Nu doar ca aveti obligatia legala de a denunta fapta catre organele de cercetare judiciara, dar daca nu o faceti, mai ales ca probabil aveti calitatea de functionar public, riscati sa savarsiti o fapta penala prin omisiunea de a face denuntul, asa cum rezulta din textele de lege antementionate.
Cel mai corect este sa faceti denunt la parchetul de la domiciliul partii vatamate (minorul in speta), dar nu aveti o obligatie legala sa verificati dvs competenta, aceasta urmand a fi stabilita si declinata, dupa caz, de organele judiciare, potrivit legii.
Potrivit Legii 31/1990 administratorii pot imprumuta de la societate cel mult echivalentului în lei al sumei de 5.000 de euro SAU orice alta suma, sub conditia ca operaţiunea este încheiată de societate în condiţiile exercitării curente a activităţii sale, iar clauzele operaţiunii nu sunt mai favorabile persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2) decât cele pe care, în mod obişnuit, societatea le practică faţă de terţe persoane.
Atentie, daca societatea nu are in obiectul de activitate acordarea de credite, imprumutarea unei sume MAI MARI DECAT echivalentul in lei a sumei de 5.000 euro, constituie infractiune si atrage raspunderea penala a administratorului !!!
Totodata trebuie sa acordati atentie faptului ca imprumutul acordat este purtator de dobanda, in caz contrar operatiunea fiind apreciata ca realizata cu titlu gratuit, adica fara beneficii pentru persoana juridica.
Nu este obligatoriu sa aveti incheiat contract de munca cu societatea, puteti incheia un simplu contract de mandat, cu titlu gratuit (neremunerat) sau cu titlu oneros (remunerat). In situatia contractului de mandat cu titlu oneros, acesta se inregistreaza la organul fiscal, fiind vorba despre venituri impozabile.
Într-o anumită conjunctura poate fi ilegal fiindcă se urmărește eludarea impozitelor datorate către stat ceea se poate subscrie infracțiunii de evaziune fiscală și chiar dvs va poate produce neplăceri daca organele de cercetare penală ar interpreta că v-ați dat concursul la săvârșirea unei astfel de infracțiuni. Practica este cunoscuta printre dezvoltatori și notarii "de casa" ai acestora. Sfatul meu este sa cereti notarului să vă comunice actele pe care urmează să le semnați
înaintea datei programate pentru semnare și să consultanti un avocat care să vă asiste cu legalitatea actelor. Ceea ce banca va spune pare plauzibil in condițiile in care exista și o terță parte implicată FNGCIMM. E posibil că nerespectarea condițiilor pentru care v-a fost aprobat creditul să atragă anulabilitatea acordului de garantare a creditului și poate chiar a contractului de credit. Sfatul este sa insistați in păstrarea formei contractuale agreate in precedent și să cereți o opinie legală pe tranzacție de la un avocat. Nu trebuie sa fie un avocat scump.
raluk0207 a scris:
Nu e vorba ca e ilegal, ci ca dezvoltatorul isi urmareste propriul interes.
Adica in loc sa aiba un singur contract cu o valoare mare, vrea 2 contracte cu valori mici, care sa nu atinga plafonulpentru plata impozitului.
Despte TVA, cititi mai multe aici www.avocatnet.ro/articol_475...
Ideea e ca daca ati incheiat antecontractul la notar, nu mai poate fi modificat.
Este inregistrat in evidentele notariale, a fost trimis la banca, la fondul de garantare.
Actele notariale, in general nu se modifica, decat pentru erori materiale.
Iar explicatia dezvoltatorului nu este un motiv.
Potrivit art. Art. 102. alin. (1) din Legea 85/2006: " Când sentinta care confirma un plan intra în vigoare, activitatea debitorului este reorganizata în mod corespunzator; creantele si drepturile creditorilor si ale celorlalte parti interesate sunt modificate astfel cum este prevazut în plan."
Potrivit art 287 lit. d Cod fiscal in vigoare la aceasta data: "Baza de impozitare se reduce în următoarele situații (...) d) in cazul în care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate încasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii în aplicare a unui plan de reorganizare admis și confirmat printr-o sentință judecătorească, prin care creanța creditorului este modificată sau eliminată. Ajustarea este permisă începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, iar, în cazul falimentului beneficiarului, începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, hotărâre rămasă definitivă/definitivă și irevocabilă, după caz. Ajustarea se efectuează în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a pronunțat hotărârea judecătorească de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotărârea judecătorească de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, sub sancțiunea decăderii"
Concluzie: ajustarea bazei de impozitare se face distinct, in cazul reorganizarii, de la data confirmarii planului, in baza sentintei de confirmare, in cazul falimentului, in baza sentintei de inchidere procedura si radiere debitor.
Solutia dvs este in sentinta de confirmare a planului, asa cum zice la Codul Fiscal. Trebuie sa aveti in vedere termenul de decadere, prevazut in cod si versiunea de cod valabila la momentul deschiderii procedurii de reorganizarii, intrucat asa cum rezulta, era in vigoare Legea 85/2006, care a fost abrogata in 03.07.2014. Succes!
Nu aveti nicio obligatie referitor la actele lipsa ale firmei, aceasta obligatie tine de atributiile organelor de conducere si nu poate fi transmisa pe calea succesiunii.
Riscurile sunt aceleasi ca cele existente atunci cand lucrati cu o societate solvabila. Sfatul meu ar fi sa le solicitati garantie de buna executie si sa nu faceti plati in avans.
Vi s-a raspuns deja ca sunteti cumparator de buna-credinta, actul d-voastra este valabil. Faceti actele la notar, urmariti sa se publice in cartea funciara mentiunile privitoare la actul dvs si nu aveti nicio piedica legala.
Nu exista o reglementare cu privire la stabilirea unei durate maxime. Exista o prevedere in Codul de procedura civila cu privire la estimarea duratei procesului, insa aceasta nu angajeaza raspunderea partilor, in eventualitatea in care ar fi depasita. In ceea ce priveste caile de atac, in procedura civila exista o singura cale ordinara de atac -apelul, exercitarea cailor extraordinare fiind posibila doar in circumstante si pentru motive deosebite. Hotararea instantei de fond este supusa unei singure cai de atac ordinare, care se exercita in termenul legal de la comunicarea hotararii, acest drept fiind recunoscut tuturor partilor din dosar.
Dumneavoastra sunteti debitor ipotecar sau fideiusor in raport de relatia debitor principal-creditor? Asta ar trebui sa rezulte din actele incheiate cu banca, in care si dumneavoastra ati fost parte. De principiu, o astfel de speta necesita verificari temeinice pe actele incheiate si recomandarea mea este sa mergeti la un avocat.