La noi in asociatie s-a hotarat intr-o AG - de f. mult timp in urma sa se taie chitante separate pentru cotele de intretinere, majorari de intarziere (penalizari), fonduri de toate felurile - chiar daca operatiunile sunt migaloase, cer destul timp pentru completare si inregistrare, consuma chitante.. Nu trebuie sa va mai spun de ce s-a hotarat asa... La un moment dat s-a produs o incurcatura de a trebuit sa se lucreze vre-o doua saptamani pentru clarificare!
Ei bine, cand la casa se prezinta un proprietar care doreste sa achite sa zicem chelt. de intretinere - proprietarul aflandu-se in situatia de bun platnic, casierul nu are nici-o problema in a-i trece pe chitanta la rubrica "reprezentand":
- intretinere ap. luna iunie 2009, sau
- penalizari (eventual si perioada daca este trecuta in fisa de cont), sau
- fond reparatii (se trece si tipul sau lucrarea respectiva, etc).
Insa daca la casierie se prezinta un proprietar cu un debit restant de 12-15 luni cu valoarea de 3200 lei (da, avem si dintre acestia) si doreste sa achite o parte din acest debit, in situatie de aglomeratie, casierul nu mai are timp sa-i precizeze perioada pentru care plateste (sa zicem ca achita 150 lei ce ar reprezenta o suma partiala din costul lunii oct. 2008) si atunci la rubrica respectiva scrie: intretinere, partial din restanta LP iunie 2009; sub acest rand se inscrie si ce restanta mai are de achitat proprietarul, atat la intretinere, penalizare sau fonduri.
Precizez ca acest mod de lucru este discutat, hotarat in AG si cunoscut de toti proprietarii, pe aceasta tema nefiind discutii.
Daca revin la problema pusa in discutie de autoarea topic-ului cu privire la suma introdusa la plata ca fiind contravaloarea prestatiei firmei de recuperare a debitelor: consider ca aceasta suma se incadreaza la Sectiunea a 5-a: Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari dar gestionate prin as. prop (HG nr. 1588, art. 48-50) - mai ales ca la mijloc este o Sentinta judecatoreasca, probabil investita cu formula executorie definitiva si irevocabila, iar asociatia are incheiat un contract de prestari servicii cu acea firma si atunci unde sa se introduca acea suma, decat pe "beneficiar" direct, ingrosand costul intretinerii lunii respective...
S-a mai spus pe forum ca odata ce asociatia este in posesia unei sentinte judecatoresti favorabile, proprietarului ii revine obligatia de a achita in conditiile impuse de asociatie intreaga suma pusa in discutie, altfel se ajunge la executorul judecatoresc sau firme de recuperare a debitelor si toate costurile vor fi suportate de proprietarul in cauza. Nu spun lucruri noi...
Pentru dl.@proprietaru: de unde pana unde pe chitante trebuie trecuta separat suma privind "compensatia termica" primita de unii proprietari? O dovada mai clara de nepricepere nici ca se putea sa ne oferiti! Daca doriti deschidem un topic exact pe aceasta discutie si poate va lamuriti si dvs. ca pe chitanta casierul inscrie doar sumele pe care efectiv cineva le achita la asocociatie si care reprezinta ce spuneam mai sus si nu alte bazaconii. Daca la dvs. in as. prop. procedati asa, este gresit si trebuie sa reveniti la o situatie normala. Siuatia ajutoarelor la incalzirea locuintei este tinuta separat, intra in componenta listei de plata si scade costul acesteea cu exact suma stabilita dupa criteriile stabilite de legislatia in vigoare, sume transmise as. prop. de Directia de Asistenta Comunitara de pe langa fiecare Consiliu Local.