avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 956 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Restante intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Restante intretinere

Salutare! De curand am primit o cerere de chemare in judecata ptr restantele la intretinere. Termenul de judecata fiind intr-o saptamana , nu am cum sa fac rost de bani intr-un termen asa de scurt, pot doar jumatate. Daca n-o sa platesc pana la termenul judecati o sa primesc ordin de evacuare?
Cel mai recent răspuns: maria3000 , utilizator 19:00, 30 Octombrie 2011
Acest lucru (cum ca restantele se iau din fondul de rulment) nu este scris absolut nicaieri in legislatia asociatiilor de proprietari.
Revin cu amanunte..intrebari...
A fost aseara sotul meu la Asociatie sa depuna cererea de retragere din fd.de rulment a restantei+ alte detalii...Ce credeti? Administratoarea noastra A REFUZAT sa-i dea nr.de inregistrare.....ca oricum nu-i ia in considerarea...oricum nu o sa treaca acesti bani din fd.de rulment la intretinere...etc.M-am dus eu(norocul -meu-al ei- ca tipa plecase) si am obtinut un nr.de inregistrare de la Presedinta asociatiei(ca n-a scapat de gura mea),dupa care am completat si Caietul de sugestii si reclamatii cu descrierea refuzului d-nei administrator,in care explicam ca doresc raspunsul in scris.

I-am spus d-lui casier ca,oricum eu stiu ca fd.de rulment se percepe pe un alt formular de chitantier(NU-I ADEVARAT!!!!!!!-raspunsul lui) si oricum separat pe o alta chitanta fata de intretinerea...."fd. de rulment e doar pentru a putea plati facturile pana vine proprietarul sa-si plateasca intretinerea--nicidecum pentru plata restantelor la intretinere" raspuns dat de casier..........
L-am intrebat de ce nu e afisat in fiecare luna soldul fiecarui apartament/fiecare luna.....Nu mai vor sa plateasca si daca e asa de ce sa afisam in fiecare luna aceleasi sume???? Trebuia sa va faceti o copie la luna ianuarie.......si stiati si aveati o copie...la tot ce va interesa.........
Puteti sa-mi spuneti,daca exista un alt formular de chitantier pe care se percepe acest fd.de rulment? sau trebuie doar sa fie aceleasi formular de chitantier(sau un chitantier separat) ????
Aseara am vazut ca a scris doua chitante pentru o suma de 103,29 ron...?!-una de 100 ron alta de 3.29 (dif la luna....) Puteti sa-mi spuneti daca exista o anumita suma maxima care poate fi trecuta pe o chitanta in cazul Asociatiei de Proprietari? Exista o asemenea reglementare fiscala?(ca nu ai voie sa tai chitante mai mari de 100ron in cadrul Asociatiei de Proprietari???-acestea fiind persoane fizice).
Ultima modificare: Miercuri, 1 Iunie 2011
eh744, utilizator
Dv. vreti cu orice pret sa-i "taiati capul" administratorei? Ceea ce doriti dv. nu se poate, cu fondul de rulment..... :))

Nu exista reglementarile astea. Se poate taia chitanta si de 100000 lei unei persoane. Iar daca pe chitanta se scrie sintagma "din care ....n...lei F.Rulment" nici macar chitanta separata nu trebuie musai sa i se dea pentru FR.

Gasiti-i alte "noduri in papura"!
Adam Grecu a scris:

Fondul de rulment nu se poate retrage cu cerere asa cum s-a sugerat mai sus de catre @arockz. FR se poate intr-adevar retrage cu cerere, dar in conditiile in care proprietarul pleaca din asociatie, instaineaza locuinta. F. rep. nu se mai poate retrage nici daca pleci din asociatie.
Insa, noi v-am sugerat sa vorbiti cu presedintele - poate chiar in scris, sa solicitati sa se acopere o anumita cheltuiala cu suma FR depusa de dvs. deoarece, temporar aveti o anumita problema financiara... In acest fel va diminuati , nu stiu cat, oricum poate total suma depusa in FR, va achitati si suma pusa in discutie si cam toata lumea este "multzamita".
In alta ordine de idei, sugerati presedintelui ca daca as. prop. nu i-a masuri de recuperare a celor debite despre care vorbeati, s-ar putea ca legea sa prescrie acele debite, asociatia ramanand cu paguba, care poate fi imputata persoanelor vinovate (presedinte, memb. com. executiv), dar in nici-un caz administratorei, care din acest motiv este bine merci. Asa zice legea... Oricum, faza cu "... .n-avem bani de judecata! sau legea nu prea ne ajuta" este un "trombon"al administratorei care trebuie sa munceasca niste tabele, niste situatii cu modul de calcul al penalizarilor. Costurile pot fi minimale sau pot fi majore, insa daca dosarul este f. bine intocmit, as. nu are cum sa piarda procesul cu un proprietar rau-platinic caruia i se pune in carca si toate cheltuielile cu procesul. Deci, vedeti ca "legea ajuta, dar nu baga in traista".
De schimbat se pot schimba multe in as. dvs. insa toate schimbarile se fac cu oameni care vor sa se implice (ca dvs. ). Nu cred ca unui membru al comitetului ex. ii i-a mai mult de 7-8 ore pe luna pentru o implicare efectiva in bunul mers al as. prop. Ei, atunci vor apare la rampa si altii care din anumite motive nu prea s-au expus, si-au mai dat si ei cu parerea, dar atat... si, ati observat, nu ajunge!
Succes!





Mi s-a spus ieri ca avem un datornic in Asociatie cu 40.000 ron!!!! dar pentru faptul ca nu e proprietar nu au ce sa-i faca......proprietarul de drept(ICRAL_ul) ar fi zis ca asta "NU E DATORIE MARE!!!!!) si ca el nu ia initiativa de a-l da in judecata! Si pana la urma ce sa-i ia? si daca se castiga...... curios e faptul CUM s-a ajuns pana aici!!!!
...Si uite asa...se asteapta sa-i dea CET-ul in judecata pentru recuperarea creantelor............................... frumoasa asociatie avem,NU-I ASA?????
Buna seara.
Va ridic si eu o problema ... din decembrie nu am mai putut plati la intretinere; sunt bugetar, mi-a fost redus salariul, mai iau 1.600 roni in mana, dintre care 1.400 ii dau la banca (credit ipotecar). Sotia este in crestere copil, ia 600+200=800 roni cu totul. Din listele afisate (nu bag mana in foc pt ele, oricum nu cred ca sunt 100% corecte; sunt multe chestii care nu "miros" bine) am ajuns la o datorie de aproximativ 1.780 roni (total afisat). Am actionat si banca in judecata, intre timp, pt a-mi reduce din rata, dupa refuzul acestora de a mi-o recalcula conform legii (avocatii consultati mi-au spus ca sunt multe chestii bagate aiurea in contractul de refinantare facut la ei, inclusiv comisionul de risc de 100 CHF; am inteles ca dupa ce s-a dat legea de reducere a salariului, bancile trebuiau sa ne reduca ratele automat; cand au fost avocatii la negocieri, nu erau dispusi decat la o reducere de 50 CHF din 408, total nesemnificativ). In fine, ideea e ca administratia a afisat un anunt prin care se stabileste o adunare generala pt data de 15.06, cand vor sa faca un contract cu o firma de recuperatori pt a se aduna restantele. Din restanta nu stiu cum voi putea achita, macar cate putin ...
Ca alternative am la aceasta situatie ?? Va multumesc ...

Alte discuții în legătură

Fondul de rulment, fondul de reparatii si penalizarile elenadove elenadove buna ziua, am o probelma in ceea ce priveste acest fond;am citit undeva ca nu mai este obligatoriu;ma puteti ajuta cu art din lege unde spune acest ... (vezi toată discuția)
Se poate aplica o penalizare mai mare de 0,2% pe zi daca aceasta este prevazuta in statut? ContSters172951 ContSters172951 Am o intrebare: in statutul asociatiei de proprietari este prevazuta o penalitate de 0,5% pe zi pt fiecare zi de intarziere a platii intretinerii. am citit ca ... (vezi toată discuția)
Calcul penalizari adriandanciu90 adriandanciu90 Buna seara. Daca prin adunarea generala s-a stabilit un procent de 0,1% pe zi de intarziere incepand cu prima zi de dupa expirarea celor 50 de zile de la ... (vezi toată discuția)