avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Sa imbunatatim impreuna Legea 230/2007
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Sa imbunatatim impreuna Legea 230/2007

La acest topic primesc propuneri pentru amendarea Legii 230/2007.
Am rugamintea sa scrieti doar propunerea si o scurta argumentare. Nu este un loc de dezbatere, ci numai de culegere de propuneri care sa amendeze Legea 230/2007.
Intentionez sa solicit si ajutorul altor useri cu experienta pe acest domeniu, impreuna cu care sa redactam acest pachet de propuneri de amendamente pe care sa le trimit deputatului meu, al carui acord l-am primit.
Periodic va voi expune acest pachet de propuneri culese, la care se accepta si comentariile constructive. Important este sa facem o treaba temeinica, in folosul locatarilor din blocuri, indiferent daca sunt proprietari sau chiriasi, astfel incat traiul nostru "la comun" sa fie acceptabil si acceptat. Nu se cenzureaza propunerile, dar nu vor fi acceptate cele de tipul: "sa se faca ceva sa n-o mai aud p-aia de sus cum merge prin casa".
In speranta ca intelegeti exact rolul acestui topic, va astept propunerile constructive.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 23:51, 17 Octombrie 2009
Art. 25. -
(4) Hotărârile adunărilor generale se consemnează în registrul de procese-verbale al asociaţiei de proprietari, se semnează de către toţi membrii comitetului executiv şi se comunică, în scris, tuturor proprietarilor.


Propun
Art. 25. -
(4) Hotărârile adunărilor generale se consemnează în registrul de procese-verbale al asociaţiei de proprietari, se semnează de către toţi membrii comitetului executiv şi se comunică tuturor proprietarilor prin afisare la fiecare scara din asociatie .

Art. 35. -
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui contract individual de muncă, conform celor stabilite prin negociere directă.
(3) Candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele solicitate, garanţiile profesionale şi materiale prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizaţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă, precum şi asupra valorii şi a modalităţilor de contractare, în cazul în care administrarea clădirii este asigurată de persoane juridice, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor.
(5) De asemenea, comitetul executiv decide şi asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoară activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor.

Propun
Art. 35. -
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice .
Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui contract individual de muncă, contract civil sau conventie, dupa caz.
(3) Candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele solicitate, garanţiile profesionale şi materiale prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizaţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă persoanelor din conducerea sau administrarea asociatiei .
(5) De asemenea, comitetul executiv decide şi asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoară activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor.
Art. 38. - Pentru protejarea intereselor proprietarilor şi ale asociaţiei de proprietari împotriva riscurilor aferente activităţii de administrare într-un condominiu, administratorii de imobile, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, pot încheia poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională. Asigurarea de răspundere civilă profesională nu acoperă riscurile cu privire la fraudă, înşelăciune, deturnare de fonduri înfăptuite cu bună-ştiinţă. Persoanele care nu au calitatea de administrator de imobile nu pot încheia poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională.

Propun
Art. 38. - Pentru protejarea intereselor proprietarilor şi ale asociaţiei de proprietari împotriva riscurilor aferente activităţii de administrare, administratorii de imobile, pot încheia poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională. Asigurarea de răspundere civilă profesională nu acoperă riscurile cu privire la fraudă, înşelăciune, deturnare de fonduri înfăptuite cu bună-ştiinţă.
Art. 39. - Proprietatea comună poate fi utilizată de către terţi, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, numai cu acordul majorităţii proprietarilor membri ai asociaţiei şi al proprietarilor direct afectaţi de vecinătate, în baza unui contract de închiriere, de folosinţă sau de concesiune.

Propun
Art. 39. - Proprietatea comună poate fi utilizată de către terţi, persoane fizice sau juridice, numai cu acordul majorităţii proprietarilor membri ai asociaţiei şi al comitetului executiv, în baza unui contract de închiriere, de folosinţă sau de concesiune.
Ultima modificare: Duminică, 27 Septembrie 2009
Adriantot, moderator
@proprietaru,
nu va suparati,cand a-ti mentionat
e de ajuns sa stie sa socoteasca si sa doreasaca sa faca treaba.Singurul lucru important este sa cunoasca putin importanta documentelor
,din ce context legal a-ti citat?
@trope_doi,
aveti informatia despre L 230/2007
cred ca se procedeaza la aceasta derogare pentru ca in tzara exista proprietari care locuiesc in zone asa numite defavorizate unde abia "se gasesc" bani pt plata utilitatilor ,dar sa mai platesca si un cenzor cu studii superioare ?

la care articol din lege va referiti cand mentionati
1-b]derogare
2-cenzor cu studii superioare
In conditiile in care acceptam derogari si exceptii,se poate in extremis si fara asociatie de proprietari.
Doresc sa subliniez ca demersul nu reprezinta actiune impotriva cenzorilor ,din contra recunoasterea responsabilitatii acestora ,care nu este compatibila cu "
sa cunoasca putin importanta documentelor"
Verificarea legalitatii documentelor care stau la baza tuturor inregistrarilor in contabilitatea unei persoane juridice ,este posibila numai prin cunoasterea legii si a tuturor modificarilor legislativ survenite de la promulgare pe intreaga perioada de valabilitate si aplicare a - prevederilor financiar-contabile
Cum as vedea modificarea propusa de dl Adrian pt art. 35:
Text actual:
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22.
Propunere:
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari. Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22.
Adica, sa fie exclusa numai prevederea: ”ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract”.
Argument:
Cred ca e indicat ca acele persoane juridice care vor sa administreze blocuri de locuinte sa aiba ca obiect de activitate numai acesta. Si trebuie autorizate pt a nu avea surpriza ca habar nu au cu ce se mananca administrarea blocurilor – chiar daca aceasta autorizare implica niste bani dati de firma primariei...
O firma de constructii care administreaza si blocuri... nu prea suna bine daca ne gandim ca oamenii sunt oameni si vor executa eventuale reparatii tot dumnealor...
Prin aceasta limitare cred ca s-ar ajunge la specializare si nu se mai amesteca lucrurile.

Text actual:
(4) Comitetul executiv adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizaţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă, precum şi asupra valorii şi a modalităţilor de contractare, în cazul în care administrarea clădirii este asigurată de persoane juridice, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor.
Propunere: ar trebui sa ramana neschimbat.
Argument:
Premierile se acorda numai celor incadrati cu un contract individual de munca si trebuie limitata si valoarea eventualelor contracte incheiate cu persoane juridice. Daca se exclude mentiunea ”în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor” se pot ivi abuzuri – in sensul ca s-ar putea cere bani in plus pt aceste plati – bani peste bugetul alocat (buget care, in multe asociatii, nici nu e constituit).

Art. 39 - Proprietatea comună poate fi utilizată de către terţi, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, numai cu acordul majorităţii proprietarilor membri ai asociaţiei şi al proprietarilor direct afectaţi de vecinătate, în baza unui contract de închiriere, de folosinţă sau de concesiune

Dl Adrian doreste excluderea mentiunii ”şi al proprietarilor direct afectaţi de vecinătate”.
Cred ca aceasta mentiune ar trebui sa ramana.
Argument:
Oamenii din scara de bloc X au hotarat sa monteze centrala termica la nivel de scara si au hotarat sa o instaleze in una dintre uscatorii – uscatorie aflata exact sub apartamentul unei familii care locuieste la et I. Ori, nu cred ca este corect ca zumzetul centralei, caldura si gazele emanate (numai cateva dintre neajunsuri) sa afecteze din plin aceasta familie numai pt ca toti ceilalti sa aiba confort. Din acest motiv consider ca proprietarii direct afectati trebuie sa aiba un cuvant in aceste hotarari – nimeni nu poate fi obligat sa se sacrifice pt bunastarea majoritatii.
@adriantot si @trope_doi.....va multumesc. Am preluat textele Dv.
@trope_doi, in mare parte sunt deacord cu argumentatia dv. , dar....
In unele asociatii se lucreaza mult pe conventii, contract de prestari servicii sau contract civil. De aceea am vrut sa se elimine prevederea conform careia numai cei cu contract de munca ar putea primi ceva premii sau stimulente. Sunt deacord ca acestea sa fie in limita BVC aprobat de adunarea generala. Dar sa se poata acorda un premui si unui om care munceste pe baza de conventie sau contract civil sau de mandat la Paste si la Craciun sau de ziua lui de nastere.
In ce priveste acordul proprietarului direct afectat (sus, jos, stsnga, dreapata) ar trebui gasita totusi o formulare prin care un asemenea proprietar sa nu se puna de-a curmezisul (fara motiv ) la orice decide majoritatea. Avem cazuri in care un proprietar nu vrea sa-si dea acordul numai pentru ca legea-i permite, numai pentru a face rau, numai pentru a fi "gica contra" si sa arate el ca-i mai tare decat altii chiar daca are restante, e in proces cu asociatia si injura pe toata lumea. Nu vrea si nu avem ce-i face.
Poate gasim impreuna o formula prin care orice proprietar poate sa nu-si dea acordul daca are motive intemeiate bazate pe dovezi, pe realitate, pe stiu eu ce , prin care sa protejam de abuzuri si pe proprietarul ce poate fi afectat direct dar si abuzul de putere din partea lui.

Alte discuții în legătură

Cenzor tintin tintin Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti daca o asociatie de proprietari cu 12 Ap.are nevoie de cenzor si unde pot găsi aceasta reglementare. Multumesc (vezi toată discuția)
Conditii cenzor udau_1966 udau_1966 as vrea sa stiu ce conditii trebuie indeplinite ,din punct de vedere legal,sa fii cenzor al unei asociatii de propietari? cu stima ,cristi (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie de proprietari cocoranum cocoranum O persoana cu studii superioare economice,nefiind membru CECAR,paote sa indeplineasca functia de cenzor,in cazul in care nu locuieste in aceea asociatie? (vezi toată discuția)