avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 904 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Dreptul elevului la personalitate
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Dreptul elevului la personalitate

1.Codul Civil -art. 58 Drepturi ale personalităţii
(1) Orice persoană are dreptul la viaţă, la sănătate, la integritate fizică şi psihică, la demnitate, imagine, la respectarea vieţii private, precum şi alte asemenea drepturi recunoscute de lege.
2. O scoala impune o sanctiune unui elev pe motiv ca nu accepta sa poarte o uniforma donata de un alt elev.
3. A incalcat scoala dreptul la demnitate al elevului?
4. Pot fi sanctionati disciplinar membrii consilului de administratie care au aprobat regulamentul intern,in care se precizeaza ca incalcarea demnitatii elevului reprezinta abatere disciplinara?


1. Patrick, intr-o scoala in care exista in primul rand autoritate uniforma nu e impusa prin scaderea notei la purtare; ea este acceptata firesc deoarece inseamna prestigiu ,traditie, respect. Numarul mare de reguli/interdictii dintr-o scoala nu arata decat lipsa de educatie a elevilor.Un copil care respecta o regula nu este mereu si un copil educat. Imi place "parerea' lui Sartori despre "autoritate si putere".

2. Elena, nu este o dezbatere despre" nimic". In scoli sunt multe lucruri care nu sunt in regula. Sa ma refer strict la uniforma.
a .Am o lege:"Art.-4 (1)Consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale aloca, în limita bugetelor aprobate, resurse financiare necesare (...) si pentru alte masuri prin care creste siguranta unitatilor scolare, la solicitarea consiliului de administratie al unitatilor scolare(...).
(2)Cheltuielile privind cresterea sigurantei unitatilor scolare nu pot fi puse pe seama acestora.
Art. 5
(1)Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentativ al parintilor si cu consultarea
reprezentantilor elevilor, stabilesc pentru elevii unitatii de învatamânt respective cel putin un semn distinctiv, cum ar fi: ecuson, uniforma, esarfa sau altele asemenea.
b. Introducerea ecusonului este o masura prin care siguranta in unitatile de invatamant.
c. Cum trebuie aplicata legea? Directorul solicita banii pentru ecuson de la Primarie.Si toti elevii sunt obligati sa poarte ecusonul. Discutie inchisa.
d. Cum este pusa in practica legea? Scoala nici nu stie ca exista aceasta lege. Sau daca stie o ignora. De ce? Pentru ca directorul doreste sa fie "bine vazut de catre primar ca un bun gospodar". Asa ca "pune" el o "vorba despre uniforma" in Regulament. Si ameninta: "ia-ti copilu' de la scoala asta", "acas" dupa uniforma", "nota scazuta la purtare'.
e. Elevii trebuie sa il imite si ei pe cei mari din scoala?Trebuie sa asigure perpetuarea comportamentului lu' domn' director?Educatia e un cuvant asa mai adanc. Prefer un" elev cu blugi rupti la moda" care vorbeste frumos despre profesorii lui. Si nu prefer un elev care poarta uniforma, dar nu are la catedra un profesor, ci un "sarac".:)
Stimate user, ce lege este aceasta? Va intreb pentru ca programul meu legislativ nu identifica.
Discutam cumva despre proiectul de uniforma?

Cat despre securitate, exista carduri care se pot folosi de catre elevi, carduri de acces cu control vizual, costa circa 10-20 de lei, cred ca e mai sigur. Ai card, esti elev, intri; nu ai, nu intri.
Daca pentru instantele judecatoresti este suficienta o astfel de identificare, ma gandesc ca ar fi suficient si pentru o scoala.
Despre educatie, cred ca tendinta noua ieste ceea de a elimina sau a limita atat pedeapsa dar si recompensa din inceputul educatiei si, poate, chiar mai incolo. Atasamentul si intelegerea reciproca, discutarea regulilor pana la intelegere si acceptare sunt noile metode. Discutam despre metode altyernative inca, intrate insa nu doar in gradinitele private, dar si in cele de stat si in scoli.
De asemenea, lucrul in grup e alternat tto mai des si diferit de sistemul clasic cu lucrul individual.
De aceea ce ne spune Ramadante se incadreaza tot mai mult in tendinta actuala, tendinta pe care, in cazul de fata, o urmeaza doar elevul, se pare.

Totusi, la nivel teoretic si practic, ceea ce spuneti nu cred ca se poatre realiza, pentru ca, pur si simplu, nu sunt bani. Totusi, puteti propune alternative acelui director, fie ca sunteti elev, profesor sau parinte. Alternative mult mai ieftine si care, in modul de propunere, pot fi mult mai avantajoase si pentru director.
Legea nr. 35/2007
AVLIL a scris:

Despre educatie, cred ca tendinta noua ieste ceea de a elimina sau a limita atat pedeapsa dar si recompensa din inceputul educatiei si, poate, chiar mai incolo. Atasamentul si intelegerea reciproca, discutarea regulilor pana la intelegere si acceptare sunt noile metode. Discutam despre metode altyernative inca, intrate insa nu doar in gradinitele private, dar si in cele de stat si in scoli.

Or fi metode noi, dar asta nu înseamnă că dau și rezultate.
Dacă e să ne uităm la statistici în țările unde se aplică (inclusiv la noi în ultimii 15 - 20 de ani) aceste metode e ușor de concluzionat că aceste „metode noi” nu prea își ating scopul.

De ce credeți că în învățământul de stat din țările occidentale (în frunte cu SUA), unde se aplică aceste „metode noi” de ceva vreme, rezultatele sunt mult mai slabe decât în învățământul privat din acele state?
Este binecunoscut faptul că în învățământul privat din vest, cu cât o școală este mai scumpă cu atât regimul care se aplică în acea școală se apropie tot mai mult de cel dintr-o cazarmă, cu un program foarte strict, cu reguli severe ce nu pot fi încălcate (și bineînțeles cu obligativitatea purtării uniformei).

Chiar credeți că cei care mulți bani susțin acest sistem foarte riguros și sever pentru că este ineficient în ceea ce privește educarea tinerilor?

După părerea mea, rezultatele obținute în sistemul bazat pe respectarea strictă a unor reguli impuse (și bazat pe sancțiuni dar și recompense) sunt mult mai bune decât cele obținute prin aplicarea „metodelor moderne și alternative”.

Vedeți ce se întâmplă în clasele unde copiii sunt educați prin „atașament și înțelegere reciprocă” - violență, lipsă de respect pentru cadrele didactice și în final rezultate foarte slabe la învățătură, carențe grave în ceea ce privește cele mai elementare norme morale sau chiar abandon școlar.
De asemenea vedeți rezultatele copiilor care învață în campusurile scumpe și cu tradiție din vest, care impun niște reguli și un program asemănător cu cel al școlilor militare.

Lucrurile sunt simple pentru cei care vor să le vadă. Nu e nevoie să inventăm roata. E destul doar să analizăm rezultatele într-un caz și în celălalt.
La tot ce a argumentat @Patrick_, mai adaug doar ca metodele noi si alternative nu inseamna a alterna disciplina cu indisciplina, ci a alterna metodele si procedeele de predare-evaluare. Doar de predare-evaluare. Invatamantul integrativ (metodele integrative) inseamna inclusiv, adica si pentru cei cu deficiente de invatare (cu handicap mintal), nicidecum nu se refera la disciplina. Sanctiunile si sistemul sanctionator in scoala este nu integrat sau alternativ, ci grav deturnat de la scopul sau. Aplicarea sanctiunilor este indreptatita, dar nu produce efecte din cauza interventiilor si perturbarilor care au loc din afara sistemului.
In privinta imprumuturilor de metode si modificari ale paramerilor invatarii, statele care le-au aplicat inaintea noastra au constatat deja deficientele intervenite in personalitatea elevului, deformarile de caracter si vointa pe care le au generatiile educate dupa acest sistem, dificultatile de adaptare la regulile sociale si la piata muncii, adica deformarea profilului psihologic in ansamblul sau. Pentru mine (si nu numai) este o nebuloasa in ceea ce priveste decizia in politicile educationale. Oare nu se citeste indeajuns? Nu sunt intocmite corespunzator rapoartele pe educatie? Participantii la congresele internationale pe strategii de educatie nu ajung acolo sau nu inteleg limba in care se conferentiaza? Ma uimeste de fiecare data contradictia dintre strategia pe termen lung si mediu si deciziile pe termen scurt sau planurile-cadru de implementare a strategiilor.
Revenind la discutie, e mai grav ca se argumenteaza lipsurile de intelegere si nu caile de rezolvare sau macar de ameliorare a lor.

Alte discuții în legătură

Uniforma scolara mihaialbert mihaialbert Buna ziua. Am un copil in clasa a doua. Astazi ni s-a comunicat ca uniforma scolara este obligatorie la unitatea de invatamant la care este copilul meu. In caz ... (vezi toată discuția)
Probleme cu profesorii la scoala pe motiv ca eleva are parul vopsit Laurentiuv Laurentiuv Fata mea are parul vopsit ( suvite blonde) si unii profesori o ameninta cu excluderea de la ore daca nu se vopseste la loc in culoarea naturala. Doresc sa ... (vezi toată discuția)
Impunere achizitionare uniforma scolara? misscadu misscadu Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca exista vreun act normativ care sa ma oblige pe mine ca parinte sa accept achizitionarea uniformei scolare de la un ... (vezi toată discuția)