AVLIL a scris:
Despre educatie, cred ca tendinta noua ieste ceea de a elimina sau a limita atat pedeapsa dar si recompensa din inceputul educatiei si, poate, chiar mai incolo. Atasamentul si intelegerea reciproca, discutarea regulilor pana la intelegere si acceptare sunt noile metode. Discutam despre metode altyernative inca, intrate insa nu doar in gradinitele private, dar si in cele de stat si in scoli.
Or fi metode noi, dar asta nu înseamnă că dau și rezultate.
Dacă e să ne uităm la statistici în țările unde se aplică (inclusiv la noi în ultimii 15 - 20 de ani) aceste metode e ușor de concluzionat că aceste „metode noi” nu prea își ating scopul.
De ce credeți că în învățământul de stat din țările occidentale (în frunte cu SUA), unde se aplică aceste „metode noi” de ceva vreme, rezultatele sunt mult mai slabe decât în învățământul privat din acele state?
Este binecunoscut faptul că în învățământul privat din vest, cu cât o școală este mai scumpă cu atât regimul care se aplică în acea școală se apropie tot mai mult de cel dintr-o cazarmă, cu un program foarte strict, cu reguli severe ce nu pot fi încălcate (și bineînțeles cu obligativitatea purtării uniformei).
Chiar credeți că cei care mulți bani susțin acest sistem foarte riguros și sever pentru că este ineficient în ceea ce privește educarea tinerilor?
După părerea mea, rezultatele obținute în sistemul bazat pe respectarea strictă a unor reguli impuse (și bazat pe sancțiuni dar și recompense) sunt mult mai bune decât cele obținute prin aplicarea „metodelor moderne și alternative”.
Vedeți ce se întâmplă în clasele unde copiii sunt educați prin „atașament și înțelegere reciprocă” - violență, lipsă de respect pentru cadrele didactice și în final rezultate foarte slabe la învățătură, carențe grave în ceea ce privește cele mai elementare norme morale sau chiar abandon școlar.
De asemenea vedeți rezultatele copiilor care învață în campusurile scumpe și cu tradiție din vest, care impun niște reguli și un program asemănător cu cel al școlilor militare.
Lucrurile sunt simple pentru cei care vor să le vadă. Nu e nevoie să inventăm roata. E destul doar să analizăm rezultatele într-un caz și în celălalt.