Din 2022, firmele aplică un mecanism modificat semnificativ atunci când vor să obțină credit fiscal pentru sponsorizările pe care le fac către ONG-uri. Astfel, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută din impozitul micro sau pe profit prin sponsorizări, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă în maximum șase luni, iar procedura și formularul de redirecționare au fost oficializate recent de Fisc. Ulterior, autoritățile au pus la dispoziție și versiunea electronică a noului formular, astfel că se pot începe redirecționările. Citește articolul
Firmele care vor să sprijine anumite persoane, grupuri de persoane sau cauze în sine o pot face prin intermediul donațiilor și al sponsorizărilor. De pildă, pot contribui cu sume de bani, produse și servicii pentru a ajuta în această perioadă refugiații ucrainieni. Actele de sponsorizare și donațiile trebuie să bifeze câteva criterii legale, iar firmele nu ar trebui să uite că, în „bucătăria lor contabilă”, toate cheltuielile trebuie marcate; cei care se gândesc să beneficieze și de ceva facilități fiscale pentru sponsorizări trebuie să fie atenți la cerințele legii fiscale privind respectivele sume. Câteva aspecte importante, în materialul de azi: Citește articolul
Începând din 2022, firmele aplică un mecanism modificat semnificativ atunci când vor să obțină credit fiscal pentru sponsorizările pe care le fac către ONG-uri. Din acest motiv, specialiștii NOA au explicat joi principalele aspecte de reținut despre noul mecanism. Citește articolul
Începând din 2022, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută, prin sponsorizări, din impozitul micro sau pe profit, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă, conform Legii 322/2021. Totuși, momentan nu avem acest formular de redirecționare și instrucțiunile sale, astfel că firmele nu știu dacă vor trebui să facă și rectificări la declarațiile 100 și 101. Citește articolul
O lege apărută pe final de 2021 a dus la discuții contradictorii în spațiul public despre păstrarea sau nu a posibilității plătitorilor de impozit micro și impozit pe profit de a reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele respective. Pentru a confirma indirect că facilitatea dispare, Guvernul elimină în mod expres, printr-o OG apărută luni în Monitorul Oficial, prevederile Codului fiscal ce au permis până acum reportarea, din moment ce prin lege a fost omis acest lucru. Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2021 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2022, conform Codului fiscal. Este vorba de sponsorizări către ONG-uri, biserici, instituții și autorități publice. Citește articolul
Parlamentarii au modificat radical cadrul legal al scăderii sponsorizărilor din impozitul pe profit și din impozitul micro, potrivit unei noi legi. Pe scurt, ideea este că, începând de la 1 ianuarie 2022, plătitorii de impozit micro și impozit pe profit nu mai pot reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele pe afaceri. Însă, prin excepție, pentru sponsorizările făcute până la 31 decembrie 2021, reportările încă mai sunt posibile până în 2028. Citește articolul
Cadrul legal al scăderii sponsorizărilor din impozitul pe profit și din impozitul micro a fost modificat recent prin lege. Iar specialiștii KPMG România spun că măsura este în avantajul ONG-urilor, pentru că acestea vor putea beneficia de sume mai mari de la companii. Citește articolul
Începând de la 1 ianuarie 2022, plătitorii de impozit micro și impozit pe profit nu mai pot reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele pe afaceri, potrivit unei legi publicate astăzi în Monitorul Oficial. În paralel, pentru sponsorizările făcute până la 31 decembrie 2021, reportările mai sunt posibile, prin excepție, numai până în 2028 (inclusiv). Citește articolul
Și ONG-urile pot acorda sponsorizări, nu numai societățile comerciale. Finanțările acordate prin sponsorizare pot contribui pe scară largă la susținerea unor proiecte non-profit, firmele, dar și organizațiile non-profit care sponsorizează beneficiază pe de o parte de avantaje fiscale, concomitent cu susținerea unor cauze de interes general. Citește articolul