Patrick_ a scris:
[...] nu întotdeauna atunci când copilul se simte foarte bine și abia așteaptă să se termine vacanța, este pe calea cea bună.
De acord, poate ca e traumatizat de parinti... in afara de asta, nu vad unde ar fi problema unui copil fericit la scoala.
Din pacate, nu se stie ce inseamna educatie la noi in tara, se confunda educatia cu acumularea unui numar de cunostinte maicu seama tehnice. Se obsesioneaza cu a lua nota A sau a merge la jdemii de concursuri (care, psihologic, fac rau unui copil sub 12-14 ani, dar cine sa stie?), cu a scrie zeci de pagini repetitiv cu acelasi tip de exercitiu... dar nu se cunoaste ce inseamna a educa un copil.
Educatia nu inseamna cunostinte, or unii, incantati de cateva medalii la olimpiade internationale, refuza sa evolueze.
Cunosc ce inseamna Waldorf, Step-by-step... sunt vreo 6 tipuri de invatamant alternativ in Romania. Se poate face si invatamant acasa, dar cati dintre noi stim macar ce alternative putem oferi copiilor nostri?
Lipsa notelor in invatamantul primar vine din tipurile de invatamant alternativ, spre exemplu; dar daca e in masa, nu contestam.
Flexibilitatea elevilor din aceste scoli ii face adaptabili. Mai adaptabili se poate spune?
Totusi, este dificil pentru cei care trec de la invatamant alternativ la cel traditional sa invete frica; invatarea de frica si nu de placere e ceva ce nu pricep...
Daca sa invete de frica este bine pentru elevii scolilor noastre... atunci hai sa-i si amenintam!
Ok, exista copii fericiti si copii care au note bune. Exista si mixuri, sigur. Pentru fiecare educator depinde ce urmareste prin excelenta.
Exista si uniforme in unele scoli alternative, dar nu prea sunt impuse, ci sugerate si acolo cam 2/3 sau 3/4 dintr-o clasa, depinde, le poarta. Iti da o senzatie de apartenenta, dar lipsa obligatiei si cate o camasa inflorata pe ici-colea parca te elibereaza de impresia gandirii identice si la fel...
Alternativ nu inseamna lipsa regulilor, ci intelegerea aplicarii lor ca regulile sunt facute sa te protejeze. In aceste conditii, e mult mai dificila incalcarea lor. Lipsa fricii, a testelor fulger, a notelor, a criticilor, a premiilor in unele sisteme duc la un mers la scoala ca la gradinita. Exista raspundere, dar reiese dintr-o nevoie intrinseca de a ajuta si a sti.
Oricum, cred ca m-am lasat mult dusa de val, doar ca as vrea ca invatamandul de masa sa ajunga sa practice o parte dintre principiile elementare de respect pentru un om... fie el si elev. Sa eliminam tensiunea la care este supus un elev si astfel sa ajungem sa nu mai cream corporatisti cu boli autoimune... ci oameni, indivizi care alcatuiesc un grup.
Oameni care sa stie cum sa ofere o donatie care sa nu umileasca si care sa stie cum sa primeasca un lucru ca sa nu se simta umilit. Sa faca diferenta intre nevoie si dorinta... intre o uniforma ca nevoie a securitatii si o uniforma ca nevoie a uniformitatii...
In cazul de fata, nu am inteles care este situatia, ce nevoie exacta este imbracata in uniforma.