Închiderea exercițiului financiar vechi și deschiderea exercițiului financiar nou presupun numeroase verificări și activități fiscal-contabile pentru specialiști. În acest sens, l-am rugat pe expertul contabil Ioan Butariu să ne scrie pe scurt despre cele mai relevante chestiuni fiscal-contabile la care trebuie să fii atent în perioada de tranziție către un nou an financiar. Citește articolul
Pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este prezentantă mai jos. Citește articolul
Potrivit normelor în vigoare, pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este reglementată într-un act normativ în vigoare din 2016 și este prezentantă, detaliat, în cele ce urmează. Citește articolul
Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul
Fiscul poate transmite contribuabilului prin e-mail, fax sau printr-o platformă online peste 30 de acte administrative fiscale, potrivit unui act normativ al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), publicat luni în Monitorul Oficial. Pentru ca acest lucru să fie posibil, persoanele fizice, dar şi cele juridice, trebuie să adreseze organului fiscal o cerere, prin care să opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare menţionate. Citește articolul
ANAF extinde serviciul "Spatiul privat virtual", astfel incat noi documente pot fi comunicate contribuabililor, se mentioneaza intr-un act normativ care se aplica de vineri. La randul lor, si contribuabilii pot transmite Fiscului noi acte prin serviciul online. Citește articolul
Noi documente fiscale pot fi comunicate contribuabililor de catre ANAF prin "Spatiul privat virtual", dupa ce lista acestora a fost extinsa printr-un act normativ care a intrat in vigoare vineri. Citește articolul