Patrick_ a scris:
Or fi metode noi, dar asta nu înseamnă că dau și rezultate.
La ce rezultate ne referim? Ca si bataia da unele rezultate. Aceste metode insa, corect, nu dau ACELEASI rezultate.
Elena, nu ma refer la invatamantul incluziv. Desi si acesta este o adaptare a invatamantului romanesc rigid la noile metode. Si, din ce stiu eu, aceste metode nu sunt abandonate, ba chiar faptul ca ele sunt necesare e dovedit de insasi faptul ca sanctiunile nu isi mai ating scopul (or fi depasite?? :D ).
Stimate user, nu am gasit acel citat in programul legislativ, poate difereau cateva litere...
E mult de discutat; dupa mine, atat cat retin eu din interactiunea limitata cu legislatia in domeniu, uniformele pot fi de doua feluri; element de siguranta (pentru identificarea elevului, desi in realitate nu servesc acestui scop prin modul de a fi realizate) si element de uniformizare a copiilor (caz in care, daca cei pe care ii educi arata toti la fel, evident cam trebuie sa gandeasca toti la fel sau macar sa tinda spre asta).
In prima situatie e responsabila Primaria, dar atunci ar cam trebui sa se tina cont de bugetul alocat si in el sa se gaseasca un element de identificare util. Uniformele cumparate de la orice colt de strada sau cele fara a fi personalizate corespunzator (aceeasi camasa alba/bleo) nu asigura niciun element de siguranta.
Prin urmare, se poate pleca in discutia legala si de la acest aspect: o fi scriind in Regulament, dar atinge scopul pentru acre e uniforma prevazuta in lege?
In al doilea caz, mi se pare periculos sa se sugereze macar un astfel de mesaj elevilor, de uniformizare, turma, toti o apa si-un pamant... Parintii bogati care isi duc copiii la institutii stricte sunt parintii fara timp si fara inclinatuii parintesti, dar cu o mare nevoie de control. Cand pentru un copil e mai bine sa stea cu parintii lui, numai abandonul copilului in bratele unor cearsafuri straine de casa imi pare gresit. Dar e numai o parere, asa cum e si aceea ca un copil (sau adult, sincer) trebuie inteles ca sa ajungi sa colaborezi bine cu el.
Eu ma retrag de pe subiect, in lipsa unor detalii specifice pe subiect. daca subiectul e pur teoretic, nu-i nimic, doar ca se pot descrie mai concret detalii. Altfel, nu putem fi de ajutor. Despre educatii putem toti bate campii muuuuuult si biiiine.