Cum se procedează în cazul în care la un bloc de 4 etaje, 3 scări, la scara la care este fisurata țeava de scurgere a apei menajere, undeva intre etajele 1 si 2, comitetul a decis ca reparatia sa fie platita de apartamentele care sunt implicate direct în utilizare, adică doar 3 apartamente (La etajul 4 este uscatorie, iar la parter nu exista apartament) ?
Mentionez ca presedintele asociatiei ne-a comunicat solutie si in plus, a spus că s-a interesat si la alte asociații și se procedează la fel, ar fi undeva in lege o interpretare care da aceasta posibilitate.
Ia cititi si legea 196 (art. 2 litera p):
parti comune - partile din cladire si/sau din terenul aferent acesteia care nu sunt proprietati individuale si sunt destinate folosintei tuturor proprietarilor sau unora dintre acestia, precum si alte bunuri care, potrivit legii sau vointei partilor, sunt in folosinta comuna. Partile comune sunt bunuri accesorii in raport cu proprietatile individuale, care constituie bunurile principale. Toate partile comune formeaza obiectul proprietatii comune. Partile comune nu pot fi folosite decat in comun si sunt obiectul unui drept de coproprietate fortata;
Acea teava foloseste ' unora dintre proprietari" cum spune si definitia "partilor comune", din legislatie. Aceste "Parti comune' sunt administrate de asociatie...pentru asta o infiintezi.
V-am intrebat de ce se mai aduna fondul de reparati "la comun" pe tot blocul daca fiecare scara trebuie sa plateasca propriile reparatii... Nu era mai simplu ca acest fond sa fie platit la nivelul scari?
latka
Utilizator 4din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Va mai intreb o data:
Dacă 10 blocuri formează o asociație, iar unul singur dintre ele are lift, cum puteți crede ca e normal, legal și acceptabil pentru celelalte 9 sa accepte cu seninătate ca reparația liftului sa se facă din fondul de reparații pe toate cele 10!?
Altfel ma vad nevoit sa ma opresc aici, daca nu intelegeti ca (art. 654 (2) cod civil): Cu toate acestea, cheltuielile legate de părţile comune folosite exclusiv de către unii dintre coproprietari cad în sarcina acestora din urmă.
Art. 71 din legea 196/2018 nu indica expres modul exact de folosire a fondului de reparatii, ci doar ca el trebuie sa existe si ca trebuie depus in acel cont unic.
Organizezi asociatie la nivelul fiecari bloc sau aduni fondurile la nivelul fiecarui bloc...
O intrebare si inchei...
Unde gasesc in legislatie ultima afirmatie "Cu toate acestea, cheltuielile legate de părţile comune folosite exclusiv de către unii dintre coproprietari cad în sarcina acestora din urmă.
Multumesc
Zi frumoasa in continuare
Daca mergem pe principiul asta...si casa scarii, uscatoria, liftul, lumina pe casa scarii, etc. sunt folosite doar de unii dintre proprietari...
Atunci asociatia cu ce mai ramane, fatada si acoperisul?