avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1004 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie de proprietari-administrator vs locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie de proprietari-administrator vs locatari

Buna ziua, am mare nevoie de sfaturi din partea dvs in problema asociatiei de proprietari.
La mine in bloc, pe scara unde stau, s-a dorit infiintarea asociatiei de proprietari. S-a intocmit procesul verbal al adunarii de constituire in cadrul unei sedinte constituite ad-hoc, fara a fi chemati toti locatarii. Vechea administratoare (desi nu are nici un act legal in acest sens, nu are autorizatie de administrator, si pana acum nu a vrut sa prezinte nici un bilant al cheltuielilor de administratie, ea detinand si functia de casier, din nou fara pregatire de specialitate), s-a repropus in functia de administrator-casier in noua administratie. Din pacate, ceilalti proprietari sun persoane cu scoala putina si se tem de persoana ei, datorita faptului ca se impune in fata lor prin vorbe urate si amenintari si de aceea nimeni nu s-a opus faptelor ei. Eu nu am fost prezenta la sedinta de constituire a noii asociatii deoarece nu a vrut sa fiu chemata, temandu-se probabil ca voi avea ceva de spus. Ca urmare, mi-a trimis doar procesul-verbal sa il semnez. Va dati seama ca am scris pe proces ca ma opun alegerii ei in functia de administrator si casier si am solicitat sa aducem o persoana autorizata. Sa nu se inteleaga gresit, nu ma opun infiintarii asociatiei, ci ca ea sa detina functii de conducere. Nu stiu daca a depus la dosar procesul-verbal completat de mine sau l-a refacut, clar e ca s-a primit decizia deaprobare a infiintarii asociatiei de proprietari si ea spune ca eu nu fac parte din asociatie, ca am fost respinsa.
Doresc sa stiu daca e corect modul de procedura, daca are dreptul sa ma scoata din asociatie pentru ca m-am opus numirii ei si daca da, ce repercursiuni poate sa aiba aceasta asupra vietii mele in acest bloc. Are dreptul sa imi taie apa si electricitatea daca eu sunt cu plata la zi a cheltuielilor? Are dreptul sa nu imi incaseze cheltuielile?
Multumesc mult.
Cel mai recent răspuns: chitaila , utilizator 11:23, 20 Februarie 2010
@chitalia
Problema Dv. nu este nici pe departe rezolvata, asa ca nu va grabiti sa iesiti de pe forum.
S- o luam incet.
Daca nu sunteti asociatie de proprietari, cum eu sunt convinsa ca nu sunteti, pentru ca aici nu ne spuneti nimic despre presedintele asociatiei, nimic despre comitet, nu puteti avea cont in banca pentru ca acesta se deschide unei persoane juridice (asociatie de proprietari) si nicidecum unei asociatii care nu este nici cal, nici magar.
Ceea ce a facut administratora Dv. cu sedinta este o brambureala, eu asa inteleg din ce descrieti.
Ultima modificare: Luni, 30 Noiembrie 2009
elga50, moderator
Asa a fost pana luna trecuta, nu eram nici macar asociatie de locatari, ea detinea toate functiile si nimeni nu a indraznit sa i se opuna. De la inceputul lunii noiembrie a inceput demersurile pentru infiintarea asociatiei de proprietari, cu actele despre care v-am vorbit, acel proces-verbal si tabel cu semnaturi anexat. Dar rezultatul, decizia de infiintare a asociatiei nu a afisat-o nicaieri la avizier, nici nu a intrunit adunare generala pentru a anunta decizia, a spus doar la unii din scara ca s-a primit rezultatul si ca eu nu fac parte din asociatie. Nu vrea sa arate nimanui nici un act, spune ca nu e obligata.
Nici nu are ce arata.
Mergeti in primul topic "Documentatie aferenta....." si vedeti acolo ca aveti procedura de infiintare a unei asociatii de proprietari. Apoi trageti singura concluziile.
Daca cititi si Legea 230/2007 si HG. 1588/2007 va veti face o imagine despre ce este si cum trebuie sa arate o asociatie de proprietari, in general.
Stiu, am citit legea si normele si tot ce tine de partea asta de administratie, si totusi ma mir ca s-a dat aceasta decizie din partea organelor abilitate. Ce pot face eu acum? Nu o pot lasa sa continue. Si sunt singura impotriva tuturor, ceilalti nu se baga, de frica ei, nu ca nu ar fi de acord.
in primul rand sa gresit din start dand administratorului sarcina (cel putin asa am inteles din posturile dumneavoastra) de a infiinta asociatia de proprietari
citez HG 1588/2007 ART. 3 Proprietarii din asociaţiile de locatari din clădirile ale căror apartamente au fost dobândite în proprietate în condiţiile legii şi care nu s-au organizat în asociaţii de proprietari vor lua măsurile prevăzute de prezentele norme metodologice pentru constituirea în asociaţii de proprietari, potrivit
prevederilor Legii nr. 230/2007.
mergand pe premiza ca asociaţia de proprietari este forma de asociere autonomă, de organizare şi de reprezentare a intereselor comune a majorităţii proprietarilor unui condominiu, cu personalitate juridică, fără scop patrimonial,este o fapta buna ca s-a hotarat infiintarea asociatiei de proprietari,dar trebuie sa se faca numai si numai in concordanta cu legea 230/2007 si HG 1588/2007,altfel vi se va intoarce dosarul de la judecătoriai în a cărei circumscripţie teritorială se află clădirea

Alte discuții în legătură

La ce documente de la asociatia de proprietari se ataseaza demisia presedintelui de asociatie? cornelia08 cornelia08 Ma intereseaza daca cererea de demisie a presedintelui de asociatie se inregistreaza intr-un registru al asociatiei si la ce documente se ataseaza dupa ... (vezi toată discuția)
Probleme cu vecinii si administratora Quies Quies Buna seara, De curand am devenit coproprietara unui apartament, in urma decesului tatalui meu. De atunci m-am confruntat cu mai multe probleme atat cu ... (vezi toată discuția)
Cum ar trebuie sa se imparta cheltuielile cu energia electrica pe scara blocului? gdracea68 gdracea68 Sunt din Drobeta-Turnu-Severin si locuiesc pe o scara cu 8 apartamente care face parte dintr-o asociatie de locatari care cuprinde mai multe blocuri. In ... (vezi toată discuția)