avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Activitate elis57

Activitate elis57

Am concesionat prin licitatie un teren (detinator primaria) in vederea realizarii unei constructii. La obtinerea avizului din partea directiei judetene pentru cultura etc (obligatoriu in realizarea proiectului) , am avut surpriza sa aflam ca terenul respectiv este sit arheologic si trebuie realizata ridicarea de sarcina arheologica. Acest lucru s-a realizat pe cheltuiala noastra.Faptul ca terenul respectiv este sit arheologic nu a fost precizat in documentele achizitionate de noi in vederea participarii la licitatie (caiet de sarcini, etc) si nici in contractul de concesiune incheiat cu primaria. Am adresat o solicitare primariei pentru compensarea cheltuielilor aferente ridicarii de sarcina arheologica, anexand toate facturile achitate.Raspunsul lor a fost ca" pentru a putea fi compensata sau dedusa orice cheltuiala trebuie aprobata anterior de catre concendent" Mai putem spera in acest caz la recuperarea cheltuielilor? Ce am putea face in acest sens?
Va rog un raspuns referitor la inlocuirea unui membru din Consiliul Director al unei ONG. Acesta are in componenta 3 persoane; in urma decesului uneia dintre cele 3 persoane, aceasta trebuie inlocuita. Propunerile se fac de catre Adunarea generala, dar, nu putem intruni cvorumul necesar (membrii rezidenti in strainatate, altii desi convocati nu se prezinta la data stabilita). Ce se poate face in conditiile prezentate?
Urmare a unui credit contractat si ne achitat integral, in anul 2004 banca a intocmit un dosar de dauna iar ASIBAN a facut plata creantei catre banca. A intervenit ulterior o societate recuperatoare care a inceput presiunile pentru recuperarea datoriei ( telefoane, adrese) .In dec 2004 s-a facut plata integrala a datoriei ( inclusiv penalizari) Chitanta respactiva a fost rtransmisa societatii respective de recuperare, Prin plata efectuata am crezut ca s-a inchis dosarul de dauna. Dar nu a fost asa. In dec 2017, an primit o adresa prin care ni se comunica pe acelasi dosar de dauna o datorie care trebuie acitata. Este alta firma de recuperare a creantelor care a preluat-o pe cea la care a fost facuta plata. Sunt in situatia in care nu mai pot dovedi plata facuta in 2004, nu am mai pastrat chitanta originala eliberata de banca. Am solicitat bancii dovada platii-dar fara sa precizezun nr de cont in care a-a facut plata, mi s-a precizat ca nu exista din partea lor o posibilitate de a ma ajuta. In aceste conditii am nevoie de o indrumare , Care sunt pasii pe care sa ii urmez pentru a face dovada achitarii datoriei? Cui trebuie sa ma adresez?. De unde sa incep?
Daca puteti sa-mi raspundeti la intrebarea: o asociatie nonprofit, trebuie sa plateasca impozit pe profit?. Contabilul asociatiei ne-a anuntat ca la completarea declaratiei 101 apare obligatia de a plati in jur de 500 lei impozit pe profit-deoarece in contul bancar avem un debit rezultat din redirectionare de 2% si neutilizat in 2016. Este pentru prima data cand ni se intampla. Va rog , puteti sa ma lamuriti referitor la plata acestui impozit? daca suma de plata se genereaza automat la completarea formularului devine obligatie si pentru asociatiile nonprofit? Multumesc
In legea pentru protectia animalelor (inclusive normele de aplicare) se precizeaza ca asociatiile pentru protectia animalelor trebuie sa fie informate (in cazul in care au inaintat o solicitare) despre data, zona in care se face capturarea cainilor fara stapan de pe teritoriul unei localitati. Capturarea si adapostiurea cainilor capturati-in cazul la care ma refer- se face de catre o Asociatie judeteana de ocrotire a animalelor fara stapan infiintata la nivel de judet
Asociatia de protective a animalelor la care ma refer , desi a inaintat o solicitare in acest sens Asociatiei judetene,nu este informata referitor la capturarile de pe raza localitatii. Este aceasta o contraventie? daca da, cui trebuie reclamata ?
Pe de alta parte,in momentul in care reclamam disparitia unor caini din adapost ni se raspunde ca au fost transferati in alt adapost al aceleiasi asociatii dar din alta localitate. In urma verificarilor noastre, cainii nu au ajuns in adapostul mentionat. Ce putem face in acest caz ?
va multumesc pentru un raspuns
Urmare a unei hotarari judecatorest definitive, am de achitat o datorie catre o persoana fizica. Am primit din partea executorului judecatoresc somatia de plata, dar persoana careia ii datorez banii a decedat, nu mai pot face plata datoriei. Ieri,am primit inca o somatie de plata, beneficiarul din somatie este tot persoana decedata.Cum procedez ca sa-mi sting datoria?
Nu stiu daca exista mostenitori, si in cazul in care mi se solicita plata datoriei cum pot sa ma asigur ca persoana chiar este mostenitor si ca datoria mea a fost " mostenita'' de catre acea persoana ? Executorul judecatoresc nu ar trebui sa-mi transmita numele mostenitorilor in drept carora sa le achit datoria si nu cel al persoanei decedate? Sau poate ca d-nul executor nu stie ca persoana este decedata si revine la prima somatie?
Daca trimit banii prin mandat postal la adresa din somatie, destinatarul este decedat, ar putea altcineva sa ridice banii?. Dovada platii din punctul meu de vedereb ar fi facuta prin copia mandatului postal.... Cum sa procedez?
Astept din partea d-voastra un raspuns care sa malamureasca asupra pasilor de urmat
Va multumesc.
Am lucrat intr-o societate peste un an de zile pe post de magazioner iar din oct. 2011 am fost incadrat cu perioada de proba pe post de tehnician. Incepand cu data de 3 ianuarie a.c. mi s-a comunicat incetarea CIM , motiv necorespunzator pentru postul de tehnician. In mod firesc am incercat depunerea dosarului pentru a obtine indemnizatia de somaj dar de la biroul Agentiei AJOFM mi s-a raspuns ca nu am dreptul la idemnizatie de somaj. Puteti sa ma ajutati cu inform atii pentru un demers de urmat fiindca nu pot sa accept ca desi am vechime in munca, cotizatie la zi retinuta pentru somaj, nu am abateri disciplinare, nu beneficiez de ajutor financiar de somaj.
Multumesc pentru orice informatii utile.
Discuție plata arenda
Contractul de arenda pe care l -am avut cu arendasul a incetat in data de 05.09.2011.
Plata in natura a arendei in conformitate cu prevederile contractuale se poate face pana in data de 15 septembrie, iar plata in bani dupa vanzarea produselor.
In data de 06.09.2011 am fost la sediul arendasului pentru a-mi ridica drepturile cuvenite. Ni s-a spus ca daca nu semnam un nou contract de arenda nu poate sa ne dea arenda cuvenita fiindca nu are cum sa se justifice (!). I- am explicat ca plete arendei se face in conformitate cu contractul valabil pana in 5 septembrie si nu are nici o legatiura cu semnarea sau nu a unui nou contract. Stiti care a fost raspunsul administratorului societatii : dati-ma in judecata !
Nu am avut si nu am intentia sa mai inchei un alt contract cu acelasi arendas fiindca nici pana acum nu am reusit sa-mi recuperez drepturile cuvenite anului 2007-2008 ca si pe cele prezente.
In ideea de a rezolva pe cale amiabila neintelegerile referitoare la platile restante din 2007-2008 (an agricol) am trimis si doua adrese,in plic,cu confirmare de primire, in anul trecut. Cei de la firma arendas nu au recunoscut ca au primit adresele inaintate,cu toate ca pe confirmarea de primire exista o senmnatura de primire.
In prezent sunt in tratative de a incheia cu un alt arendas un contract de arenda, nu vreau sa "agit"apele pana cand semnam contractul.
Va rog sa ma ajutati cu informatii referitoare la un demers cu sanse de reusita pentru a-mi recupera drepturile.
va multumesc
Incepand cu luna aprilie 2011 am intrerupt somajul cu un contract de munca pe perioada determinata de 4 luni . La expirarea contractului de munca doresc sa revin in somaj Exista prevazuta in noul cod al muncii posibilitatea de a fi obligata, la solicitarea angajatorului, sa-mi prelungesc contractul de munca sau sa inchei unul nou?
Mentionez ca conditiile de munca nu sunt tocmai legale-, pe durata unei luni am cumulat 212 ore iar pontate si platite au fost 168.
Solicitarea fizica este semnificativa, incep sa am probleme de sanatate si vreau sa fiu pregatita si informata in cazul in care se vor exercita intimidari cu pierderea somajului.
Va multumesc pentru un raspuns la subiect
Am nevoie de info cu trimiteri la articole/legi in legatura cu delegatia de serviciu.
Sunt angajata de la inceputul lunii decembrie a.c. si incepand cu 13 dec am fost in delegatie la sediul a 2 societati din Franta; delegatia a durat pana in data de 17 dec(ora 23 si 15) ,cand am ajuns acasa.Pe perioada delegatiei mi s-a asigurat transport, cazare, masa,(astept decontyarea pentru transport la si de la aeroport)
La intoarcerea la birou, am fost informata ca deoarece in perioada 27dec-3 ianuarie nu se lucreaza, beneficiez de 2 zile de concediu legal aferent lunii decembrie iar pentru 3 zile sa-mi fac cerere de concediu fara plata.Intrebarea mea este :timpul, in afara celor 8 ore de program, cum mi-l recuperez fiindca am fost departe de casa, iar obligatiile mele curente de acasa au fost rezolvate de altcinerva?,
Sincer mi se pare total deplasata ideea de a solicita concediu fara plata cand pot spune ca 24 hx5 zile am fost de fapt la serviciu?
Ma puteti lamuri in legatura cu drepturile mele in acest caz?
Va multumesc pentru raspuns,