avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... angajare administrator asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

angajare administrator asociatie de proprietari

Buna ziua,

Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si in urma cu cateva zile administratorul si-a dat demisia. Am gasit o persoana care am dori majoritatea sa fie administratoare insa nu stiu care sunt demersurile legale si posibilitatile prin care sa incheiem un contract cu dansa fara sa riscam sa fim amendati de catre cei de la Anaf sau de catre cei de la ITM. Mentionez ca acea persoana, este angajata la o alta firma. Ce posibilitati contractuale exista in acest caz si ce demersuri se pot face?

Multumesc.

PS: noul administrator ar primi lunar o suma de 200 de lei lunar, suma care e sub salarul minim de la noi. In acest caz ce se poate face?
Ultima modificare: Luni, 8 Aprilie 2013
Adriantot, moderator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:16, 27 Septembrie 2015
la o suma atat de mica, trebuie neaparat facut CIM?, nu se poate face o conventie civila? (trebuie sa fie PFa pt a incheia o conventie civila?). Pt 220 de RON pe luna daca se face un contract de munca si se platesc impozitele dupa ei, nu stiu cu ce mai ramane administratorul.
"NUL de DREPT" la un CIM este atunci cand angajezi o persoana care nu are viza medicala de la un cabinet de medicina m-ci cu care ai contract. Cine respecta acest lucru la angajare intro asociatie ?. Daca iti iei sarcina de a-l intogmi ai si sarcina de a respecta c.m. in demiterea unei persoane iar daca nu respecti toate etapele poti sa o incurci bine daca esti dat in judecata caci pres. isi ia " mana" de pe tine spunand ca tu ai decizie de intogmirea revisalului . Prin "alte sarcini " nu inseamna ca orice. Sunt multe asoc chear firme care incheie contract cu firme de specialitate ptr intogmirea decl 112. Dvstra comparati situatia unei firme la care ati fost administrator si ereati obisnuit cu "dute si fa ...." fara sa tineti seama ca acesta nu stapaneste bine problema. Alta data sustineati ca pune un bec, un intrerupator. Dar aceasta este sarcina unui electrician. De ce nu spuneti ca fiecare locatar isi inlocuieste becul de la palierul sau , sau sa numeasca un locatar de specialitate care sa rezolve anumite probleme. Daca s-a obisnuit ca admin de bloc face de toate , apare situatia cand un locatar vine duminica spunand dute si desfunda ghena ca am musafiri si miroasa sau matura ghena ca nu stiu cine a aruncat gunoiul pe jos.
@Pop_Marcel

Administratorul se angajeaza cu contract de munca pentru ca activitatea lui este calificata ca permanenta si dependenta. El nu presteaza independent si din cand in cand sau, oricum, nu poate fi calificata astfel activitatea de administrator.
Ca sa poata lua in mana 220 lei, atunci i se socoteste un salariu brut mai mare din care se platesc impozitul si contributiile la stat.
Asociatia de proprietari este persoana juridica si deci angajator.
Daca se angajeaza un PFA, atunci acesta va cere un pret al prestatiei mai mare de 220 lei pentru ca din acest pret din contract el isi plateste de asemenea impozitul si contributiile.
Asociatiile isi pot asuma riscul de a angaja cu conventie civila, dar amenzile pe care le-ar primi, atat presedintele asociatiei, cat si persoana care s-a complacut in a lucra cu conventie civila, sunt enorme. Riscul de a fi controlat de ITM exista numai daca va ganditi ca oricine din bloc va poate face reclamatie la ITM.
Nu merita asumat acest risc.

@sanda65
Revisalul nu se intocmeste. Acesta este un fisier pe portalul ITM unde angajatorii completeaza niste date privitoare la contractele de munca dupa ce acestea au fost intocmite.
Este similar cu Dec.112 de la ANAF. Adica se declara, nu se intocmeste.
Iar un administrator n-ar putea raspunde, daca face el transmiterea datelor (asa cum o face si cu Decl.112) decat pentru cazul in care a scris gresit datele care sunt in contract. Si nici atunci, daca constata eroarea de completare si o indreapta.

Raspunderea pentru intocmirea contractelor o poarte presedintele asociatiei deoarece el angajeaza, impreuna cu comitetul executiv, asa ca nu are cum sa-si ia mana de pe ceva pentru care este responsabil, ca oricum nu i-ar da nimeni atentie.
imi puteti spune va rog ce taxe trebuie platite daca se incheie un contract de munca cu norma redusa si unde se platesc aceste taxe?
se poate oferi daca se incheie un anumit tip de contract de munca suma pe care o primea pana acum administratoarea adica 220 de RON sau trebuie platita cu salarul minim pe economie?
Salariul se negociaza, dar nu poate fi mai mic decat salariul minim pe economie, proportional la timpul de munca stipulat in contract.

Contributiile care se platesc la stat sunt mai multe si aproape ca dubleaza salariul net. Dar acestea se pot constata daca faceti o simulare in Decl.112 sau pe un program de calcul salarii.
Deci daca vreti sa ii dati in mana tot 220 lei va trebui sa considerati pentru aceasta suma in plus cca 175 lei in cazul in care nu este la primul job sau este pensionar si nu are deduceri personale. In total ar fi ca si cheltuieli salariale cca 395 lei.

Alte discuții în legătură

Transmiterea in revisal liliana_balan liliana_balan Va rog sa ma lamuriti cu urmatoarele probleme: Contabilului dintr-o Asociatie de proprietari ii revine in exclusivitate atributia de a opera in ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)