avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... angajare administrator asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

angajare administrator asociatie de proprietari

Buna ziua,

Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si in urma cu cateva zile administratorul si-a dat demisia. Am gasit o persoana care am dori majoritatea sa fie administratoare insa nu stiu care sunt demersurile legale si posibilitatile prin care sa incheiem un contract cu dansa fara sa riscam sa fim amendati de catre cei de la Anaf sau de catre cei de la ITM. Mentionez ca acea persoana, este angajata la o alta firma. Ce posibilitati contractuale exista in acest caz si ce demersuri se pot face?

Multumesc.

PS: noul administrator ar primi lunar o suma de 200 de lei lunar, suma care e sub salarul minim de la noi. In acest caz ce se poate face?
Ultima modificare: Luni, 8 Aprilie 2013
Adriantot, moderator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:16, 27 Septembrie 2015

Declararea contractelor de munca (si numai acestea) la ITM , o face administratorul

De ce nu un moderator de la avocatnet ? Am cautat in lege 230 si in hg 1588 dar nu am gasit nicaieri ca un admin trebuie sa intogmeasca si sa dapuna revisalul ( procedurile legale de intogmirea C.I.M, daca nu stie legislatia poate lua amenda ). Corect este angajarea unui IRU ,ptr ca trebuie trimis la medic, instruit la protectia m-ci. Daca nu sunt respectate toate formalitatile este posibil ca CIM sa fie declarat NUL DE DREPT.Eu ca admin nu ma bag in probleme care nu intra in sarcina mea, nu orice persoana poate sa stie si sa faca bine toate situatiile din sarcina unei asociatii (aceleasi ca la o firma cu sute de angajati )
Atunci nu le faceti.
La dv. in asociatie cine se ocupa cu inscrierea contractelor in Revisal?
Nu conteaza cine face la mine in asoc ( sunt adm de 16 ani ,s-au schimbat multe comitete, pres si vice sunt pers de peste 75 ani si au fost soferi ........). Problema este ca un moderator "invata " locatari, comitetele , presedinti,... sa arunce toate sarcinile pe umeri unui administrator (ca doar este un simplu angajat )
Daca vreti sa va certati cu mine, nu v-ati gasit omul. Raspunsul dv. este ofensator si nedemn pentru cineva care intra intr-o discutie intre alti doi oameni.
Experienta dv. de 16 ani este impresionanta si ma gandesc ca stiti multe lucruri care ne-ar fi de folos. De aceea v-am intrebat cine va face Revisalul, poate ne inspiram si noi.

A-ti instala programul Revisal pe calculator si a te duce o singura data la ITM sa-ti iei parola cu care sa poti introduce si apoi actualiza datele la 2-3 contracte cate sunt intr-o asociatie nu este mare lucru, mai ales ca este o operatiune pe care o faci foarte rar....poate chiar nu e nevoie s-o faci ani de zile daca contractele de munca nu se modifica.

Din punctul meu de vedere, administratorul nu este un simplu angajat, ci este un angajat chiar foarte complex, motiv pentru care incerc sa sterg din mesajele altor utilizatori cuvantul "simplu" din sintagma "simplu angajat".

Ultima modificare: Luni, 8 Aprilie 2013
elga50, moderator
dontuirina a scris:
.. dumneavoastra nu puteti sa-i faceti contract pentru norma de 8 ore intelegand ca are deja un astfel de contract. Salariul mimin pe economie de la 1 februarie 2013 este de 750 ron pentru 8 ore, rezultand 93,75 ron/ora.

Eu stiu ca o persoana poate fi angajata cu CIM la mai multi angajatori cu norma intreaga si nu neaparat cu norma partiala. Cunoasteti o reglementarea care sa prevada altfel?
Apoi daca salariul minim este de 750 ron, acesta este salariul pentru o luna si nu pentru o zi de munca de 8 ore asa ca nu are cum sa castige un salariat angajat cu salariul minim pe economie suma de 93,75 ron/ora. Ar insemna 750 lei/zi si vreo 16000 lei pe luna, adica vreo 3500 euro/luna...

@sanda65 a scris:
Am cautat in lege 230 si in hg 1588 dar nu am gasit nicaieri ca un admin trebuie sa intogmeasca si sa dapuna revisalul

Sigur ca in L 230/2007 si HG 1588/2007 nu scrie de revisal pentru un motiv foarte simplu: in 2007 cand a intrat in vigoare aceasta legislatie pentru asociatiile de proprietari nu exista "revisalul".
Totusi, daca cititi cu atentie legislatia invocata de dumneavoastra o sa gasiti ca administratorul poate indeplini activitatile tehnice, contabile si de casierie. Apoi faptul ca evidenta contabila se tine conform legislatiei contabile, in partida simpla sau in partida dubla asa cum hotaraste adunarea generala.
Asa ca administratorul poate sa depuna declaratiile la finate, revisalul, poate face situatia soldurilor si sa o depuna semestrial la primarie..., in functie de fisa postului.
Da, persoanele juridice cu volum mare de activitate, care au personal numeros pot, ori sunt obligate, sa angajeze casieri, contabili, economisti, specialisti in resurse umane, sefi servicii, sefi birouri..., pot face compartimente de marketing, de publicitate, cabinet medical...
Dar pentru asociatiile de proprietari este suficient sa avem ceea ce prevede L 230/2007 si HG 1588/2007, adica presedinte, comitet executiv, cenzor, administrator.
Timp de 10 ani am administrat o societate comerciala cu 10-12 angajati in permanenta si an ade an mai plecau 2-3, angajam altii 2-3 oameni cu CIM si credeti-ma ca nu mi-a cerut nimeni sa angajez specialist in resurse umane, in protectia muncii..., salariatii fiind angajati legal, beneficiind de concedii de odihna, de concedii medicale, de concedii de crestere a copiilor, de subventii de la stat ca absolventi sau someri s.a.m.d.
Nici un CIM nu a fost vreodata "declarat NUL DE DREPT" cum spuneti dumneavoastra.

Alte discuții în legătură

Transmiterea in revisal liliana_balan liliana_balan Va rog sa ma lamuriti cu urmatoarele probleme: Contabilului dintr-o Asociatie de proprietari ii revine in exclusivitate atributia de a opera in ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)