Buna ziua, am mare nevoie de sfaturi din partea dvs in problema asociatiei de proprietari.
La mine in bloc, pe scara unde stau, s-a dorit infiintarea asociatiei de proprietari. S-a intocmit procesul verbal al adunarii de constituire in cadrul unei sedinte constituite ad-hoc, fara a fi chemati toti locatarii. Vechea administratoare (desi nu are nici un act legal in acest sens, nu are autorizatie de administrator, si pana acum nu a vrut sa prezinte nici un bilant al cheltuielilor de administratie, ea detinand si functia de casier, din nou fara pregatire de specialitate), s-a repropus in functia de administrator-casier in noua administratie. Din pacate, ceilalti proprietari sun persoane cu scoala putina si se tem de persoana ei, datorita faptului ca se impune in fata lor prin vorbe urate si amenintari si de aceea nimeni nu s-a opus faptelor ei. Eu nu am fost prezenta la sedinta de constituire a noii asociatii deoarece nu a vrut sa fiu chemata, temandu-se probabil ca voi avea ceva de spus. Ca urmare, mi-a trimis doar procesul-verbal sa il semnez. Va dati seama ca am scris pe proces ca ma opun alegerii ei in functia de administrator si casier si am solicitat sa aducem o persoana autorizata. Sa nu se inteleaga gresit, nu ma opun infiintarii asociatiei, ci ca ea sa detina functii de conducere. Nu stiu daca a depus la dosar procesul-verbal completat de mine sau l-a refacut, clar e ca s-a primit decizia deaprobare a infiintarii asociatiei de proprietari si ea spune ca eu nu fac parte din asociatie, ca am fost respinsa.
Doresc sa stiu daca e corect modul de procedura, daca are dreptul sa ma scoata din asociatie pentru ca m-am opus numirii ei si daca da, ce repercursiuni poate sa aiba aceasta asupra vietii mele in acest bloc. Are dreptul sa imi taie apa si electricitatea daca eu sunt cu plata la zi a cheltuielilor? Are dreptul sa nu imi incaseze cheltuielile?
Multumesc mult.
M-as bucura foarte mult ca dosarul sa se intoarca, mai ales daca au fost facute cerinte din partea judecatoriei pentru respectarea legii. Dar sa presupunem prin absurd ca a fost aprobata decizia si asociatia s-a infiintat cu actele respective depuse. Ce pot face eu ca sa intru in asociatie, exceptand cererea despre care spune in lege, care oricum nu cred ca va fi acceptata decat contra unei sume de bani? Cunosc persoanele in cauza si stiu la ce sa ma astept din partea lor. Vreau sa fiu in legalitate, sa nu am probleme cu regiile si nici sa mai am piedici din partea "administratoarei". De 7 ani de cand ea se ocupa de toata tarasenia, am avut doar probleme cu ea si nu reusim sa o schimbam. Oamenii nu sunt uniti, v-am mai spus. E foarte greu sa ai de-a face cu oameni inculti, care rezolva problemele doar cu amenintari si cu scandal in mijlocul strazii. Ce pot face?
Atat doamna Elga, cat si sacalul, au tot amintit in postarile dumnealor de presedinte, comitet executiv. Aveti asa ceva la asociatie de locatari sau proprietari?
Nu exista ca administratorul sa fie si presedinte si comitet executiv....
Faceti si o scrisoare catre primarie, desi ma indoiesc de faptul ca or sa se deranjeze, dar faceti, totusi, si acest pas.
Ca sa deveniti membru al asociatiei de proprietatri nu trebuie decat sa faceti o simpla cerere, la presedintele asociatiei, nicidecum la administrator. Alta cale nu exista.
In astfel de situatii, in care este greu de colaborat cu administratori-dictatori, eu am sa recomand intotdeauna o solutie, cam costisitoare ce-i drept:
- angajarea unui avocat, pe care sa-l imputerniciti sa ve reprezinte in relatia cu administratorul. Va spun eu ca in fata aluia nu mai caraie, pentru ca stie cum sa o ia, stie ce sa-i ceara si cum sa o "zgaltaie" putin si o sa devina cooperanta.
Fac parte dintr-o asociatie de proprietari in care administratorul si presedintele sunt mana in mana iar comitetul executiv este ca si inexistent. Toate cererile mele scrise au fost "pierdute" sau "ratacite" datorita faptului ca nu exista un registru de numere unice de inregistrare al asociatiei (sau nu mi s-a pus la dispozitie).
Pentru a avea proba in instanta, in eventualitatea unei actiuni in justitie, cum pot face dovada ca am trimis cereri catre conducerea asociatiei si nu mi s-a raspuns?
Se pot trimite prin scrisoare recomandata? Sau prin executor judecatoresc?
De asemenea, cum pot face rost de componenta (nume, prenume, adresa etc) conducerii asociatiei de proprietari (presedinte, administrator, comitet, cenzori) de fisa postului si atributiile lor, de contractul incheiat intre asociatie si administrator.
Toate acestea, daca am inteles bine, sunt obligati sa le furnizeze oricarui membru al asociatiei de proprietari.
Mentionez ca sunt proprietar al unui apartament din asociatia de proprietari respectiva, insa am domiciliul si locuiesc in alta parte.
Mai trimiteti inca o data o cerere presedintelui asociatiei in care solicitati tot ceea ce doriti sa stiti, inclusiv componenta comitetului executiv, in doua exemplare si o trimiteti prin posta ca recomandata cu confirmare de primire.
O alta varianta este sa fiti reprezentat de un avocat, dar presupune niste costuri suplimentare.