avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 928 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Proiect de lege privind functionarea asociatiilor de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Proiect de lege privind functionarea asociatiilor de proprietari

Cum comenta-ti Proiectul de lege privind functionarea asociatiilor de proprietari expus pe siteul Ministerul Dezvoltarii Regionale pentru consultare si comentare.=D>:closedtopic::rtfm:
Mioara57 a scris:

Nimeni nu spune, ca dispare administratorul (persoana fizica), din proiectul de lege,. Sau nu am citit eu bine?


Nu e chiar asa. Desi la art. 53 se spune ca as. poate incheia contracte cu "persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale sau cu persoane juridice cu obiect principal de activitate administrarea condominiilor" nu exprima o obligatie, ci o optiune.


Peste tot in proiect se face referire intr-un fel sau altul la "administrator".

Cel mai elocvent cred ca ar fi acest pasaj:

Art.43
k) mandatează preşedintele sau comitetul executiv pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a administratorului sau a altor angajaţi ori prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a condominiului;


Pai angajare sau eliberare in/din functie se poate face doar unei persoane fizice.
Da, dar la art.54, al.(4) se specifica faptul ca "Administratorii pot fi angajaţi pe bază de contract civil de prestări servicii". Deci obligatoriu pfa sau firma...
Pana pe 20.02.2012 pot fi transmise aceste constatari la MDRT pentru a fi posibila corelarea observatiilor/propunerilor privind modul de colaborare al administratorului cu asociatia.
Observatiile/propunerile pot fi prezentate nu sub forma unei scrisori literare ci sub forma unui tabel in care sunt mentionate varianta din proiect, varianta propusa si motivarea acestei modificari.
"Pot fi" nu e tot una cu "se va" "trebuie" etc.
Deci optiune, nu obligatie.
Ultima modificare: Marți, 14 Februarie 2012
arockz, utilizator
D-le/ d-na arockz, nu ma dau eu destept, dar scrie negru pe alb:

- in 230/2007, Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.

Ori in noua lege :

Art. 53 (1) Administrarea, întreţinerea, investiţiile şi reparaţiile asupra proprietăţii comune sunt în sarcina asociaţiei de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activităţi reprezintă cheltuieli comune.
(2) În scopul administrării şi întreţinerii condominiului, asociaţia de proprietari poate încheia
contracte în numele proprietarilor cu persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale,
întreprinderi familiale sau cu persoane juridice cu obiect principal de activitate administrarea
condominiilor
, înfiinţate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Alte discuții în legătură

Venituri din reclame, etc. ogra ogra Avand in vedere art 13 din Legea nr.230/2007 considerati legala ca la o asociatie de proprietari compusa din mai multe imobile veniturile din reclame etc. sa ... (vezi toată discuția)
Legea 196/2018 asociatii de proprietari - dezbatere publica a proiectului continutului-cadru al statutului si al regulamentului de condominiu. cyan cyan In data de [b]03.10.218[/b] s-a publicat pe site-ul MDRAP la rubrica transparenta decizionala, proiectul de act normativ privind aprobarea continutului-cadru ... (vezi toată discuția)
Interpretare articol din legea 230/2007 mira55 mira55 Cum interpretati prevederile art.25, al.(3) din Legea 230/2007 \\"În situaţii excepţionale, hotărârile pot fi luate prin acordul scris al majorităţii ... (vezi toată discuția)