avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:
atticus Partial Joha are dreptate.nnIdeea este ca in Biblie nu scrie ca doar cel care are nasi poate fi botezat.nDe unde provine acest lucru?nn
Intr-adevar, nimeni nu interzice botezul copilului. Tratatele de drept bisericesc prevad urmatoarele:
- Daca cel ce se boteaza este adult, atunci nasii sunt optionali.
- Daca este copil si nu se gasesc sub nici un chip nasi (care sa indeplineasca conditiile cerute) atunci nas poate fi chiar preotul slujitor.
avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:
Legea si constitutia se imbina cu preceptele morale.nSingura lege suprema in materie de religie care sa fie ma puternica decat legea suprema juridica care este constitutia,legea statului, este Biblia.
In Biserica Ortodoxa, aspect sub care se deosebeste fundamental de confesiunile protestante si neoprotestante, normativa nu este doar Biblia ci si Sf. Traditie, care o completeaza. Hristos nu a scris cu mana lui nimic ci a predicat pe cale orala o invatatura. Aceasta invatatura s-a transmis din aproape in aproape pana in ziua de azi prin apostolii pe care i-a mandatat in acest sens iar apoi prin clerul (preoti, episcopi si diaconi) pe care apostolii, la randul lor i-au mandatat.
Abia pe urma, ca o necesitate, au aparut si scrieri ale apostolilor si ale celor care au intrat in contact direct cu Mantuitorul Hristos care, din cauza ca hartia era scumpa, scrisul anevoios si posibilitatile limitate, nu au putut decat sa rezume invatatura primita. Aceste scrieri, impreuna cu vechile scrieri ebraice, cu timpul au fost grupate in ceea ce este Biblia astazi.
Succesorii apostolilor, unde necesitatea a impus-o, au lasat si ei in urma scrieri sub forma literaturii patristice. Acolo unde au fost dispute sau controverse, s-au convocat sinoade si s-au stabilit dogme, s-au dat canoane si hotarari sinodale. Aceste lucruri, pe langa altele care s-au transmis pana astazi prin succesiune apostolica formeaza ansamblul Sf. Traditii care, alaturi de Biblie, sunt normative in Biserica.
Prin asta nu se incearca practicarea unui exclusivism, cum se vehiculeaza aici pe forum, ci pastrarea unei bune randuieli si a unei invataturi nealterate. Toate acestea tinandu-se cont, cum precizam in mesajul anterior, de specificul fiecarei situatii in parte.
Cu respect,
Alexandru M
PS: am impresia ca totusi speta aceasta, de a zice ca crezi in Dumnezeu fara a crede, este cuprinsa si in Biblie in "Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert" (les. 20, 7)."