r.gabi a scris:
Femeia de la tara ,care poarta o basma,dar care nu ii acopera fizionomia,are o C.I. sau un B.I.,unde se afla fotografia acesteia si ea nu poate fi suspectata de apartenenta la un grup terorist,ea este la fel de religioasa,dar nu habotnica,insa in simplitatea ei,aceasta face numai bine in numele credintei si educatiei ei, ea da pomeni din putinul ei,ea isi ajuta consatenii ,aflati in nevoie.
Purtatorii de ochelari de soare,sunt tot atat de vinovati,cum ar fi un iepure ca mananca morcovi,dar si in spatele ochelarilor de soare se pot ascunde fizionomii,dar nu cred ca este cazul acestei generalizari
Citat:
"Oamenii credinciosi incearca, in general, sa isi exprime propria identitate religioasa, nu doar in cadrul ritualurilor de cult, ci si in viata lor particulara de zi cu zi. In aceasta privinta, imbracamintea joaca un rol foarte important in cele mai multe dintre cazuri. Un exemplu in acest sens il reprezinta valul sau basmaua, care starneste multe controverse nu doar in lumea islamica.
"Valul, basmaua, care acopera capul, deseori fata si corpul, provin din Orient. Portul valului ofera protectie in fata privirii celor indiscreti, asigurand, in acelasi timp, o anume intimitate. Conducatorii musulmani, cum ar fi, de pilda, califii abasizi, apoi imparatii chinezi, purtau un asemenea val, ca sa nu mai vorbim de tuaregii din Sahara, unde doar barbatii sunt acoperiti cu un val. La multe popoare, femeia a trebuit sau trebuie sa poarte capul acoperit partial sau in intregime. In vechiul Orient, valul este consemnat inca din a doua jumatate a mileniului al II-lea i.d.Hr. in legile asiriene, ca un semn distinctiv pentru femeile nobile sau casatorite."
Prin urmare, nu e o surpriza faptul ca valul este intalnit si in iudaism si in comunitatile iudeo-crestine. Sfantul Ap. Pavel a incercat sa introduca portul valului de catre femei si in comunitatile crestine provenite din lumea pagana, ignorand insa faptul ca, in traditia lumii elenistice, valul era purtat doar cu prilejul nuntii sau ca o componenta care tinea mai mult de moda. Femeile din Corint au refuzat portul valului, asa incat Sfantul Ap. Pavel a batut in retragere si a incercat sa vina cu argumente in prima sa epistola trimisa corintenilor (I Cor. 11, 2-16): "capul" barbatului este Hristos, iar "capul" femeii este barbatul; barbatul nu trebuie sa-si acopere capul, pentru ca el este "chipul si slava" lui Dumnezeu, pe cand femeia este doar "slava" barbatului. Sfantul Pavel incearca sa sublinieze ca, dupa cum barbatul nu poate participa la slujbele Bisericii cu parul lung, tot la fel, femeia fara a avea parul acoperit cu un val (cf. W. Schrage, Der erste Brief an die Korinther, pp. 487-541).
Totusi, dincolo de orice speculatii si mentalitati, istoria a confirmat faptul ca nu "haina il face pe om", ci omul este acela care poate conferi, sau nu, noblete si identitate "hainei".
Pr. prof. univ. dr. Nicolae Achimescu