminarea unor formulare. Citește articolul