avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi

Conferință: Amnistia fiscală și recalificarea diurnelor. Care este impactul asupra inspecțiilor fiscale și asupra aplicării legislației muncii din România? Lectori: Mazars România. Marți, 17 mai, de la ora 11. Rezervă loc și participă → 

Autori Schoenherr si Asociatii

Schoenherr si Asociatii

Schoenherr este una dintre cele mai mari firme de avocatura regionale, cu 14 birouri situate in Belgrad, Bratislava, Bruxelles, Budapesta, Bucuresti, Chisinau, Istanbul, Ljubljana, Podgorica, Praga, Sofia, Viena, Varsovia si Zagreb, precum si patru practici nationale in Albania, Bosnia-Hertegovina, Macedonia si Ucraina.

Schoenherr si-a inceput activitatea in Romania in 1996 si a devenit curand unul dintre cei mai importanti jucatori activi pe piata locala de avocatura. Echipa din Romania opereaza sub denumirea Schoenherr si Asociatii si numara in prezent 60 de avocati si consultanti recunoscuti la nivel national si international pentru implicarea in unele dintre cele mai mari tranzactii derulate pe aceste piete in plan regional si local.

Practicile-cheie ale Schoenherr si Asociatii sunt corporate/fuziuni si achizitii, financiar-bancar si piata de capital, real estate, litigii si arbitraje. De asemenea, Schoenherr si Asociatii are experienta extinsa in dreptul concurentei, „white-collar crime”, dreptul muncii si protectia datelor cu caracter personal, insolventa si restructurare, proprietate intelectuala.

Prin firma Schoenherr Bucharest Tax, grupul Schoenherr asigura totodata servicii specializate de consultanta fiscala. Clientii Schoenherr si Asociatii sunt companii multinationale si locale active intr-o varietate de domenii, incluzand servicii financiare, energie, dezvoltare imobiliara, constructii, retail, IT&C si tehnologie, farmaceutice si servicii medicale, auto, bunuri de larg consum, industrie etc.

ACCES PREMIUM

Datele cu caracter personal nu pot fi păstrate la nesfârșit. Recomandări pentru companii

Schoenherr si Asociatii în GDPR & Protecția datelor personale
22 Martie 2022 | 0 | 822 | Timp de citire: 3 min.

Datele cu caracter personal pot fi păstrate doar atâta timp cât este nevoie de ele pentru a atinge scopurile pentru care sunt prelucrate, în conformitate cu principiul limitării stocării datelor, potrivit Regulamentului UE 679/ 2016 (GDPR). Păstrarea lor pentru perioade nelimitate de timp sau doar „pentru orice eventualitate” este, prin urmare, contrară acestui principiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca „on-call” e tot mai folosită, inclusiv în România. Ce este și cum se implementează?

Schoenherr si Asociatii în Relații de muncă & Asigurări sociale
18 Februarie 2022 | 1 | 2451 | Timp de citire: 4 min.

Adesea asociată cu serviciile de urgență din sistemul public, munca „on-call” a început să devină tot mai utilizată de către angajatorii din sectorul privat pentru a satisface nevoile afacerii lor și a asigura rezolvarea imediată a problemelor sau solicitărilor neașteptate. Este important ca angajatorii să poată aloca în mod corect munca „on-call” fie ca timp de muncă, fie ca timp de odihnă, pentru a se asigura că respectă limitele maxime ale timpului de muncă, perioadele minime de odihnă, compensarea orelor suplimentare și evită, astfel, eventuale litigii cu salariații sau sancțiuni din partea autorităților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce pot face companiile victime ale atacurilor cibernetice pentru a ajuta la prinderea și condamnarea celor care comit aceste atacuri

Schoenherr si Asociatii în GDPR & Protecția datelor personale
8 Octombrie 2021 | 0 | 893 | Timp de citire: 4 min.

A devenit o realitate cvasi-cotidiană faptul că tot mai multe companii sunt ținte ale atacurilor cibernetice. Autorii acestor infracțiuni informatice rămân însă, de cele mai multe ori, nepedepsiți, ceea ce nu face decât să încurajeze acest fenomen infracțional. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comenzile prin aplicație, onorate de salariați sau de persoane care desfășoară activități independente? Dilema platformelor digitale

Numărul de comenzi lansate prin aplicații mobile sau pagini de internet a crescut vertiginos în ultimii câțiva ani, fie că vorbim despre livrarea unor produse, a mesei de prânz la birou sau o cursă cu transportul urban de tip ride sharing. Activitatea prestată prin platformele digitale ridică o serie de întrebări de natură juridică, pe măsură ce se încearcă adaptarea cadrului legislativ existent pentru a acoperi și această realitate de dată recentă. Printre ele, o temă des discutată în ultima perioadă se referă la statutul celor care prestează serviciile pe care le contractăm atunci când dăm click pe butonul "comandă aici". Sunt aceștia salariați sau persoane care desfășoară activități independente, conform legislației din România? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificările europene la regimul TVA: Trei sferturi din vânzările externe realizate de România, afectate, din ianuarie, de neclarități fiscale

Schoenherr si Asociatii în Contabil și fiscal
12 Decembrie 2019 | 0 | 2079 | Timp de citire: 3 min.

Primii pași spre o modificare de amploare a sistemului de TVA la nivelul UE vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020. Lucrurile sunt încă neclare în România, în condițiile în care nu a fost anunțat încă un proiect de act normativ care să transpună prevederile europene. Cum se pot pregăti societățile care realizează tranzacții intracomunitare, în absența unor prevederi legale locale? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Whistleblowers: Angajatorii vor trebui să protejeze salariații care raportează încălcări ale legislației

Schoenherr si Asociatii în Relații de muncă & Asigurări sociale
2 Decembrie 2019 | 0 | 2761 | Timp de citire: 4 min.

O nouă directivă europeană, care va trebui să fie transpusă și în România, prevede obligația pentru anumite companii de a crea canale interne prin care angajații lor (și nu numai) să poată raporta încălcări ale legislației Uniunii Europene (UE). Mai mult, avertizorii (whistleblowers) care raportează aceste încălcări vor fi feriți de orice represalii din partea companiei vizate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Urmează să apară o bază comună de impozitare a profitului, pentru statele UE. Ce ar însemna asta pentru firmele românești?

Schoenherr si Asociatii în Taxe și impozite
18 Noiembrie 2019 | 0 | 1857 | Timp de citire: 6 min.

Globalizarea și digitalizarea mediului economic din ultimii ani au făcut ca regulile din prezent cu privire la impozitare să nu mai reprezinte un cadru eficient pentru protejarea bazelor de impozitare naționale împotriva erodării și transferului profiturilor. În fața acestor provocări, Comisia Europeană („Comisia”) a răspuns încă din 2011, când a lansat Propunerea privind o bază fiscală consolidată comună a societăților (CCCTB), menită să prevadă un set unic de reguli de calculare a bazei fiscale și de consolidare a acesteia pentru societățile care desfășoară activități pe piața unică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ASF pregătește măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei pentru firmele de asigurare și de investiții

Schoenherr si Asociatii în Aspecte juridice
25 Octombrie 2019 | 0 | 2241 | Timp de citire: 4 min.

După Banca Națională a României, și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vine cu măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei, de formalizare a procedurilor interne și de derulare a evaluării riscului de spălare a banilor și finanțare a terorismului pentru entitățile raportoare pe care le supraveghează și controlează. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele noutăți legislative de care să țină cont firmele la raportarea impozitului pe profit pentru 2018

Schoenherr si Asociatii în Contabil și fiscal
15 Martie 2019 | 0 | 2418 | Timp de citire: 3 min.

Termenul de depunere a declarației de impozit pe profit (formularul 101) pentru anul 2018 se apropie cu pași repezi, iar avalanșa de modificări legislative din ultima perioadă poate crea confuzii în ceea ce privește regulile ce trebuie respectate pentru anul 2018. Mai jos sunt amintite șapte schimbări recente și relevanța lor pentru raportarea ce trebuie transmisă Fiscului până pe 25 martie 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bonusurile se acordă salariaților după cum vrea angajatorul?

Schoenherr si Asociatii în Resurse umane
31 Ianuarie 2019 | 0 | 2535 | Timp de citire: 3 min.

Companiile au o largă putere de discreție cu privire la modalitatea în care le acordă bonusuri salariaților lor, beneficiind de o serie de opțiuni în care pot implementa acest tip de adaos la salariu. Este important, însă, ca angajatorii să urmărească anumite aspecte a căror corectă punere în practică îi poate scuti de litigii cu salariații. Citește articolul